Logg inn med Facebook eller Google!

Vår \"hjelp...vi kjøper hus\" historie.

Started by Anne, 17. Mar 09, 13:12:00

Previous topic - Next topic

Gro

Henger med stum av beundring fortsatt:)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Anne

Dagen gikk og kvelden kom snikende. Vi la trøstig iveg til \"notariussen\". Alle var på plass, inkludert \"tolken\"Han hadde vært på et kurs inne på fastlandet og der hadde de fått greie på noen nye forskrifter som ingen av dem var enig i...og sånt blir det HØYLYTT diskusjon av. Vi viste jo ikke hva de diskuterte da vi kom, men det hørtes ut som en formidabel krangel. Ingen hilste på oss og vi satt oss ned med \"lua i handa\" og djev...i magen. Plutselig ble det stille og alles øyne vendte seg mot oss. Vi ble presentert for notariussen og tolken og møte begynte.
Vi var der for å sette opp en avtale slik at vi ga Vicki fullmakt til å handle på våre vegne....
Det ble et meget høytidelig og omfattende papir.
Alle som var tilstede ble høytidlig skrevet inn i papirene. Vi måtte oppgi våre foreldres navn og fødested og dato. Mødrenes pikenavn måtte også med. Det samme gjalt for Vicki.
Om tolken står det... A...N...er sammen med oss på kontoret fordi vi ikke snakker gresk, men vi snakker engelsk og det gjør han også. Det står..han snakker engelsk og er liksom tolk (og det var han..på liksom, for han snakka ikke mye engelsk) Det står videre at han har jobbet i bank, men er nå pensjonist, han er inbygger av Skiathos, er kristen ortodoks og gresk statsborger. Han sverger ved evangeliet at han skal oversette helt ordrett til oss.
Så vi la hele vårt huskjøp i hendene til Vicki. Vi avtalte hvordan vi skulle håntere penger og betaling. Så ruslet vi hjem til hotellet for å pakke. Vi gikk ut for å spise litt, og etterpå ble vi sittende på balkongen med et glass vin. Vi så ut over havet og tankene for...HVA HAR VI GJORT!!

Vi hadde definitivt ikke kontroll.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Tzasiki

:flower:
 Må si dere har vært modige/tøffe!!!, venter på mer.. :flower:  :colors:


\"Hell er en kombinasjon av forberedelser og muligheter\". :flower:  :colors:

Maritsa

Dette er så ulidelig spennende.  Vi vet jo utfallet, men må vi vente helt til i morgen Anne!!!

Anne

Takker, takker. :flower:

Det ble tirsdag morgen. Vi sjekket ut av hotellet med alt vårt \"pikkpakk\". I veska mi lå det et dokument med masse stempler og frimerker på. Det var fullmakten vi hadde skrevet under. Vi dro til flyplassen og sjekket inn.
Flyet kom og vi gikk ombord.
Flyet tok en liten sving over øya før vi satte kursen hjemover. Det føltes som om hjerte skulle sprekke. Dette var blitt \"hjemme\" og jeg likte tanken, men han som satt i magen og sendte ut \"fryktfølelser\"han var blitt stooor!! Hvordan skulle dette gå....og...ble vi lurt????
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Tjorven

Hjelpe meg, jeg kan godt forstå hvilke følelser som rev og slet i dere. Jeg blir helt revet med i historien din Anne, den er like spennende som en krimroman og du skriver kjempegodt :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anne

:colors: Takk Tjorven, men nå rødmer jeg. Jeg prøver bare å erindre det som skjedde, og det ble veldig mye av alt. Jeg skjønner femdeles ikke at vi gjorde dette. Vi er ikke typene til å kaste oss ut i ting uten flere sikkerhetsnett og her var det ingen. :laughing5:
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Magnolia

Du imponerer mer og mer Anne. At det går an å være så impulsiv. Det er slik jeg drømmer om i mine villeste fantasier. Kan tenke meg at tanker og følelser nesten tok overhånd der oppe i flyet, der dere kretset over deres nye hjem på vei hjemover. :)
Du forteller så levende at jeg føler jeg er med på hele prosessen.
Gleder meg til fortsettelsen.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Katherina

:flower: Må si meg enig i at dette er skikkelig spennende. Klarer nesten ikke å vente på fortsettelsen.
For en følelse dere måtte ha der dere satt på flyet. Beundrer dere. Måtte virkelig ha is i magen. Samtidig tenker jeg: \"Den som intet våger.....\" Dere gjorde det mange av oss drømmer om, men ikke våger.

Anne

Takk, takk :flower:

Så var vi hjemme igjen. Vi fikk fortalt familie og venner om vårt \"galmannsprosjekt\", men de fleste synes det var TØØØFFT!!!
Så måtte vi ordne finansiering. Noe hadde vi sjøl og resten måtte vi låne.
Vi hadde vært hjemme en uke da den første mailen kom. Maria var på Skiathos, så hvis vi sendte pengene så skulle de ordne kontrakt og overdragelse. Vi sendte pengene i to vendinger og der sto vi uten annen kvittering enn den vi fikk i banken ved overførselen. Da vokste han djev...i magen seg kjempestor....Tenk om vi har blitt lurt. Vi hadde ingen papirer på huset, ingen kontrakt og ....INGEN PENGER. Jeg var like spendt hver dag når posten kom for jeg ventet på papirene. Vi bestilte ny tur nedover og vi fikk to uker i august. Dagene gikk og vi hørte ingenting fra Hellas. Det var nok den lengste måneden jeg har vært med på i mitt liv. Det nærmet seg ny tur og spenningen steg itakt med at vi fremdeles ikke fikk noen papirer. Vi ringte ned og fikk til svar..alt iorden, har masse å gjøre, vi snakkes når dere kommer. Det var jo ikke særlig beroligene :bounce:
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

brit

Quote from: \"Anne\"Takk, takk :flower:

Så var vi hjemme igjen. Vi fikk fortalt familie og venner om vårt \"galmannsprosjekt\", men de fleste synes det var TØØØFFT!!!
Så måtte vi ordne finansiering. Noe hadde vi sjøl og resten måtte vi låne.
Vi hadde vært hjemme en uke da den første mailen kom. Maria var på Skiathos, så hvis vi sendte pengene så skulle de ordne kontrakt og overdragelse. Vi sendte pengene i to vendinger og der sto vi uten annen kvittering enn den vi fikk i banken ved overførselen. Da vokste han djev...i magen seg kjempestor....Tenk om vi har blitt lurt. Vi hadde ingen papirer på huset, ingen kontrakt og ....INGEN PENGER. Jeg var like spendt hver dag når posten kom for jeg ventet på papirene. Vi bestilte ny tur nedover og vi fikk to uker i august. Dagene gikk og vi hørte ingenting fra Hellas. Det var nok den lengste måneden jeg har vært med på i mitt liv. Det nærmet seg ny tur og spenningen steg itakt med at vi fremdeles ikke fikk noen papirer. Vi ringte ned og fikk til svar..alt iorden, har masse å gjøre, vi snakkes når dere kommer. Det var jo ikke særlig beroligene :bounce:

Virker veeeldig gresk det der ja!!!!!

Tjorven

Tror jeg hadde hoppet ut av mitt gode skinn  :bounce:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...