Logg inn med Facebook eller Google!

Naxos 4.juni

Started by Ella06, 01. Jun 16, 06:04:56

Previous topic - Next topic

Ella06

Hei!
Helt ny her,men så riktig trivelig ut dette forumet  :D
Jeg vurderer å hive meg på flyet fra Bergen på lørdag og da blir det første gang jeg reiser aleine.
Lander på santorini Kl 14.00 og lurer på hvilken båt man tar sikte på da,hvis det er flere som tar den ruten her?

Lous

01. Jun 16, 07:06:57 #1 Last Edit: 01. Jun 16, 07:17:52 by Lous
Da rekker du Blue Star Delos til Naxos kl 15.30, hvis du koster på deg en drosje (blodpris) ned til havna. Det er helt sikkert at det er flere på flyet som skal med samme båt og at det er mulig å hekte seg på ett par f.eks. Da er du tidlig kveld på Naxos. 

Ella06

Takk for svar 😊
Taxi blir det,men leste ett sted att taxier foretrakk å kjøre andre steder en til havna,og de tok de til sist?
Håpte det var noen bergenser som skulle samme vei ja,som eg kunne hengt meg på så jeg ikke surrer det til  :o

Lous

En "nabo" av deg (Anders) har fortalt her på forumet at han er der nede nå. Jeg vil tro at han er innom forumet og da får du "han i tale".  Han kan sikkert hjelpe til med hot/leilighet. Du må styre unna horden med rom-utleiere på kaia

Lous

Du tar bare en liten runde i flyet med spørsmål om å dele taxi. Du får garantert avtale  med noen. Da er du "et reisefølge" og betaler din del av regningen.   

Ella06

Håper noen bergensere ser dette da og gir meg ett pip  :)
Skal eg booke fergebillett online på forhånd? Må eg da skrive ut billetten?
Mye mas her nå,men som sagt første tur aleine  ::)

Lous

Du kan jo gjøre det, men hvis flyet ditt er i rute rekker du det. Bilettkontoret til Blue Star ligger til venstre med en gang du kommer ned til havna. Avgang til Blue Star ligger i den andre enden av havna. Der vil du se en horde mennesker som skal med samme båt. Inngang via et åpent hus om du vil.

Lous

Når du skal hjem igjen må du tilbake til Santorini dagen før. Mange norske bestiller overnatting på hot. Babis. Hvis du skal bo der står de å venter med en stor minibuss i havna. Du blir kjørt til hotellet. Videre kjører de hver hele time på kveldstid til Fira og snur på fast plass i Fira for retur til hot. Videre blir du kjørt til flyplass når du skal hjem.
Alt dette er tjenester som er inkludert i prisen, som kanskje koster deg 40 euro. Hot har svømmebasseng og en god frokost.

Anders

Det er bare å hive seg med! :-)  Jeg er ikke der nå, som Lous skriver, men vi er mange som skal avgårde nå på lørdag! Flyet fra Bergen lander klokken ett lokal tid, du har god tid til å komme deg ned i havna og kjøpe fergebillett til Blue Star. Det går ikke ordinær rutebuss fra flyplassen til havnen, så du må ta taxi. Se etter denne gråskallen her på Flesland lørdag morgen, så kan du risikere å få selskap av ti-femten andre på fergen :-)

Anita

En hyggelig "gråskalle" som er veldig hjelpsom  :D

Vi skal også med samme ferge på lørdag, vi kommer fra Stavanger og lander 11:55.
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Hellasfrelst

Dere kunne fått selskap av ett par fra Trondheim til Naxos også, men de siste flybillettene til Santorini forsvant mellom da jeg var innom og sjekka og til jeg la frem forslaget til min bedre halvdel litt senere. Så sånn ble det..... :( :(
i zoi ine tora - livet er nå

Anders

OBS! Hvis du bare skal være en uke, og nedigjen til Santo på fredag, så har jeg et "ledig" rom hos Babis!

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...