Logg inn med Facebook eller Google!

Bosted Kardamili

Started by peja, 28. Jun 14, 09:33:11

Previous topic - Next topic

peja

Hei

Jeg ønsker nok en gang å dra til Kardamili. Nærmere bestemt 20 september.
Ønsker ikke å bestille bosted via Lilleput.
Er det noen av dere som har et koselig sted å anbefale  for 2 personer????

Hilsen en Kardamiligjenganger :)

filhellener

Quote from: peja on 28. Jun 14, 09:33:11
Hei

Jeg ønsker nok en gang å dra til Kardamili. Nærmere bestemt 20 september.
Ønsker ikke å bestille bosted via Lilleput.
Er det noen av dere som har et koselig sted å anbefale  for 2 personer????

Hilsen en Kardamiligjenganger :)


Jeg anbefaler "Stella Rooms" der bor vi hver gang vi er i Kardamili :)
Se bilder og bestill på Booking.com, ellers kan du finne info jeg har skrevet om Stella under
"Anbefalte bosteder" her i Forumet :D
Kari

JohnS

Jeg trives nå godt på Partriarxeas, jeg......
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

filhellener

28. Jun 14, 16:22:00 #3 Last Edit: 28. Jun 14, 16:38:06 by filhellener
Quote from: JohnS on 28. Jun 14, 11:38:36
Jeg trives nå godt på Partriarxeas, jeg......




Siden peja  skriver at hun i k k e ønsker å bestille bosted gjennom LILLEPUT, var ikke hverken Patriarxeas, eller andre Lilleputbosteder i tankene mine!

Vi reiser ikke med Lilleput, fordi vi hittil, hver gang, har spart m y e på å reise på egenhånd til Kardamili!

Uansett ville vi ikke byttet bort leiligheta/UTSIKTEN vår hos Stella  :--

Vi liker også Kardamili best før, og etter, Lilleputsesongen, og det passer jo bra, for i fjor bodde han som er leder for Lilleput på Peloponnes i leiligheta "vår" hele sesongen!
Tror han gjør det i år og  :)
- men Stella har flere bra leiligheter, og den ekstraservice'n Stella yter, får vi ingen andre steder. Hun lager "Kardamili's beste  mat :)

Kari

bipbap

Har bodd to ganger på Domatia Voula. Det står også listet opp under "Anbefalte bosteder", og det som står om stedet stemmer veldig godt. Enkel standard, men gullende rent og trivelig. Fin beliggenhet synes jeg, og veldig trivelig vertskap. Har blitt bedt inn i bursdag, og ellers hatt det helt topp. Er nok det bostedet jeg har likt aller best i Kardamili  :smile12:

kaka

Nå tror jeg toppen hos Stella nå er "besatt" av stedlig leder for Lilleput i sesongen, Filhellener, men hvis ikke, er det et flott sted, ja!  :)
Jeg kan bare bekrefte at Stellas mat er helt nyydelig!
Jeg kjenner også flere som er "hjemme" hos Voula.
Min plass, på Palataki, har nok også rom med utsikt, utenom Lilleput. Den utsikten er veldig fin, synes jeg, men stedet ligger jo helt i yttergrensen av Kardamili.
Jeg vet ikke om basseng er noe pluss, men de har et fint uteområde. Vertsakept involverer seg lite med gjestene her, men de er hyggelige.
http://www.booking.com/hotel/gr/palataki.no.html?aid=318615;label=New_Norwegian_NO_5226409945-oY2IgNya_IG7QnCTQ2cQPAS46932820825%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap1t1%3Aneg;sid=0d99cfc2cc731a34429fe307e4363380;dcid=4;ucfs=1;srfid=d9a77c37a6a90e129b719d7a4e0363872268c399X1
(det ble en lang lenke  ??? )

Ellers er det jo et par steder som leier ut små hus (også Palataki), men det blir sikkert fort litt dyrere.
http://www.kardamili-greece.com/en/home.html
KariK

bipbap

Jeg bodde på Palataki sist, og likte meg der også  :D Hadde ikke utsikt, men hadde den leiligheten "inne i kroken" med markterrasse. Var helt greit det også. Veldig fine uteområder og basseng. Var deilig med basseng synes jeg. Gjorde meg ingenting å gå veien ut dit, men det er trivelig å bo inne i landsbyen også. Det meste er veldig greit i Kardamili tror jeg  ;D

Når jeg tenker meg om, var det ei norsk dame som leide rom omtrent rett over gata for 1866 beer bar. Hun var veldig fornøyd iallefall. Kunne hun ha leid fra en dame som het Maria tro?

kaka

Kroken på Palataki (som jeg kaller hytta mi) er kjempekoselig! Men, senga er litt trang for 2, vil jeg tro. (nå er jo det et Lilleputrom, unasett)
KariK

Kristian

Quote from: bipbap on 07. Jul 14, 00:15:52
Jeg bodde på Palataki sist, og likte meg der også  :D Hadde ikke utsikt, men hadde den leiligheten "inne i kroken" med markterrasse. Var helt greit det også. Veldig fine uteområder og basseng. Var deilig med basseng synes jeg. Gjorde meg ingenting å gå veien ut dit, men det er trivelig å bo inne i landsbyen også. Det meste er veldig greit i Kardamili tror jeg  ;D

Når jeg tenker meg om, var det ei norsk dame som leide rom omtrent rett over gata for 1866 beer bar. Hun var veldig fornøyd iallefall. Kunne hun ha leid fra en dame som het Maria tro?


Uansett en fantastisk utsikt (virker det som) var det utleid resten? av sessongen-Lilleput?
Kristian/Planer er til for å utsettes

kaka

Jeg tror nok Lilleput har booket "hytta" hele sesongen, - hvis det var det du lurte på, Kristian.

Før sto det "på bakkeplan". Nå fremkommer det som eneste rommet uten utsikt, tror jeg.
- men jeg er glad i utsikt fra "hytta" også, jeg :)

Jeg klarte ikke å få frem lenke som viser rombeskrivelsene,
http://www.lilleput.no/catalog.cfm?nOnlineCatalogueNo=11237

KariK

bipbap

Lilleput har nok booket Palataki hele sesongen, men sikkert ikke alle rommene. Likte i grunnen leiligheten i kroken. Fin uteplass, og lett tilgang til bassengområdet. Trengte heller ikke aircondition, noe leilighetene i 2. etasje måtte bruke. Er fin utsikt fra uteplassen, men ikke det samme som fra 2. etasje så klart  :D

kaka

11. Jul 14, 18:53:58 #11 Last Edit: 11. Jul 14, 18:55:44 by kaka
( - og jeg skyndte meg å booke den, da jeg fikk grønt lys fra sjefen :) )

Men, peja, - har du fått noen svar du kan gå videre på?
Jeg tror faktisk flere av bostedene der Lilleput holder til, etterhvert har holdt av rom som de leier ut på egen hånd. Vet det gjelder på Palataki. Tror kanskje på Patrearxeas, - og ellers, på de litt større, vil jeg tro, feks Anniska og Liakoto.

Jeg ser det ligger en lenke under her, der KyriaT har skrevet om bosteder.
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...