Logg inn med Facebook eller Google!

Lesvos - området rundt Plomari, juli 2010

Started by kaka, 25. Jul 10, 23:34:28

Previous topic - Next topic

Tjorven

Ja, man får absolutt oppleve dagliglivet på nært hold gjennom dine øyne, kaka. Herlig :D  Og jeg skjønner godt hvorfor du lengter tilbake. Blir det en høsstur, kanskje?
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

05. Aug 10, 21:38:56 #49 Last Edit: 24. Aug 13, 11:09:36 by kaka
Takk, Tjorven.  :cheese: Jeg tenker mye på hvor høstturen skal gå. Hadde jo egentlig tenkt å prøve et nytt sted, men,,, Spent på hva jeg bestemmer meg for. Men jeg vil ihvertfall gjerne et sted hvor jeg kan komme slik innpå hverdagslivet som der nede. Jeg hadde en fantastisk formiddag i Plomari også, der det yrte av liv rundt meg. Da storkoste jeg meg! (kommer tilbake til det).
Jeg tar med noen flere bider fra den trivelige landsbyen Megalohori først. Jeg fulgte veien videre, forbi damen med eselet. Der svingte den nedover.
På et hjørne så jeg et skilt i retning av noe jeg trodde var museum for den vise Benjamin. Da jeg hadde fulgt veien helt ut av byen, skjønte jeg at jeg måtte se meg bedre rundt.
Det var nok bare en plass med et minnsemerke,- ganske nytt virket det som. Jeg klare ikke helt å få fatt i hva det handlet om.
Rett over vei sto et lite minnekappell. Jeg tok en tittinnom der også (stadig gjennom vinduet)

KariK

Athina

Herlige bilder fra en herlig landsby, kaka :cheers:
Jeg skulle også gjerne tatt en tur inn på nr. 9, sånne steder har jeg virkelig sansen for :iconbiggrin:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

05. Aug 10, 22:40:02 #51 Last Edit: 24. Aug 13, 11:09:51 by kaka
Panagi hadde fortalt meg om to vakre kirker i Megalohori. Jeg gikk for å finne den andre. I nedre del av byen sto et skilt mot Metamorphosis Sotiros. Jeg fulgte det, og fant en vakker kirke.
Men her var porten låst også. Så da måtte jeg nøye meg med å titte gjennom den låste porten.

- og utenfor, ved vannposten, var ei lit jente klar for litt fotvask :flower:
KariK

kaka

Quote from: \"Athina\"Herlige bilder fra en herlig landsby, kaka :cheers:
Jeg skulle også gjerne tatt en tur inn på nr. 9, sånne steder har jeg virkelig sansen for :iconbiggrin:

- Jeg er helt sikker på at du ville storkost deg der oppe, Athina :cheese:
Kanskje vi skulle prøve å komme oss en tur inn på 9`ern sammen en gang :flower:
KariK

Athina

Quote from: \"kaka\"
Quote from: \"Athina\"Herlige bilder fra en herlig landsby, kaka :cheers:
Jeg skulle også gjerne tatt en tur inn på nr. 9, sånne steder har jeg virkelig sansen for :iconbiggrin:

- Jeg er helt sikker på at du ville storkost deg der oppe, Athina :cheese:
Kanskje vi skulle prøve å komme oss en tur inn på 9`ern sammen en gang :flower:

God idé, kaka :cheers:
Fin bildeserie den siste her, også :flower:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Tjorven

Og her dukker det stadig opp nye og flotte bilder som vi kan glede oss over, kaka  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Jeg storkoser meg når jeg sitter og jobber med bildene (forlenger ferien, som jeg også kaller det  :compress: ) Hyggelig at flere også kan glede seg over inntrykk fra en trivelig tur. :cheese:

Jeg traff en veldig blid kone da jeg gikk litt frem og tilbake der oppe. Hun smilte og vinket hver gang jeg var i nærheten. Etterhvert gikk jeg bort og hilste på henne, og spurte også om å få ta bilde av henne. Da ble hun litt genert, men smilte fortsatt, og nikket. - Hun smilte godt når jeg viste henne bildet også :flower:
KariK

Athina

Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Ja, hun var ordentlig god!
Men satt for seg selv, enda det var flere samlingssteder i byen.
Sikkert mange grunner for det.

Jeg begynte å bli sulten da jeg hadde tatt en god runde. Traff sjåføren som skulle kjøre meg ned og avtalte å møte han om en time, etter at jeg tok en lunsj på hans taverna.

Jeg kunne velge bord ute i gaten, - eller på plattingen foran kirken.
KariK

Athina

Det var en ordentlig koselig taverna. Artig hvordan de stiller stolene på rekke to og to :icon_smile:  
Tipper du valgte å sitte der hvor du har tatt det siste bildet, men mulig jeg tar feil? :icon_smile:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Ja, ikke sant det var koselig taverna!
Jeg satte meg litt unna, med god utsikt til et par av gutta som hadde en intens samtale (ihvertfall den ene av de  :cheese: ). Morsomt å registrere forskjell i kroppsspråket.
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Syros mai 2024
by kaka | 20. May 24, 21:46:28
Ja, det var dyrt! Men ellers virker det som du har...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...