Logg inn med Facebook eller Google!

Trenger overnatting Chania eller nærliggende......

Started by jrjakobsen, 08. Jan 12, 22:43:32

Previous topic - Next topic

jrjakobsen

Skal gifte meg på Kreta i mai/juni 2013, de fleste gjestene kommer med fly uten hotel, så jeg trenger tips om hyggelige lokale små hoteller som jeg kan se på i sommer når vi reiser på "befaring" :-) 
Trenger ca 10 familierom, ikke alle trenger å være i samme byggning men helst i nærheten av hverandre....
Resten av familien, de litt mere voksene, har fly inkl hotell i chania så de "struntar vi i"... :-D

Noen tips?

Har forresten aldri besøkt denne øya før....spennende.....

Morten

Du verden, lykke til med bryllupsfeiring på Kreta!
Det blir helt sikkert storartet.

Chania, mener du da Chania by eller områdene rundt? (Stalos - Agia Marina - Platanias)
De fleste Charterturene går vel til områdene utenfor Chania by, men det finnes mange fine små hoteller i sentrum av Chania. ca 15min mellom Platanias og Chania med taxi.

/Morten
Κρήτη στην καρδιά μου.

jrjakobsen

Takk, da kommer jeg til en ny utfordring...jeg har jo ikke besøkt denne øya tidligere så er ikke sikker om jeg skal velge hotel i Chania by eller en liten hyggelig plass utenfor byen, så nå sjekker jeg små stender rundt byen.... Takk igjen!!

Vi liksom ha det litt lokalt gresk å ikke Rica-hotel-aktig....

:D

Ole

Vi bodde en uke på Nontas i Kato Daratso i 2008: http://www.nontashotel.gr/
Hotellet var helt ok, litt slitte rom, men fint bassengområde. Noen rom vender ut mot veien, og der er det mye syøy. Inn mot bassenget er det stille og rolig. Vi var tre personer og hadde en liten "leilighet" med separat soverom, oppholdsrom og kjøkkenkrok. Det er 7-8 min. inn til Chania med taxi. Til sjøen og strendene er det 5-7 min å gå.

Jeg vet ikke om det er noe slikt dere er ute etter, men et tips er det i alle fall. I dette området er det egentlig ikke så mye gresk idyll, det er mest hoteller og andre turistrelatert ting.

Ninette

Hei - og gratulerer med forestående bryllup!

Det kunne være kjekt å vite litt mer om hvilket opplegg du tenker deg før jeg kommer med forslag.

Skal du gifte deg i Chania, eller er det fortsatt åpent? Ønsker dere å bo i gå- eller taxiavstand til Chania, eller kan dere bo lenger unna? Jeg spør fordi det som Ole helt riktig påpeker ikke er så mye det vi forbinder med "typisk gresk" rundt Chania (selv om det faktisk er det - Chania er en moderne gresk by med rundt 30.000 innbyggere  :-) )

Hvor mange gjester trenger du overnatting til? Trenger dere også forslag til et sted å ha bryllupsmiddag/fest?

Med litt mer informasjon kan jeg kanskje hjelpe deg litt på vei. Jeg er relativt godt kjent i området, og har en del kontakter som kanskje kan bistå.

Vennlig hilsen Ninette
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

jrjakobsen


Hei
Så supert at du kan hjelpe oss litt videre...
Grunnen til at vi har Chania som utgangspunkt er at gjestene kommer fra forskjellige landsdeler og charter fly til Chania er tilgjengelig fra alle disse landsdelene, men vi vil at disse som reiser med charter skal velge hotel utenfor Chania i charter-pakken. Derfor trenger vi en anbefalning på hvilket område de burde bo, vi vil jo ha det lokale-hyggelige-hellas.... :-D
Men tror du det finnes charter hotell som ligger hyggelig til i et lokalt miljø? (Apollo/Ving)
Det vi tenkte med hotell, var om alle ville bo sammen så skulle vi finne et lokalt hotel, men vi vet fortsatt ikke om dette bli aktuelt da de fleste reiser med charter inkl hotel.
Men vi trenger en plass å ha bryllupsmiddag og fest, gjerne på en taverna på stranden eller en taverna på bryggen, så her tar vi imot alle gode tips, vi regner med å reise til Kreta i sommer en gang for å se på tipsene vi har fått frem til da..


marjana

Hvorfor ikke leie et helt/halvt hotell i en uke i Chania? Da kan jo alle bo på ett sted, og bryllupsfesten kan sikkert være der også. Folk kan fly billig med "kun fly" til Chania, eller med feks. Norwegian eller andre lavprisselskaper hvis dere planlegger godt i forkant. Hvis dere er mange, så vet jeg at en jeg kjenner bestilte et halvt fly og et hotell på Cuba da han giftet seg der. Det ble en god pris for alle.
Glika i zoi

Kritios

Hvor er det du skal gifte deg da ?
Og hvem står for vielsen ?
Grunnen til at jeg spør er at min nabo der nede, Dave, driver og vier folk der nede, med seremoni på stranda og greier :-)
I Tavronitis, 18 km vest for Chania.
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...