Logg inn med Facebook eller Google!

Naxos tips

Started by Kjartan88, 06. Jul 15, 18:27:00

Previous topic - Next topic

Kjartan88

Hei hei. Vi er ett relativt ungt par som skal en uke til naxos i august. Planen var øyhopping i kykladene.men pga ny jobb,blir det bare en uke vi har ferie sammen.har skjønt det er relativt mye folk i august,og en uke går fort.er det noen som har noe tips om gode spisesteder i naxos by. Planlegger å leie atv noen dager,å besøke noen av strendene i nærheten.noen anbefalinger der å ???

Greece-Traveller

Her er et par link'er til deg:

http://www.naxos.gr/en/naxos/

http://tinyurl.com/mss35hd

De beste strendene er nedover vestkysten - Agios Prokopios og Plaka:

http://tinyurl.com/6bwhyqe

Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Anders

Skal dere bo i byen? Da er det vel like godt å "klaske til" med Scirocco en kveld :-) I gamlebyen finner dere Lucullus og Vasilli, og litt lengre opp i labyrinten finner dere Labyrinth (tversover Cafe Naxos). Ellers syns jo jeg at Susanna har fått skikkelig skikk på Su e Giu nedi havna, men der ligger spisestedene tett som haggel. Meltemi har også godt kjøkken, sammen med Marou og To Elleniko. Oasis skryter mange av, har ikke spist der på mange år, så det vet jeg ikke.
Av strender for en uke er det som GT sier... nedover vestkysten. Leier dere ATV kan dere kjøre nedover Plaka nesten til endes, og finne "jungelveien" som tar dere videre til Mikri Vigla og alle de andre strendene nedover. Nå er ikke jeg noen sånt strandmenneske, men Prokopios og Plaka er vel det beste? God tur... det ryktes at det blir færre greske ferierende iår, pga økonomien, så gjør det beste av det :-)

Kristian

Quote from: Anders on 06. Jul 15, 21:29:02
Skal dere bo i byen? Da er det vel like godt å "klaske til" med Scirocco en kveld :-) I gamlebyen finner dere Lucullus og Vasilli, og litt lengre opp i labyrinten finner dere Labyrinth (tversover Cafe Naxos). Ellers syns jo jeg at Susanna har fått skikkelig skikk på Su e Giu nedi havna, men der ligger spisestedene tett som haggel. Meltemi har også godt kjøkken, sammen med Marou og To Elleniko. Oasis skryter mange av, har ikke spist der på mange år, så det vet jeg ikke.
Av strender for en uke er det som GT sier... nedover vestkysten. Leier dere ATV kan dere kjøre nedover Plaka nesten til endes, og finne "jungelveien" som tar dere videre til Mikri Vigla og alle de andre strendene nedover. Nå er ikke jeg noen sånt strandmenneske, men Prokopios og Plaka er vel det beste? God tur... det ryktes at det blir færre greske ferierende iår, pga økonomien, så gjør det beste av det :-)


Dvs Bruk Penger
Kristian/Planer er til for å utsettes

Kjartan88

Tusen takk for gode tips.vi skal bo i naxos by ja. Skal så klart få smørt den greske økonomien med så mye feriepenger som mulig.hellas er jo tross alt den beste ferie destinasjonen

mouche

Med hensyn til hvor fullt det er så opplever vi at det er betydelig færre turister på denne tiden i år enn i fjor/året før, dessverre. Er på Kreta nå, men har nettop besøkt Paros, Naxos, Ios og flere mindre øyer. Dette med seilbåt, men øyhopping (bruk av ferger) står så absolutt høyt på listen for du verden for et velfungerende system med ferger og overnattinger, ting går på skinner så man skulle nesten tro man var i Tyskland! Rent og pent over alt, vennlige og hjelpsomme mennesker som gjør sitt beste for å holde motet og humøret oppe i vanskelige tider. Reis og nyt!

Frynse

Scirocco er en grei restaurant, men ikke min favoritt.
Har fått vel så god mat på andre siden av torget på Gyro-Gyro.
Kleftiko chicken og kleftiko pork der er glimrende.
To Elleniko er en annen favoritt, likeså Irini´s omtrent ytterst på havnepromenaden.

Ellers oppfordrer jeg til å leie en firehjuling og farte rundt.
Det er absolutt verdt å bruke en dag eller to på å farte rundt på øya.
Gode bademuligheter er det uansett, bortsatt i fjellandsbyene, selvsagt.

Les dere litt opp på forhånd på hva som er å se på øya, men ikke gap over for mye.
Dere er der for å slappe av og kose dere, og jeg har fortsatt en god del utestående, selv etter flere ferier der.

Jeg foretrekker å bo i St. George-området, dvs. bystranda.
Da er dere nær alt samtidig som dere er i utkanten av mylderet.
Vil dere til strendene lengre sør, er det bare en kjapp busstur.
Bussene går i skytteltrafikk flere ganger i timen, så det er null problem.

Gepe

Mange gode forslag her fra erfarne Naxos veteraner, og slenger meg med på noen plasser som jeg i alle fall personlig har opplevd som gode resturanter. Hvis det skulle være fullt på Scirocco som det ofte er, kan en spasere over torget og prøve Fotis Cuisine. God mat til fornuftige priser, samme med Nicos rett nedi gata fra torget. Er en oppe i gamlebyen er Manolis Garden en skikkelig koselig plass i (selvfølgelig) en hage. Er skiltet, men kan være litt vanskelig å finne., men er absolutt verdt litt leting.Lenger oppe vil mange prøve å få bord på Taverna To Kastro med utsikt over byen, kaller selv resturanten parkeringsplassen, da det er det den er på dagtid!! Personlig synes jeg det er verdt de ekstra trappene enda lengre opp til Oniro, som har , både bedre service og bedre mat og vin(husets). Og ekstra trapper betyr bedre utsikt!! Gjenkjennes ved en liten (pynte) vindmølle oppe på taket. Når det gjelder badeplasser er det vel nok og i det hele tatt å befinne seg på Naxos. Har en tid og i tillegg gidder seg over til Moutsona og følger veien sørøst så finner en en hel del herlige strender, og min favoritt her er Psill Ammos Bay. Skal visstnok bety noe slikt som fin sand, akkurat som om det er noe nytt på vårt kjære Naxos. Håper noe er til nytte, skal i alle fall nyte av alle plassene i løpet av kort tid, når det endelig er er ferie igjen!!

Kristian

Meltemi er jo snadder
Kristian/Planer er til for å utsettes

myrvok

Flamingo, gå opp på tak terrasen, live greek music every night. Og meget god mat!

myrvok

Anders. Jeg var på Naxos, Agia Anna i siste uke av Juni, + to dager på Antiparos. Var ikke mye turister i forhold til tidligere. Snakket med Manolo som driver bar i Agia Anna, han kunne fortelle at Europeiske turister har svikte, Skandinavere er fortsatt i flertall. Han fryktet August mnd, dag Atheneren har ferie, men ingen penger til og dra på ferie....
Vi for se, vi drar ned i gjenn til Agia Anna 8 Aug.

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...