Logg inn med Facebook eller Google!

Anafi, Kimolos og Sikinos.....

Started by Runar Solvik, 21. Nov 15, 00:01:15

Previous topic - Next topic

Runar Solvik

Dette er tre lite omtalte øyer. Noen som har vært på noen av disse øyene de siste to årene som kan fortelle litt om de? Hva er det å se der, hvor skal man bo, hyppighet på ferge/båtforbindelser med Anafi som ligger litt utenfor allfarvei, prisnivå på overnatting, anbefalte overnattingssteder, ATV/mopedutleie, restaurant/tavernaanbefalinger? Planleggingen for sommerens tur er i gang, og vi lurer litt på disse øyene i tillegg til de sikre som vi har vært på før. Just wonder.............

filhellener

Quote from: Runar Solvik on 21. Nov 15, 00:01:15
Dette er tre lite omtalte øyer. Noen som har vært på noen av disse øyene de siste to årene som kan fortelle litt om de? Hva er det å se der, hvor skal man bo, hyppighet på ferge/båtforbindelser med Anafi som ligger litt utenfor allfarvei, prisnivå på overnatting, anbefalte overnattingssteder, ATV/mopedutleie, restaurant/tavernaanbefalinger? Planleggingen for sommerens tur er i gang, og vi lurer litt på disse øyene i tillegg til de sikre som vi har vært på før. Just wonder.............


Siden ingen har svart deg, hittil...,
et lite innspill fra meg...

Noen tips skal jeg ikke komme med siden det er hhv 14, 15 og 13 år siden vi besøkte disse små fine øyene :)
Vi likte oss godt på alle tre, så at det ikke har blitt noen gjensyn hittil, er tilfeldig:)
Jeg la inn en bildetråd fra Anafi for en del år siden, søk etter den hvis du er interessert i å se?
Lykke til med planleggingen :)
Kari

Runar Solvik

Har sett på den, men tenkte kanskje noen hadde vært på noen av øyene siste årene som kanskje hadde litt "oppdatert" info. Kimolos er for så vidt grei, den tar vi med ATV fra Milos da vi trolig blir der noen dager i begynnelsen. Sikinos og spesiellt Anafi er vi litt mer usikker på, og Anafi er jo en litt "ekkel" destinasjon når det gjelder kommunikasjon med andre øyer. Vi må tenke litt gjennom vinteren om vi skal stikke innom denne øya, samtidig kan det kanskje bli litt rokeringer med ferge- og båtruter til sommeren i forhold til det som har vært før.

Svein~B

Jeg har ikke vært på noen av disse øyene, men de står høyt på lista mi, så jeg venter spent på fortsettelsen.

Jeg er enig i at Anafi er den mest avsidesliggende av de tre. Tidligere var det flere rederier som betjente øya. Nå for tida er det bare ett rederi og ei ferje som går der. Hvis du skulle bli strandet på øya, er det kort vei til Santorini, så det går helt sikkert an å få skyss dit med en lokal båt av et eller annet slag.

Prevelis, som er den ferja som betjener Anafi, går også til Milos. Derfra går det lokale ferjer til Kimolos i tilegg til at noen av de store ferjene går innom der.

Sikinos ligger faktisk ikke veldig avsides, men den har likevel relativt få ferjeforbindelser og for tida bare ett rederi med ei ferje. Den ligger mellom, og svært nær, to mer trafikkerte øyer, Ios og Folegandros. Så om du blir strandet der, går det også helt sikkert an å få skyss til ei av de større øyene med flere forbindelser.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Kristian

Jeg trodde jeg husket at Blue Star anløp Anafi i sommer og det stemmer.
I alle fall hadde BS Patmos daglige? anløp i begynnelsen av august. http://openseas.gr/en/arrivals/anafi
Men "out of seasson" er det så langt jeg kan se Prevelis som gjelder
Kristian/Planer er til for å utsettes

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...