Logg inn med Facebook eller Google!

Serifos 2013

Started by Ole, 25. Jul 13, 01:12:49

Previous topic - Next topic

Tjorven

Fælt å se desperasjonen og fortvilelsen hos de evakuerte. Kan skrive under på at det er ganske nifst å befinne seg midt oppi slike situasjoner, og ikke vite hvordan det vil gå. Godt å høre at de fikk stoppa brannen, men hva med skader? Håper de ikke var for store, og at ingen menneskeliv gikk tapt.

Ellers fine bilder fra deg, Ole, fra små sjarmerende steder og fristende strender  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

KariK

Kristian

Jeg så bare en notis,så om det var samme brannen vet jeg ike. Men i alle fall dramatisk
Kristian/Planer er til for å utsettes

Ole

Ett bilde til fra Megalo Livadi.


Så er vi kommet til Malliadiko. En øde strand hvor jeg stort sett var alene. Stranda er helt ok, og den østlige delen er best. Det var litt vanskelig å komme seg ned til stranda med scooteren, men med gangfart gikk det.













Ole

03. Aug 13, 18:27:38 #28 Last Edit: 03. Aug 13, 18:32:16 by Ole
Vi er nå på sørsiden av Serifos, og vi kommer til en stor bukt som har tre fine strender. Det var ikke mulig å få med alle tre strendene på samme bildet, så det blir en og en strand.

Koutalas






Ganema




Vagia











marjana

03. Aug 13, 19:14:22 #29 Last Edit: 03. Aug 13, 19:19:59 by marjana
For en herlig øy! Det er nok dit man bør dra når man skal gjøre tipota. = ingenting!

Og så fint at de har sykler!
Glika i zoi

Ole

Helt klart, Marjana! Her kan man bare late seg og nyte dagene i nydelige omgivelser. :)

Tjorven

03. Aug 13, 19:32:39 #31 Last Edit: 03. Aug 13, 23:44:03 by Tjorven
Jeg bare sukker og akker meg over de nyyyyydelige strendene på Serifos  :-* 8) :-*  Og så og si folketomme  :o  Neste år MÅ det visst bli Serifos  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

03. Aug 13, 20:29:29 #32 Last Edit: 03. Aug 13, 23:50:10 by Ole
Typisk Serifos-landskap.


Det er tydeligvis ikke alle på Serifos som jobber med turisme.


Vi nærmer oss Livadi igjen. Livadakia midt i bildet.


Livadakia.


Framme i Livadi er det tid for en matbit.




Så tar vi en kjapp tur innom Karavi. Dit er det gangavstand fra Livadi og Livadakia.


Jeg spaserer fra Karavi mot Livadakia. Livadakia-stranda ser vi nærmest, Chora oppe til venstre og Livadi midt i mellom (som vi ikke ser noe særlig til).

Tjorven

Leste meg litt opp på Serifos da jeg trodde jeg skulle dit, og skapte meg et slags bilde. DET bildet blir bare mer og mer forsterket av dine virkelige bilder, Ole. Er allerede avstandsforelska  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Så var det tid for den mest strabasiøse turen på Serifos. Jeg kjørte oppe i fjellsiden på sørsiden av øya, og fikk øye på ei lita vik langt der nede. Innerst i vika var det ei fin strand som lå der helt øde. Jeg kunne ikke se noen vei dit ned...sjekka litt med kart og Google maps, men ingen vei å finne. Jeg bestemte meg likevel for at dit skulle jeg. Det var kanskje 5-600 m fra veien og ned til stranda. Jeg vurderte hva som var den beste veien å gå, og fant ut at jeg ville gå den korteste veien, altså rett ned. Det begynte veldig greit, fint terreng og en del stein. Men så ble det verre. Etterhvert ble det ganske tett kratt, og buskene stakk som fy. Jeg gikk et lite stykke opp igjen for å finne en bedre vei, men fant det ikke. Det var bare å fortsette nedover og håpe på bedring i føreforholdene. Det var en liten tørrlagt bekk som gikk nedover, og jeg tenkte at jeg kunne prøve å følge den. Det skulle jeg ikke gjort, for i en busk freste en illsint slange mot meg! Med hjertet i halsen rygget jeg og tok en stor omvei, fortsatte nedover og nærmet meg sakte men sikkert stranda.

Jeg har dessverre ikke noe bilde som godt viser hvor jeg gikk, men på vei opp igjen tok jeg noen bilder som til dels viser ruten. Tilbake gikk jeg nemlig en annen vei, og det er jeg glad for! På bildet under har jeg dratt en strek omtrent der jeg gikk. Det var ikke bratt, men likevel et lite mareritt å gå. :)


Jeg tok ikke noen bilder før jeg var nesten nede ved stranda. Her er ett av dem.


Endelig framme! :)




Helt alene, bare sekken min som ligger på stranda! Her var det utrolig fint! Det var ikke et menneske på lang, lang avstand, og nærmere har jeg aldri vært en "øde øy-følelse".




Ute i bukta gikk det til og med en slags "fjord" inn. Utrolig fint landskap!


Oversiktsbilde. "Fjorden" gikk inn rett bak ryggen min.


Her var det dypt, og fint å hoppe ut i vannet.


Enda et oversiktsbildet av stedet.




kaka

Du ble belønnet med en fin plass, da! Men kanskje litt vanskelig å slappe helt av etter å ha møtt slanger  :o

KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...