Logg inn med Facebook eller Google!

Kardamili enda en gang (2014) - denne gangen, med jazz festival

Started by kaka, 21. May 14, 17:36:50

Previous topic - Next topic

kaka

Vårens tur til Kardamili ble en helt annerledes opplevelse.

Med "ukesbillett" Kardamili international jazz festival may 10-16 2014 , var forventningen stor.



- og den ble innfridd.
Allerede på flyplassen ble vi møtt av lystige musikere, - som satte tonen for en flott uke!


(Beklager billedkvaliteten, i en litt hektisk hente-koffertene fra båndet-situasjon)
KariK

kaka

Denn gangen valgte jeg å bo sentralt, på Patrearxeas, for å komme lett rundt til de mange forskjellige konsertene.

Patioen til hotellet var like frodig og vakker som alltid, - og utsikten fra hallvinduet oppe, - bare nydelig!

KariK

bipbap

 Jazz festival  i Kardamili må da være helt perfekt  :D Høres veldig artig ut!
Flotte bilder, og utsikten fra Patrearxeas slår havutsikt med glans  8)

dagstaalesen@hotmail.com

Helt fantastisk Kaka, flotte bildet si meg hvordan opplevde du at lokalbefolkningen i Kardamili tok i mot jazz ?
Dag.

Katherina

 :gitar34: Gleder meg til å se og høre mer om Jazzfestivalen. Det var vemodig å reise hjem fra Kardamili når vi visste hva som kom til å skje, men det gikk dessverre ikke an å få det til i forhold til annet på hjemmebane. Men vi har fulgt med dere både gjennom programmet og på FB. Tenker det var en fin opplevelse. Er også spent på hvordan lokalbefolkningen tok i mot festivalen. Det var i hvert fall tydelig at de var spente på forhånd.  :23:


kaka

Takk for hyggelige tilbakemledinger og likes :)

Det er vanskelig for meg å si hvordan de lokale tok i mot jazzen, men det var i hvert fall godt oppmøte på Platiaen siste kvelden der det også var med greske dansere og vi ble budt opp til dans etterhvert :) (Kommer tilbake med mer bilder etterhvert.)
Det var ogås veldig god spredning på stedene de brukte til konserter, - og stapp fullt nesten til alle konsertene (langt over hva både arrangører og de som jobbet på stedene hadde forventet tror jeg) Så, det ble nok gode inntekter for stedene som tok oss i mot.

Legger inn en lenke til utsnitt fra diverse konsterter, fra YoyTube, av Hugo Asphaug.




KariK

Tjorven

Jøss, er du hjemme igjen allerede, kaka! Tida flyr. Så herlig at festivaluka ble vellykka, og ekstra flott å oppleve det i Kardamili vil jeg tro  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Magnolia

En annerledes og innholdsrik ferie. Det ser helt fantastisk ut, og jeg ser for meg byen full av musikkglade mennesker. Musikk i alle kriker og kroker. Ikke rart at du koste deg. Dette blir nok en årlig begivenhet.
Herlige bilder og flott video. Gleder meg til fortsettelsen. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

Quote from: Tjorven on 22. May 14, 00:26:27
Jøss, er du hjemme igjen allerede, kaka! Tida flyr. Så herlig at festivaluka ble vellykka, og ekstra flott å oppleve det i Kardamili vil jeg tro  ;D

- hjemme alt, ja, men jeg følte at jeg hadde vært borte veldig lenge. Opplevelsesrik uke!

- og nå er det veldig snart din tur, Tjorven, - og du skal vireklig være lenge borte, mener jeg å huske!
God tur til deg! :)
KariK

kaka

Til dere som måtte ha lyst til å høre på flere videoer, så ligger et en del på samme side, på You tube. (litt ymse billekvalitet, men..)

For mitt vedkommende synger sangene og musikke fortsatt i meg :) (Tar meg i å nynne i gangene på jobb)
KariK

Athina

Koser meg veldig med denne tråden, kaka, tusen takk!

Ja, det var mange opplevelser i løpet av en uke, jeg følte også jeg hadde vært borte mye lenger :)
Det tar litt ekstra tid å lande denne gangen, merker jeg, godt jeg hadde noen feriedager ekstra å fordøye alt sammen på 8)
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Takk for en fin uka, ja, Athina og for fine bidrag inne på FB!  :)
KariK

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...