Logg inn med Facebook eller Google!

CRETA SUN apartments i MAKRIGIALOS på Syd/Østre Kreta

Started by filhellener, 06. Jan 12, 23:59:27

Previous topic - Next topic

filhellener

Vi hadde gleden av å tilbringe hele November i år i Makrigialos på Sydøst Kreta, det tar vi mer enn gjerne en reprise på  ^-^
- siden det ser ut, av Forumet, som de fleste her som besøker Kreta reiser til Vest, og sydvest Kreta
( - og ikke noe galt med det ) vil jeg gjerne anbefale både Makrigialos og det deilige stedet vi bodde "CRETA SUN" :)

Om noen vil bo "rett på" den fine stranda enten for å kunne stupe rett i havet om morgenen, e l l e r for å slippe bakke/trapp, har Manolis et veldig pent studio bak butikken sin midt i sentrum og
- men det er ikke langt å gå fra Creta Sun heller  :)

  Tel:/Fax ++30 2843051233  /   E-mail: cretasunapts@hotmail.com

Om man bor i Makrigialos har man også veldig mange fine landsbyer og større steder å besøke innen korte avstander om man leier bil, d e t anbefales også. Til Ierapetra og Sitia går det buss flere ganger om dagen, avstandene dit er hhv ca 27 og 30 km.

De fleste som kjenner Makrigialos gjør det pga Sunwing som ligger i utkanten av "byen", dessverre for de som har kafeer og tavernaer i Makrigialos har de liten glede av gjestene på Sunwing og det nye s t o r e anlegget ovenfor Sunwing, "Mikri Poli" der de fleste gjestene har "all inclusive" og holder seg "hjemme"!

Makrigialos har et spesielt godt klima og er et fint reisemål fra tidlig om våren til sent på høsten.

Her er noen bilder av Creta Sun og Utsikten vi hadde fra balkongen vår, kanskje jeg kan friste noen  :sol:
Vår leilighet  i 2etg. hadde stor balkong foran oppholdsrommet og en litt mindre på siden utenfor soverommet, den var lunere når det blåste mye:



Her er inngangen fra baksiden, der er det en romslig parkeringsplass :



Leiligheta var stor,  jeg har ikke tatt mange "nøytrale" bilder, ingen som viser kjøkkenveggen, men her er et fra soverom og oppholdsrommet :





Å starte dagen med frokost og denne utsikten var deilig :




For oss fra innlandet er det fint å kunne følge med fiskebåtene og aktiviteten i havna:


Her et bilde fra havna og opp på høyden til Creta Sun :


Dagene var solrike og fine i Makrigialos i november i år, men kveldene var kjølige, så noe balkongsitting om kvelden ble det ikke, men her , som en avslutning, er utsikten fra balkongen vår"by night"  :)


Kari

kaka

Det der så jo skikkelig lekkert ut, Filhellener!
Jeg har hørt mye fint om Makrigialos, men har blitt skeptisk når jeg har sett disse store anleggene du nevner.
Men, med det frokostbildet du viser, skjønner jeg det finnes gode alternativer  :sol:  Herlig!
KariK

Johanne

Fine bilder Filhellener! Ja, jeg forstår at det frister til gjentagelse med en tur i november så herligt det ser ut som dere har hatt det og med et bra utgangspunkt for å besöke andre platser også. Vilken flott utsikt fra balkongen både dag og kveld!... og frokosten så jo både fargerik og underbart god ut!

Johanne :)

Tjorven

Dette var sannelig fristebilder, Filhellener. Nesten utrolig at de er tatt i november!! Må ha vært deilig med en måned i Hellas da, selv om det ikke var balkongtemperatur   ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Dette ser da utrolig fint ut! Kanskje det er her jeg skal tilbringe vintrene når jeg blir pensjonist?  :)

filhellener

Quote from: kaka on 07. Jan 12, 11:22:29
Det der så jo skikkelig lekkert ut, Filhellener!
Jeg har hørt mye fint om Makrigialos, men har blitt skeptisk når jeg har sett disse store anleggene du nevner.
Men, med det frokostbildet du viser, skjønner jeg det finnes gode alternativer  :sol:  Herlig!


Ja, jeg tror du ville likt deg godt, kaka  :)  - ikke vær "redd" for de store kompleksene.

