Logg inn med Facebook eller Google!

Kamaki-Svein i Hellas

Started by Svein~B, 10. Jul 07, 14:47:39

Previous topic - Next topic

Marit

Lurer på om ikke Svein~B ble igjen hjemme mens Kamaki-Svein dro til Hellas.  zqr2eeeeeeff

Lurer på om Kamaki-Svein tok noen bilder mens han var på tur, eller var han bare kamaki og ikke fikk tid til annet.  zxcqqqaaaaaaaa  zqr2eeeeeeff
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Svein~B

Quote from: \"Marit\"Lurer på om ikke Svein~B ble igjen hjemme mens Kamaki-Svein dro til Hellas.  zqr2eeeeeeff

Lurer på om Kamaki-Svein tok noen bilder mens han var på tur, eller var han bare kamaki og ikke fikk tid til annet.  zxcqqqaaaaaaaa  zqr2eeeeeeff

Kamaki-Svein tok ingen bilder, nei, men Svein~B tok en del bilder.  :-)

Jeg må sortere bildene først og så får vi se om jeg finner ut hvordan jeg skal legge ut bilder i forumet. Det kommer til å ta litt tid.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt


Svein~B

Quote from: \"Ole\"Legge ut bilder? http://hellasforum.net/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=651

Det ser greit ut. Men jeg må nok sortere litt i hvert fall. Skal jeg legge ut for hver enkelt øy da?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Ole

Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"Ole\"Legge ut bilder? http://hellasforum.net/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=651

Det ser greit ut. Men jeg må nok sortere litt i hvert fall. Skal jeg legge ut for hver enkelt øy da?

Det høres veldig bra ut å legge ut for hver enkelt øy, men du bestemmer...

Marit

Quote from: \"Svein~B\"Kamaki-Svein tok ingen bilder, nei, men Svein~B tok en del bilder.  :-)

Fikk Svein~B være med Kamaki-Svein ut på hans \"utskeielser\"? Da kan det kanskje vært tatt noen bilder \"i smug\" av Kamaki-Svein..... zqr2eeeeeeff  zwwhhhhaaaxx
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Svein~B

Quote from: \"Marit\"
Quote from: \"Svein~B\"Kamaki-Svein tok ingen bilder, nei, men Svein~B tok en del bilder.  :-)

Fikk Svein~B være med Kamaki-Svein ut på hans \"utskeielser\"? Da kan det kanskje vært tatt noen bilder \"i smug\" av Kamaki-Svein..... zqr2eeeeeeff  zwwhhhhaaaxx

Nei. De to møttes aldri, merkelig nok.  :-)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Jeg trålet strendene på dagtid og var ute om kveldene. Jeg hadde full avtalebok hver dag. Hver morgen ble jeg vekket av Vassenggutane fra leiligheten ved siden av. Det var litt slitsomt, så etter noen dager på Kos fant jeg ut at jeg måtte til en roligere øy.

Det ble Lipsi. Jeg reiste dit på en lørdag. Jeg var den eneste som steg i land og det var ingen på kaien heller.

Jeg synes det var merkelig stille rett og slett. Jeg gikk oppover i byen. Det var ikke et menneske å se, ikke før jeg var helt i den øvre delen av byen. Da møtte jeg ei ung jente.

Hun fortalte meg at det var helg og da var alt stengt på Lipsi, helt til mandag morgen. Jeg spurte om hun visste hvor jeg kunne finne rom. Hun ble med til det nærmeste hjørnet og pekte videre oppover. Jeg skulle bare gå inn. De var nok hjemme.

Jo da, hele familien var samlet rundt et bord ute mellom husene og de hadde rom.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Det ble litt vel stille for meg på Lipsi og jeg fant aldri de strendene som skulle være så fine. Så jeg dro videre til Patmos.

Der ble jeg møtt av en munk som vil ha meg med til klosteret sitt. Hadde det vært en nonnekloster, så hadde jeg selvfølgelig sagt ja med en gang, men siden det var et munkekloster takket jeg nei. Så skjønte jeg at det var en jobb han ville tilby meg, jobben med å sjekke antrekkene til damene som ville inn i klosteret. Da ombestemte jeg meg og takket ja.

Jeg sto i porten til klosteret hele dagen og kledde på de jentene som var for lettkledd og kledde av dem igjen når de skulle ut igjen. Snakker om drømmejobb! Jeg fikk selvfølgelig massevis av telefonnummer og middagsavtaler også og var ute med ny dame hver kveld. Problemet var jo at jeg ikke kunne ta damene med til klosteret om natta. Men strender kan brukes til så mangt og Patmos har fine strender.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Hvor lenge var Adam i Paradis? Det gikk ikke så mange dagene før noen begynte å murre om at jeg hadde litt for stor glede av jobben og da fikk jeg sparken. Det tok seg ikke ut... osv. Det er hardt å være kamaki.

Jeg lurte på å finne meg et hotell og bli på Patmos, men så fant jeg ut at det var like greit å komme seg videre. Jeg hadde ikke så veldig lyst til å dra tilbake til Pythagorion, men jeg måtte jo. Jeg måtte jo få tilbake sjela mi før jeg reiste hjem til Norge.

Så jeg satte meg på ferja og reiste til Samos igjen. Da jeg kom til Pythagorion følte jeg meg ikke helt klar for å møte -klubben, så jeg gikk bare oppover i byen i følge med de andre som kom fra ferja. Jeg ble spurt både på norsk, engelsk og gresk om jeg skulle ha rom, men jeg lot som jeg ikke skjønte og som om jeg måtte skynde meg for å nå igjen noen som gikk lenger fram.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Jeg gikk til flyplassen og leide meg en bil. Så dro jeg til Votsalakia. Der tilbragte jeg noen dager på stranda og ble kjent med noen svenske alenemødre.

Så måtte jeg ta turen til Pythagorion. Jeg parkerte i utkanten av byen og gikk til \"løvens hule\". Der traff jeg noen vennligsinnede og fornuftige medlemmer av klubben og de hjalp meg å få igjen sjela mi. Det gikk nesten for lett, syntes jeg.

Resten av ferien lå jeg på stranda i Votsalakia sammen med de svenske alenemødrene. :-)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Ninette

Litt av en ferie, Svein~B :-) eller skal jeg si Kamaki-Svein? Du er vel helt utkjørt nå, kan jeg tenke meg?

Godt å ha deg tilbake i alle fall. Med den gamle sjela i behold :-)
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...