27. Apr 24, 19:46:10


Logg inn med Facebook eller Google!

FILM I KVELD

Started by maxine, 15. Aug 09, 08:23:21

Previous topic - Next topic

maxine

23.15
 Nattkino: Kaptein Corellis mandolin (t)
(Captain Corelli\'s Mandolin)
Amerikansk romantisk drama fra 2001.
Andre verdenskrig raser i Europa, og den greske øya Cephallonia invanderes av italienske styrker. Kaptein Corelli, en offiser som er kjent for sin joviale personlighet og lidenskap for sin mandolin, kommer i land på den lille, vakre og idylliske middelhavsøya. Han blir møtt med avsky av øyas beboere, men Corellis sjarm og anstendighet og hans ønske om en fredelig og stille krig, varmer beboernes hjerter. Et spesielt forhold til landsbylegens vakre og viljesterke datter vokser frem, men skal deres kjærlighet overleve, må deres troskap til fedrelandet revurderes. Filmen er basert på Louis de Bernieres klassiske roman med samme navn. Med Penélope Cruz, Nicolas Cage, Christian Bale, John Hurt og Viki Maragaki. Regi: John Madden. (15 år)  
  Sendt 5. oktober 2008.

Heidrun

Snadder med Penelope Cruiz altså
Yamas til livet og til

Niaas

Det er en ok film.
Har akkurat kjøpt boken, tente jeg skulle lese den på Karpathos om to uker.  :cheers:
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

kaka

Jeg leste boka lenge før jeg så filmen, og hadde den ikke helt uvanlige reaksjonen: Jeg likte boka godt, men ble litt skuffet over filmen.  Likevel har jeg sett filmen et par ganger, - absolutt seandes! (Syntes bare ikke den \"tilsvarte\" min opplevelse av boka godt nok.)
Boka er fin lesning på ferie i Hellas, Niaas!
KariK

Tjorven

Jeg har ikke lest boka (virker som en fordel iforhold til bilder man danner seg) men jeg har sett filmen før. Har merka den av i kveld også, ikke minst for å kjenne litt på Hellaslengselen. Litt spennende fordi det nesten ble Kefalonia på meg i høst, så jeg har lest mye og sett mange bilder derfra i det siste.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anne

Jeg har ikke sett filmen og heller ikke lest boka, men jeg har akkurat kjøpt DVDen. Hvis øynene orker å glane på TV etter 23 ikveld skal jeg se den, men hvis ikke så koser jeg meg med filmen en annen kveld.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Heidrun

Har ikke lest boka, men sett fimen før fant jeg ut etter 10 minutters titting.
Dette er tortur mot en stakkars mann. Først Transformers med en av de deligste jentene jeg vet om . Nemlig Megan Fox.
Og nå når jeg satt på filmen så kommer en til av mne favortter. Nemlig Penelope Cruz.
Ja dette er slemt mot en stakkar
Yamas til livet og til

kaka

Da jeg hadde gjort meg klar for senga, og skulle slå av TV`en, hadde filmen begynt. Jeg tittet, - bare litte grann,- og litt til, men til slutt satte jeg meg ned og så hele gjennom. Den er jo fin! (og nå er det så lenge siden boka ble lest, at jeg ikke lot meg \"forstyrre\" av det)
Veldig sterk historie, når vi tenker på hva som virkelig skjedde under krigen. Og de stakkars øyboerne ble dobbelt rammet da jordskjelvet raserte så mye, noen år senere.
KariK

Anders

Jeg tror du muligens henvender deg til feil publikum hvis du ønsker noe sympati for din \"stakkarslighet\" , Heidrun...

Tjorven

Det er tydelig at du ikke blir berørt av selve handlingen i filmen, og det grekerne ble utsatt for, Heidrun. DET var tortur det, i motsetning til at du fremstiller deg selv som en stakkarslig siklende mannegris.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Heidrun

Humor dere. Selvfølgelig fæl historie, men man må da kunne være litt mann uten å være mannsgris for det.
Eller må man på død og pine være så seriøs at man kjedes ihjel. Og hvis det å si at en jente/ dame er deilig. Ja hvis man ikke kan si det uten å bli tatt for en mannsgris. Ja da er det faktisk ikke jeg som har problemer.
Det blir like feil som å bli angrepet fordi jeg personlig mener at et Lebisk eller et homofilt par ikke skal få lov til å adoptere. Men jeg blir vel halshugd for den oppfatningen også da
Yamas til livet og til

kaka

Teamet i denne tråden var vel egentlig filmen \"Kaptein Corellis Mandolin\".
At en film har gode skuespillere/skuespillere vi liker, påvirker naturlig nok vårt forhold til filmen. Så, at du liker den kvinnelige hovedrolleinnehaveren, må være lov å si
(for meg var hun noe av det som skapte missforhold ifht mine indre bilder fra boka).
Det er kanskje når du i tillegg begynner å snakke om andre kvinnelige skuespillere som \"gjør livet ditt vanskelig/stakkars mann\" at vi er flere som opplever at dine sukk i denne tråden ble litt vel off topic? Men, bevares, jeg har \"offet topicer\" mange ganger selv, men prøver i hvertfall å tuche temaet.

Dine siste ytringer er vel ganske så utenfor trådens tema. Og, -nå er det  ikke meningene dine jeg angriper, bare plasseringen av dem her inne.
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...