Logg inn med Facebook eller Google!

Bilder fra Kardamili

Started by Magnolia, 15. Jan 08, 20:30:05

Previous topic - Next topic

Magnolia

Så synd at dere ikke tok kontakt. Jeg synes det er så moro å treffe nye mennesker. Å møte mennesker med felles interesser, er givende. Jeg forundres stadig over at vi opp i "de går hår" fremdeles kan knytte varige vennskap. Neste gang må dere ta kontakt, om jeg prater med noen - eller ikke. (Det er sjelden å se meg aleine). Jeg gleder meg til å hilse på dere. De to siste ukene i september er jeg tilbake igjen. Kanskje det klaffer bedre da.
Det meste av året tilbringes heime på Sira i Flekkefjord kommune. Vi trives der, mannen min og jeg. Barn og barnebarn bor i nærheten. Konklusjon: Borte (Kardamili) er bra, men heime er best (i lengden).
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

polyanna

Hyggelig 'gjensyn' med Kardamili, Magnolia. Til å forstå at du gleder deg til neste opphold.

En fantastisk blomsterprakt, og havet ser så klart og innbydende ut.

Magnolia

Ja polyanna, jeg stortrives i mitt ferieparadis. Denne pittoreske landsbyen har alt hjertet mitt begjærer. Hav og fjell. Koselige mennesker og koselig by.
Grønt og frodig. Trange, blomstrende smug. Gamlebyen 2-3 min gange fra sentrum. Pluss en egen sjarm som går rett til hjertet mitt.
Har jeg glemt noe? Ja, sikkert mye. Kardamili i mitt hjerte. :)

Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Athina

Nydelig bilde, Magnolia; dette er et av mine yndlingsmotiv fra Kardamili :)
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Magnolia

Vårtegn? Det regner, og snøen er i ferd med å forsvinne. Vi har så vidt begynt på februar,
så jeg regner med minst to, tre "hvite perioder" til før den ekte vårfølelsen kan slippes løs.
Likevel har denne dagen satt i gang lengsel til mitt ferieparadis. Jeg har telt dager, akkurat 111 dager igjen i dag. :)
Bildene måtte fram, og drømmen om koselige tavernaer, herlige strender, flotte smågater,
fantastiske blomster og alt ferierelatert, blir sterkere og sterkere. Her er noen minner fra i fjor vår.



Lelas taverna.



Det blomstrer hos Lela.



Katt i solnedgang. Lela's.



Gialos stranda en vindfull dag.



Lokale frukter.



Så avslutter vi med en rusletur i nærområdet.











Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

KariK

Katherina

 :)Forstår godt lengselen din. Slår mer enn gjerne følge og glemmer regn og sørpe og drømmer meg bort til sol og varme og blomsterprakt.  :)

Tjorven

Ja, vi er nok mange som lengter etter en slik blomstring og deilig vår i Hellas, nå i disse tider. Deilig å lengte seg bort med de flotte bildene dine, Magnolia  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Magnolia

Vi er midt i mars, og våren gjør sitt beste for å lyse opp dagene. Her hos oss har vi nå daglige gløtt av sol,
og det setter i gang lengselen til ferieparadiset. I dag går jeg fra hotellet til området rundt platiaen og videre bortover hovedgata.
Jeg passerer minnesmerket ved platiaen, passerer Lilleput-kontoret, titter ned til sjøen, ser at vannet ikke spruter i fontenen,
og fortsetter bortover hovedgata. Det er mesimeri-tid, og lite folk ute. Dette var på våren 2013, og det nye supermarkedet var nesten ferdig. Noen har lyst å ta en titt.....
Snart syder det av mennsker her stolene nå står tomme. Det er noe spesielt med mesimeri-tida, synes jeg. Nesten folketomt.......og lille meg. Heldige meg. Alle sanser skjerpet. Nyter detaljer. Nyter stillheten. Nyter livet......






















Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

dagstaalesen@hotmail.com

Bare en ting å si HERLIG.
Dag.

Katherina

 :winking: SUKK! og takk! Det er så vakkert og akkurat slik det er. Kjenner atmosfæren! Tar gjerne, ja, veldig gjerne en rusletur sammen med deg! Lengselen blir mer og mer påtrengende. Tror faktisk at jeg aldri har lengtet så mye nedover som nå.  :kd66:

kaka

16. Mar 14, 17:36:00 #1331 Last Edit: 16. Mar 14, 17:39:16 by kaka
Jeg kjenner også på lengselen, ja. Har akkurat "fulgt" barnebarn rundt i området, via mine mange bilder. Hun sier hun vil være med meg dit jeg pleier å dra  :)
(Jeg antyder at hun kanskje vil kjede seg akkurat der, - en 14 -åring, vet ikke helt, jeg ... )
Gledere meg i hvert fall veldig selv, til vårens tur.
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | Today at 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...