Logg inn med Facebook eller Google!

Astepypalea, kommentarer, spørsmål og svar

Started by Torgeir, 27. Oct 07, 13:11:56

Previous topic - Next topic

Torgeir

Quote from: \"Tjorven\"Har allerede forelska meg kraftig i øya,uten å ha vært der ennå,så Astypalea står for tur til sommeren. Det går ikke charter dit,men Olympic Airline flyr dit daglig (om sommeren iallfall) fra Aten.

Kan bare si, velkommen skal du være :cheers:
De fleste finner sitt eget lille paradis i ......, Hellas
Astypalea er en av dem.

Torgeir

Quote from: \"Tjorven\"Har allerede forelska meg kraftig i øya,uten å ha vært der ennå,så Astypalea står for tur til sommeren. Det går ikke charter dit,men Olympic Airline flyr dit daglig (om sommeren iallfall) fra Aten.

Kan bare si, velkommen skal du være :cheers:
De fleste finner sitt eget lille paradis i ......, Hellas
Astypalea er en av dem.

Barbro

Quote from: \"Torgeir\"Etter et søk på Youtube finner man dette: Astypalea
En genial link,Torgeir! Nydelige videoer fra Astypalea,fant også fra Patmos og Lipsi,og ved å søke på Leros,var jeg tilbake på øya som jeg elsker også :cheers: !
Astypalea ser virkelig flott ut,sånn som jeg ønsker at ei gresk øy skal være :flower: !
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Astri

Quote from: \"Riitta\"När jag blir pensionär och har gott om tid,skall jag ta mig till Astypalea från Kalymnos :bom:

Riitta

Vi har mange ganger tatt ferjen fra Kalymnos og blitt noen dager på Astypalea for så å dra tilbake til K. Alle de årene vi har vært der har den store ferjen gått tirsdag og torsdag, så neste gang du er på Kalymnos kan du jo ta en \"snabbtur\" fra tirsdag til torsdag. Det var det vi gjorde første gangen vi besøkte øya. Ikke vent til du blir pensjonist, Riitta!

Astri
202 dager igjen til første turen nedover :blob5:

bengalow

Och så fick vi ju se gamla \"Romilda\"....det var längesedan!! Byggd 1974.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Astri

Quote from: \"bengalow\"Och så fick vi ju se gamla \"Romilda\"....det var längesedan!! Byggd 1974.

Det er ikke Romilda som går mellom Kalymnos og Astypalea? Det er ikke den vi har reist med. Jeg husker ikke hva denne store ferjen heter, men mener navnet har noe med Kalymnos el.l. i seg.
Astri

bengalow

Nej, Romilda går/gick mellan Pireus och neråt alla öar i Kykladerna och Tolvöarna.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Torgeir

Quote from: \"Astri\"
Quote from: \"bengalow\"Och så fick vi ju se gamla \"Romilda\"....det var längesedan!! Byggd 1974.

Det er ikke Romilda som går mellom Kalymnos og Astypalea? Det er ikke den vi har reist med. Jeg husker ikke hva denne store ferjen heter, men mener navnet har noe med Kalymnos el.l. i seg.
Astri

Det er riktig, fergen heter Nissos Kalymnos. den går tirsdag, torsdag og lørdag fra Kalymnos kl0700 med retur rett etter fra Astypalea (ca1130). Fergen er en liten gammel dame, en dame med sjel. Hun er ikke sjøvant, så er det vind legger hun seg rolig og venter på at det løyer. Fergen har forøvrig fått enn liten ansiktsløftning i løpet av vinteren 2006/2007.
De fleste finner sitt eget lille paradis i ......, Hellas
Astypalea er en av dem.

Svein~B

Quote from: \"Torgeir\"
Quote from: \"Astri\"
Quote from: \"bengalow\"Och så fick vi ju se gamla \"Romilda\"....det var längesedan!! Byggd 1974.

Det er ikke Romilda som går mellom Kalymnos og Astypalea? Det er ikke den vi har reist med. Jeg husker ikke hva denne store ferjen heter, men mener navnet har noe med Kalymnos el.l. i seg.
Astri

Det er riktig, fergen heter Nissos Kalymnos. den går tirsdag, torsdag og lørdag fra Kalymnos kl0700 med retur rett etter fra Astypalea (ca1130). Fergen er en liten gammel dame, en dame med sjel. Hun er ikke sjøvant, så er det vind legger hun seg rolig og venter på at det løyer. Fergen har forøvrig fått enn liten ansiktsløftning i løpet av vinteren 2006/2007.


Det var vakkert skrevet, Torgeir. Jeg må få påpeke at hun ikke er så veldig gammel. Hun er bygget i 1988.

Ellers så er hun ikke alene om å gå mellom Kalymnos og Astipalea. I tillegg til de tre turene til Nissos Kalymnos har GA Ferries pleid å ha en tur pr. uke mellom de to øyene, med Romilda eller ei annen ferje og Blue Star har pleid å ha en tur eller to pr. uke med Diagoras.

Og her kommer det et bilde av den skjønne damen:   :love7:
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Ole

Har den fått et nytt strøk med maling siste året, eller er dette et gammelt bilde?

Svein~B

Quote from: \"Ole\"Har den fått et nytt strøk med maling siste året, eller er dette et gammelt bilde?

Bildet er fra juni 2007, så det er nok det siste strøket med maling som er nytt for deg.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Torgeir

Quote from: \"Ole\"Har den fått et nytt strøk med maling siste året, eller er dette et gammelt bilde?

Hun har fått en ansiktsløftning det siste året. Innvendig er det ny salong.
De fleste finner sitt eget lille paradis i ......, Hellas
Astypalea er en av dem.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...