Logg inn med Facebook eller Google!

Hotel Delfini i Pireus

Started by marjana, 26. Sep 07, 00:13:53

Previous topic - Next topic

marjana

Hotel Delfini i Pireus er et veldig greit hotell hvis man skal bare sove en natt eller to for så å dra videre. Det er stort sett ikke behov for å bestille rom på forhånd heller.
Hotellet ligger i havnen i Pireus.

Hvis du står foran gangbroen fra fergene og ser over til stasjonen, så går du til høyre derfra og hotel Delfini er da inn i andre gate til venstre.

Det er veldig kort å gå med bagasje, max 100 meter, og da har man ferger, metro, buss og taxi rett utenfor, og hotellet er i en stille gate.
Jeg betalte 40 euro for en person en natt i september. Enkelt, rent, tv, ac, vekking, og en hyggelig dame i respsjonen. De har visst også frokostservering og bar.

Passet supert da jeg våknet om morgenen og skulle til flyplassen, jeg gikk bare noen meter ned den lille gaten, over krysset til bussholdeplassen og tok bussen X96 til flyplassen. Helt supert!


Hotel Delfini
7 Leocharous street, Pireus
e-mail: info@hotel-delfini.com
Tel. 210 4173110, 210 4173120
Glika i zoi

marjana

Jeg har nettopp overnattet på Hotel Delfini igjen nå i september. Jeg må få korrigere meg selv, for det er veldig lurt å booke rom på forhånd da det nesten alltid blir fullt. Det var bare flaks at jeg fikk rom der da jeg kom.

I år betalte jeg 50 euro, frokost inkludert, så opp 10 euro på et år!
Jeg lurte på om det var mulig å beholde rommet etter klokken 12, f.eks en halv dag. For 15 euro ekstra kunne jeg ha rommet til klokken 20 om kvelden. Herlig!

PS. Dette var også reisens slutt, så derfor \"FINI\".
Glika i zoi

marjana

Jeg måtte overnatte igjen i Pireus på vei hjem, og valgte Hotel Delfini nok engang, siden det er så convinient.
Booket denne gangen på nettet. Det ble billigere, men rommet hadde ikke kjøleskap som før, og var mer shabby.
Det er mange andre hoteller med samme standard i området, så jeg gir nok ikke Hotel Delfini en sjanse til. Jeg vil teste noen andre neste gang.
Glika i zoi

magnetroll

Hei Marjana. Jeg bruker alltid Hotell Ionion, i samme omraade som Dhelfini, men atskillig bedre standard. http://www.ionionhotel.com/
40 Euro for enkeltrom. Frokost ca 7 Euro, eller paa hjoernet ved havnen
Hilsen Magnetroll pt i Norge, snart hjemme paa Syros :-)

marjana

Quote from: \"magnetroll\"Hei Marjana. Jeg bruker alltid Hotell Ionion, i samme omraade som Dhelfini, men atskillig bedre standard. http://www.ionionhotel.com/
40 Euro for enkeltrom. Frokost ca 7 Euro, eller paa hjoernet ved havnen
Hilsen Magnetroll pt i Norge, snart hjemme paa Syros :-)

Jeg fikk også tips om Ionion i sommer, det er i parallellgata, så avstanden er den samme, og det er tilogmed rett inn i rembetikaklubben som er rett over gata. Har du vært der Magnetroll?

Og hvordan er det på Ionion, blir det alltid fullt der også selv midt i september? Bør- eller må man reservere på forhånd?
Glika i zoi

magnetroll

Jo som skrevet tidligere, vi bruker kun Hotel Ionion naar vi reiser til/fra Hellas/Norge. Hyggelig betjening (snakker prikkfritt engelsk! for oss som enda ikke er saa spreke i det greske...) rent og pent, enkelt, og alt fungerer, ogsaa kjoeleskapet. Jeg pleier aa reservere en dag paa forhaand, i tilfelle. Ogsaa i sesongen. Et alternativ til hotellfrokost er diverse barer i havnegata, like godt, og vesentlig billigere...
Kalo thaxidhi, ola!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...