Logg inn med Facebook eller Google!

Steder å drikke sin ouzo i Athen

Started by Ole, 21. Feb 13, 17:11:50

Previous topic - Next topic

Ole

23. Feb 13, 23:26:22 #24 Last Edit: 28. Apr 14, 22:08:13 by Ole
Mikro Cafe

Står du på Monastiraki-plassen og går oppover Mitropoleos, kommer du til Mikro Cafe hvis du tar andre vei til høyre. Dette er et lite serveringssted, eller en liten kafe, som ligger litt tilbaketrukket. De har en fin uteplass, og her er det hyggelig å sitte.










Ole

23. Feb 13, 23:53:42 #25 Last Edit: 28. Apr 14, 22:08:34 by Ole
Bairaktaris

Bairaktaris ligger nederst i Mitropoleos. De har servering på begge sider av gaten, både ute og inne. I tillegg kan man kjøpe take away-gyros på hjørnet. Inne er det ofte levende musikk, og stedet har veldig mange besøkende. På nettet kan man lese mange vurderinger av stedet, og ikke alle er positive. Jeg liker meg godt der, og servicen jeg har fått der har vært god. For min del ble det både mat og drikke på Bairaktaris denne kvelden, og jeg gikk førnøyd derfra.

Takeaway-hjørnet.




På veggene henger det masse bilder som visstnok viser innehaveren sammen med diverse kjendiser.


Man kan sitte både oppe og nede.


God underholdning!




What we came here for....


Ole

24. Feb 13, 00:14:58 #26 Last Edit: 26. Feb 17, 15:22:32 by Ole
Da avslutter jeg med litt video fra Bairaktaris. Hvis noen vil fortsette tråden, så hadde det vært supert! Også flott hvis noen har fått et tips eller to om hvor man kan gå når man er i Athen: Yamas!


Greece-Traveller

Både Thanassis og Bairaktaris samt Savvas ligger i det som populært kalles "Souvlaki Row". Slik så dette ut en kveld midt i september:


Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

IngeS

24. Feb 13, 13:11:42 #28 Last Edit: 28. Apr 14, 22:08:52 by Ole
Ούζο Μελαφρον

Ούζο Μελαφρον ligger i nærheten av Brettos Bar. Et svært så hyggelig sted å innta en Ouzo eller to.


Tommy ledet oss dit for å innta en Ouzolunsj. Det var intet å utsette på menyens størrelse


Mezedesen smakte fortreffelig
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

marjana

24. Feb 13, 18:05:58 #29 Last Edit: 28. Apr 14, 22:09:07 by Ole
Artemis

Da blir det en liten tur til Pireus. Her er ouzeriet Artemis anno 1926. Det ligger midt på sentralmarkedet. Det er lett å finne, det er bare å gå mot den store grå blokka i havna. Jeg var ikke inne der, men det virket som det var svært god stemning, og gutta på bordet ute poserte villig da jeg tok bilde.
Glika i zoi

Tommy

24. Feb 13, 18:09:35 #30 Last Edit: 24. Feb 13, 18:12:34 by Tommy
Ja det stämmer det Inge, fast jag vill inte säja det stället är i närheten av Brettos. Det ligger inne i de gamla Bazarkvarteren vid Monastiraki, vi åkte sånt där fånigt turist-tåg dit från arkeologiska museet och klev av på Adrainou mittemot Attalou, den antika agoran. Minns du  :)
Minnet får det att vattnas i munnen på mig, de serverar mycket god mat, med inslag av matlagning från de norra delarna av fastlandet. Och en ouzo är ju alltid en ouzo innan maten   :D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

IngeS

Fan så du minnes navn og steder
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Tommy

Det vet jag inte om jag gör så speciellt mycket egentligen. Men du vet, vissa saker ger ett mer bestående intryck än andra. Som Brettos bar för exempel  ;)


\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

IngeS

Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

tovenor

Souvlakien hos Thanasis er av en heller tvilsom kvalitet etter min mening, men ettersom det bestandig er mye folk der får man ihvertfall ikke servert noe som er gammelt..! :)

filhellener

25. Feb 13, 08:36:20 #35 Last Edit: 25. Feb 13, 08:47:51 by filhellener
Enig, Tovenor, jeg har aldri forstått hvorfor så mange "skryter" av hverken mat , eller service hverken der , eller på Bairaktaris...., men likevel hender det vi setter oss ned i blant😊
Kari

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...