Logg inn med Facebook eller Google!

Bilder fra Kardamili

Started by Magnolia, 15. Jan 08, 20:30:05

Previous topic - Next topic

dagstaalesen@hotmail.com

4 timer det er bra, det er et vennepar som vil ta den veien derfor spørsmål om tid med bil. :)
Dag.

dagstaalesen@hotmail.com

Til dere som ikke har vært Kardamili , prøv en tur vi tror dere liker. Atmosfæren- folket - maten - naturen - fotturer - bilturer - padle, ja alt  ved dette stedet vil fenge dere på en eller annen måte.
Dag.

dagstaalesen@hotmail.com

 En liten spasertur med innlagt pause i Kardamili.
Dag.

Muscat

Hei Katherina!
En stund siden jeg snakket med dere. Kanskje sist på landsbyfest oppe i Platsa, aug. 2008.
Jeg ser dere tar taxi Athen- Kardamili.
Gjør dere det også hjem igjen?
Hvor mye koster taxi tur-retur? Dere bruker vel ikke samme sjåfør hjem igjen antagelig?
Hilsen Muscat (eller Finn som jeg egentlig heter).

Katherina

 :D Hei! Gikk inn og sjekket bilder fra landsbyfesten, hvis vi satt ved samme bord, så husker jeg dere.
Vi skal ikke ta taxi tilbake til Athen. Har fått plass på returflyet til Lilleput fra Kalamata.
Vi får Pierides til å bestille for oss. Vi har erfart at prisene er kan variere. inntrykk at det er en forhandlingssak. Det var det i for ett par år siden. Da fikk vi flere forskjellige priser. De siste gangene har vi benyttet oss av Nikos fra Kalamata. Tlf.: 0030 690 778 8888 eller 0030 699 272 2222. Vi betaler 80 euro pr person. Håper dette er til noe hjelp.

Muscat

Hei Katherina!
Joda, vi satt ved samme bord, dvs. jeg var der alene.
Takk for all info.
Men 80 € pr. person høres jo mye ut fra Athen til Kardamili, altså 160 € for deg og Sverre.
God ferie, for dere har vel allerede ankommet!
Hilsen Muscat

filhellener

12. Apr 16, 11:55:39 #1506 Last Edit: 12. Apr 16, 11:59:09 by filhellener
Quote from: Muscat on 11. Apr 16, 17:02:32
Men 80 € pr. person høres jo mye ut fra Athen til Kardamili, altså 160 € .
Hilsen Muscat


Katherina svarer sikkert selv etterhvert!

Nå bare en kommentar fra meg :)

Det høres jo veldig komfortabelt å ta taxi direkte fra Athen/flyplassen til Kardamili :)
- hva vi føler er dyrt, og hva vi synes vi kan "koste på oss" er relativt!

For oss har det ikke vært et alternativ å ta taxi til Kardamili :)

Men, likevel, om de er kun to personer i bilen, er 160 euro, for de ca 30 milene fra Athen/flyplassen - Kardamili, en utrolig  GOD PRIS  :bravo:
De "tjener" MYE på å bestille lokalt!

Jeg søkte etter transfer Athen Airport - Kardamili, fikk opp "SUN TRANSFER", den "laveste" prisen som var oppgitt var 395 euro, om det var tre i bilen, ca 132 euro pr pers!!!

Vi er ofte i Paleochora og tar da buss de ca 7 milene dit :) - men vi kjenner noen som flere ggr har brukt taxi!
Om man tar en Chaniataxi fra flyplassen koster det 100 euro, men de bestiller en taxi fra Paleochora som tar 90 for turen :)

Så det er et suverent tilbud, "Special price for you", Nikos gir når han kjører for 160 euro!

Vi har fått gode råd i Forumet i vår og ble "trygge" på  å leie bil på flyplassen og kjøre selv :)
Den eneste grunnen til at det likevel blir buss denne gangen og er at vi må opp midt på natta,  kl 2!
Da er vi "redd" vi blir for trøtte til å starte en 4 - 5 timers biltur i varmen :)
- håper det blir varmt da ;D


Kari

Muscat

Hei!
Ja, du har sikkert rett i at det ikke er dyrt.
Men et spørsmål til vedr. leie av bil på flyplassen i Athen:
Leier dere hjemmefra eller ordner dere det når dere kommer ned.
Vet dere hvilket firma dere skal leie hos og har dere bilen under hele oppholdet slik at dere leverer den i Athen ved hjemreise?
Fikk for øvrig opp et antatt gunstig tilbud hos easyterra.no ved leie fra flyplassen i Athen (ved leie i 2 uker).
mvh
Muscat

filhellener

12. Apr 16, 15:45:24 #1508 Last Edit: 12. Apr 16, 15:47:00 by filhellener
Quote from: Muscat on 12. Apr 16, 12:25:32
Hei!
Ja, du har sikkert rett i at det ikke er dyrt.
Men et spørsmål til vedr. leie av bil på flyplassen i Athen:
Leier dere hjemmefra eller ordner dere det når dere kommer ned.
Vet dere hvilket firma dere skal leie hos og har dere bilen under hele oppholdet slik at dere leverer den i Athen ved hjemreise?
Fikk for øvrig opp et antatt gunstig tilbud hos easyterra.no ved leie fra flyplassen i Athen (ved leie i 2 uker).
mvh
Muscat


Hei!

Vi har ikke leid bil fra flyplassen i Athen, tenkte å gjøre det når vi reiser om 12 dager, men så var det vi kom på at vi kunne være litt for trøtte...., og slo det i fra oss!

Vår erfaring er at det er billigst å bestille bil hjemmefra, spesielt på Peloponnese, det er?, har i alle fall vært, dyrt i Kardamili !)
Vi har ikke hatt bil hver gang, og noen ggr kun et par dager, da kan det være ok å leie lokalt.
Vi bestilte av " Thrifty" i Kalamata for mange år siden, da hadde vi bil i 10 dager.

Jeg kjenner ikke til "easyterra", men "rentalcars" har jeg lest veldig negative, men også gode tilb mld på.

I fjor bestilte vi hjemmefra, da hadde Hertz et veldig godt tilbud via Lofavør, vi betalte 150 kr dagen. Det var på Rhodos, vi var veldig godt fornøyde både med bil og service :)

Siden Hertz har et vårtilbud nå så leier vi nok av dem igjen, henter og leverer i Kalamata sentrum :) Prisen var 142 kr dagen, da jeg sjekket nå :)
Kari

Magnolia

Med få uker igjen til jeg reiser tilbake til fantastiske Kardamili, frister det å poste noen bilder igjen. Denne gang holder vi oss rundt området ved Tikla. Der frister nydelig utsikt, nydelig mat og herlige mennesker som tar godt vare på sine gjester. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

dagstaalesen@hotmail.com

Dette ser jo både godt å koselig ut :)
Dag.

Magnolia

Tankene mine går stadig til Kardamili. Akkurat nå feirer de første påskedag der nede, og jeg skulle så gjerne vært der. Jeg har vært så heldig å få være med å feire påsken et par ganger, og det er minner jeg aldri glemmer.
I dag tar jeg dere med på en liten rusletur rundt omkrig i den lille landsbyen. Hvert eneste bilde representerer gode minner. De fleste bildene er fra Aqurella kafe nede ved sjøen. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...