Logg inn med Facebook eller Google!

Santorini

Started by trineeh, 24. Jan 12, 20:03:29

Previous topic - Next topic

trineeh

Heisann  :)

Vi har flybillettene i boks for to uker på Santorini i juli og har nå lest og forska for å finne ut hvor det er best bo når vi er der. Vi er et voksent par som liker og se og farte litt, kommer til å leie oss bil så vi kommer oss avgårde. Er ikke veldig avhengig av å bo i nærheten av strand, synes det er viktigere å ha gangavstand til koselige spisesteder på kveldstid. Er det noen som har tips og komme med er vi takknemlig for det - ser jo at det er Kamari som ofte blir nevnt, men den byen er vel kanskje den som er minst original så jeg vet ikke helt.... Gleder oss til å reise - Hellas er bare herlig!

marjana

Nå er det "hundre år" siden jeg var på Santorini sist, og mye er forandret siden da. Hvis dere ikke er så opptatt av å bo nært strand, men heller vil bo idyllisk og nært gode spisesteder, så var Oia det beste stedet. Flott utsikt over Calderaen, men det er visstnok svært høy standard og høye priser der nå. Men det er lenge til juli, så det går kanskje an å finne noe som ikke er altfor dyrt innen den tid... Andre her i forumet har også tipset om steder like utenfor Fira som ikke var så dyre. Det kan også være lurt å lese litt i gamle tråder her i forumet.

Glika i zoi

Tjorven

Jeg har overnatta i den lille koselige byen Karterados, ikke langt fra Fira, to ganger. Jeg kan varmt anbefale Hotel Babis  www.hotelbabis.gr  selv om jeg bare tilbragte et halvt døgn her   ;) (siste natt før hjemtur med flyavgang på natta) Jeg ble henta i havna og kjørt til flyplassen midt på natta, og selv om jeg var eneste gjest som skulle avgårde da, var dette gratis. Babis var klar til presis avtalt tid. Frokost er også inkl, det samme er gratis skyss til og fra Fira hver halvtime til midnatt. Hotellet har basseng, så man kan ta seg en dukkert i varmen. Jeg hadde skada foten min, så da jeg spurte hvor nærmeste spisested lå, tilbød de seg å ringe til en restaurant og bestille for meg. Dermed ble det "hjemme"-middag på meg, uten ekstra bringekostnader heller.
Hos Babis var det trivelig og veldig god service, og ikke minst til meget god pris   ;D


Ellers kan du finne mange overnattingssteder på  www.hostelbookers.com og  www.hosterworld.com  Begge steder har stort utvalg over hele Santorini, og fyller du ut datoene for oppholdet, får du prisene opp med samtidig. Så er det bare å velge og vrake   :)  Lykke til.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Thera

Jeg liker Kamari veldig godt, men hvis jeg skulle bodd et annet sted ville jeg vurdert Pyrgos og Megalochori f.eks.
Ikke minst Oia! Der er det utrolig fint.. Noen netter der hadde kanskje vært noe? Overnattingssteder i Imerovigli litt nord for Fira kan dere også sjekke ut..
Karterados har fin beliggenhet hvis dere vil reise litt rundt på øya! Derfra er det ikke lang avstand til verken Faros helt sørvest eller Oia nordvest.
..Don`t dream your life, live your dreams..

nikki

 Jeg har bodd 2 ggr. i Oia og vil absolutt anbefale det!  Det er et sånt "må tilbake sted" for meg. 

Heidrun

Kan skrive under på Pyrgos. Sentralt og lekker liten by. Synes kanskje den blir det mest sentraler her. Ellers er Karterados valgt som et meget godt alternativ
Yamas til livet og til

Greece-Traveller

Dersom du ikke er avhengig av strender og calderautsikt kan jeg anbefale Hotel Melina, som ligger på nedsiden av Fira i en såkalt "crescent" - stille og fredelig, veldig hyggelige eiere, en liten pool og ellers ca. 10-15 min gåtur til torget i Fira (det er etterhvert blitt mitt faste sted på Santorini):

http://www.melinasantorini.gr/

http://tinyurl.com/yzjjzlk

Forøvrig herlig utsikt mot øst med Amorgos og Anafi.

Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

stelios

Kanskje tid for å banne litt i kirka. Har vært på Santorini maaaaange ganger, men konklusjonen er at det er en 3-max 4 dagers øy.  Det er fantastisk å vandre rundt i Thira eller Oia - men kan etterhvert bli  trangt og  dyrt. Strendene er jo ikke noe særlig.  Derfor synes jeg 14 dager på Santorini er alt for lenge. Hva med noen dager  på omkringliggende øyer?  1-3 timunna med båt ligger spennende øyer, og ikke minst alltid deilige Naxos.
Skal du bo OK i Thira vil jeg anbefale Hotel  Antonia som ligger like over toppen i Thira max 5 å gå.  (www.hotelantonia.gr). Prisen er en brøkdel av hva det koster på andre siden , og de henter og bringer på flyplass/ferje

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...