Logg inn med Facebook eller Google!

Seile fra Ios - til hvor??

Started by Frøken Sofie, 15. Jan 13, 00:07:19

Previous topic - Next topic

Frøken Sofie

15. Jan 13, 00:07:19 Last Edit: 15. Jan 13, 01:11:47 by Frøken Sofie
Vi har så og si lagt ferdig ruten for sommeren 2013!! Gleder meg!! Ut fra Alimos, via Korint, rundt Peloponnes, innom Zakynthos, så med besøk I Kalamata, Hydra og Poros. Vi skal seile i fire uker.

Har noen en flott taverna de vil anbefale på Poros?? - feirer en bursdag der....

Og av alle ting har vi begynt å planlegge året etter!! 2014!! Litt pga et bryllup - og vi skal seile brudeparet fra Athen til Santorini.
Vi skal  så å reise opp til Ios...og der stopper planen!!  Hvor vil det lønne seg og dra?
Vi har i underkant av to uker igjen når vi forlater Santorini...

Tips og forslag ønskes!!!

Har også laget en hjemmeside med våre turer om noen har lyst på en kikk!! Alltid moro med innspill ! :)

http://viseiler.com/


ErikB

"Problemet" med Poros er at alle som kommer med seilbåt blir definert som stamkunde på taverna Oasis:


Innehaveren - Mike - vinker dere til kai og vil gjerne at dere ligger longside rett utenfor. Dermed havner vi gjerne her hele tida og har lite og fare med når det gjelder gourmettavernaer på Poros. På den annen side er det litt stas å bli omfavnet ved ankomst og ønsket "Welcome home". Dersom vi fortøyer et annet sted enn utenfor Oasis kommer han rett og slett og henter oss på scooteren!


Mat og drikke er helt OK, uten å kvale for Michelinguiden. 
Erik Bjørnstad
+4791148611


Anders

Rett over til Katapola, Amorgos... deretter trippe-trapp opp små-Kykladene :-)

Frøken Sofie

Videre til Amorgos og småkykladene er så absolutt en god ide vi vuderer! Kan være greit å ha en dag eller to til overs med tanke på det å ligge værfast pga Meltemi også.

Men i alle dager - kommer han og henter på scooter. Ja, det er var litt av en service. Morsomt med fler seilere også, masse erfaringer å dele!! :)
I og med at det er litt feiring så hadde det vært hyggelig med med det lill ekstra den dagen.  Men vi må jo helt klart innom Oasis ser jeg !!!!

Ingeborgimevind

06. Mar 13, 09:32:08 #4 Last Edit: 06. Mar 13, 19:48:15 by Ingeborgimevind
Oasis kan absolutt anbefales! Ellers er den litt bortgjemte slakteributikken/restauranten til familien Dimitris ikke langt fra St Georgs plass (N 37.50001 E 23.45501 på GPSen) verd et besøk.

De små Kykladene kan anbefales, men jeg vil også slå et slag for Folegandros, i hvert fall hvis dere trenger hvile etter Ios.... 8)
Mette og Øyvind
LG7509
MMSI: 258123660
http://www.ingeborgimevind.blogspot.com

ErikB

...og hvorfor har man ikke vært der? Det skal vi gjøre noe med til sommeren, får prøve å snike oss til kai uten at Michael ser det.
Regner med dette er riktig plass? Den har gode referanser ser jeg.
Erik Bjørnstad
+4791148611


Ingeborgimevind

Helt riktig: besteforeldre, foreldre og en røys med unger, som deltar i drift/servering. God kvalitet på kjøttet, og rikelige porsjoner :-)
Mette og Øyvind
LG7509
MMSI: 258123660
http://www.ingeborgimevind.blogspot.com


Achillea

Vi ble invitert med av noen lokale venner i fjor til Sirene Blue Resort - for en opplevelse!  :-*

Det ligger i utkanten av Askeli.
Vi har aldri opplevd maken i "små-øy-Hellas", alt var perfekt og annerledes!
For all del, jeg elsker virkelig de små greske tavernaene der du treffer hele familien på jobb, får noen gode historier og nesten føler at du
er like mye venn som gjest. Det er jo en del av grunnen til at man trekker mot Hellas gang på gang...  :)
Men til en spesiell dag er dette noe annet! Her får du blant annet greske råvarer på annet vis, spennende!

Var forresten innom bloggen deres, skal du hit har du en grunn til å ha med deg noe annet enn flippflopper...  ;)
Må innrømme at jeg endevendte bagasjen i fjor for å finne et antrekk som var pent nok og sko med høye hæler. Og jeg var lykkelig da vi kom dit for at jeg hadde sorten.

Vel, om dere ikke spiser her i år, så må dere ta turen innom å snakke med dem. Her må dere ta med brudeparet! Snakk med kjøkkenet eller manager - det vil bli en opplevelse. (I alle fall hvis alt er som i fjor...)

Ellers er Rota nede i byen veldig bra, har aldri vært misfornøyd der. De har noen fantastiske plater med forskjellige småretter.
Generellt vet de veldig godt hva de har på menyen og bruker å være veldig flink til å anbefale akkurat det du fikk lyst på der og da. Husets vin bruker også å være bra der (hehe, det kan vel variere fra år til år).

Litt oppe i de små gatene, bak kinoen, ligger Taverna O´Karavolo. Denne er også herlig. Absolutt verd et besøk! Et skikkelig artig par som driver den.
Men er det varmt på Poros, så er det virkelig varmt her... Tror ikke de åpner før i seks-syv tiden på kvelden.

Veldig mange gode steder å spise på Poros.

Taverna Oasis er en gøy og sosial plass å spise, men for en spesiell kveld må man prøve noe annet - vil tro Mike og Saki er enig med meg i det...  ;)

Oooppa', dette ble rikelig langt!  ::)

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...