Vi har vært i Makrigialos 4 ggr før, mellom 1990 og 2003, - og, vi har bodd på Sunwing ,med barn og barnebarn, men uten å spise annet enn frokost der :) 
- det var nede i byen/havna vi likte å spise/være, og der så vi ikke mange andre "Sunwinggjester".
Enda det var før "All Inklusive tiden" holdt de aller fleste seg hjemme på Sunwing,  mens vi , et følge på 9 i 2003 (min mor var 86 år og minste barnebarnet 9 mnd) toget den ganske lange veien nedover.. og opp igjen med både barnevogn og rullator  ;D

Kari

filhellener

Quote from: Johanne on 07. Jan 12, 17:10:03
Fine bilder Filhellener! Ja, jeg forstår at det frister til gjentagelse med en tur i november så herligt det ser ut som dere har hatt det og med et bra utgangspunkt for å besöke andre platser også. Vilken flott utsikt fra balkongen både dag og kveld!... og frokosten så jo både fargerik og underbart god ut!
Johanne :)


Takk, Johanne  :)  - og i tillegg til å være et fint sted å tilbringe hele ferien om man ønsker det, , så er det en veldig fin "base" - vi har vært i s å mange herlige landsbyer, og ikke minst er naturen i området fantastisk flott  :)
Kari

filhellener

Quote from: Tjorven on 07. Jan 12, 23:53:18
Dette var sannelig fristebilder, Filhellener. Nesten utrolig at de er tatt i november!! Må ha vært deilig med en måned i Hellas da, selv om det ikke var balkongtemperatur   ;)


Takk, Tjorven, jeg håpet det skulle friste noen da ;)  - for det er så fin strand, og så mange koselige kafeer/barer og tavernaer i Makrigialos, at jeg synes det er trist for de lokale at turistene svikter dem og holder seg "hjemme" på Sunwing og Mikri Poli  :( - HVA de går glipp av.....etter m i n smak da!
Vi fikk vite av en engelsk dame som bor i byen at selv så sent ut i sesongen som beg av juli 2011 var tavernaeierne "lykkelige" om de hadde  middagsgjester ved 5 bord om kvelden!
I aug er de jo gresk ferie, men ellers fra apr/mai - oktober er det et godt valg  :)
- når det gjelder november og vår ferie, så hadde vi det helt topp, selv om vi kunne ha ønsket oss noen grader varmere og litt mindre vind noen dager, så hadde vi  balkong-temperatur om d a g e n, Tjorven  - og nesten ikke regn  :) 
Jeg kan telle på ei hånd de dagene vi ikke kunne sette oss ut og spise frokost i Bikini /Shorts og T-skjorte, og - vi hadde badevær og, badet mange ganger, siste gang var 20 nov, og vannet var varmt , så sent som 11.nov målte vi det til 24 grader , så gikk det ned til 22.
Vi kunne nok ha badet mer, men når det blåste var det ikke behagelig synes jeg.
- og blomsterprakten overrasket oss virkelig, så frodig og vakker blomstring overalt vi kom :)
Busker med julestjerner minnet oss om at julen nærmet seg, ikke noe julebrus og julemarsipan å se her nei  :) 
Kari

filhellener

Quote from: Ole on 08. Jan 12, 08:53:12
Dette ser da utrolig fint ut! Kanskje det er her jeg skal tilbringe vintrene når jeg blir pensjonist?  :)


Ja, visst er det fint, Ole  - men u n g som du er blir d e t jo veldig lenge til  :)
- kanskje du skulle ta en "test -tur" med familien først  :)
Ei uke før vi reiste kom en fast gjest til Creta Sun, en fransk/canadier, han skulle være 6 mnd, og hadde vært 6 mnd året før og  :) 
Kari

filhellener

Quote from: filhellener on 06. Jan 12, 23:59:27
Vi hadde gleden av å tilbringe hele November i år i Makrigialos på Sydøst Kreta, det tar vi mer enn gjerne en reprise på  ^-^
- siden det ser ut, av Forumet, som de fleste her som besøker Kreta reiser til Vest, og sydvest Kreta
( - og ikke noe galt med det ) vil jeg gjerne anbefale både Makrigialos og det deilige stedet vi bodde "CRETA SUN" :)

Om noen vil bo "rett på" den fine stranda enten for å kunne stupe rett i havet om morgenen, e l l e r for å slippe bakke/trapp, har Manolis et veldig pent studio bak butikken sin midt i sentrum og
- men det er ikke langt å gå fra Creta Sun heller  :)

  Tel:/Fax ++30 2843051233  /   E-mail: cretasunapts@hotmail.com


Creta Sun har en nett side, så om noen er interessert i å se flere bilder og lese mere om Creta Sun og Makrigialos gå inn her  :) :
http://www.cretasun.com/makrigialos-crete.htm

Kari

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...