Logg inn med Facebook eller Google!

Astypalea

Started by Barbro, 14. Sep 08, 16:11:42

Previous topic - Next topic

Anders

Du vet...albinoer og fargeblinde...

Gro

Quote from: \"Barbro\"Prøver meg på noen stemninger til fra Asty

Hei Barbro
Nå har jeg atter kost meg med denne deilige tråden om Astypalea!
Flott tråd med nydelige bilder for meg som kanskje er så heldig å få med meg denne øya i sommer :-)

Kan jeg spørre hva restauranten på bilde 7 ( \"sjelebot\") heter og om de også leide ut rom? Må si det så deilig ut å kunne våkne til den utsikten der, selv om jeg da mister utsikten til Chora. Om du skulle velge bosted på nytt nå ville ikke du bodd nede i denne viken? Har skjønt at det er stor risiko for mye vind både på Astypalea og Amorgos...
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tjorven

\"Sjelebot\" er en kafe/bar som ligger midt i hovedgata, Gro. Husker ikke navnet, men kanskje Barbro eller Anders gjør. Det er den med blondegardiner som henger fra trærne. Tror ikke de leier ut rom der, men husker det var noe rooms i nærheten.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Gro

Quote from: \"Tjorven\"\"Sjelebot\" er en kafe/bar som ligger midt i hovedgata, Gro. Husker ikke navnet, men kanskje Barbro eller Anders gjør. Det er den med blondegardiner som henger fra trærne. Tror ikke de leier ut rom der, men husker det var noe rooms i nærheten.
Det med blondgardinene hjalp slik at jeg fant de igjen på andre sine bilder her inne:) Har kosa meg med Astypalea bilder og skildringer i dag :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tzasiki

:flower:  :flower:  :flower:  :flower:  :flower:  :flower:
Takk for flotte bilder fra Astypalea - en øy i Dodekanesene.  Dodekanesene er øyer som jeg liker veeldig godt da.... (men jeg er sånn at \"elsker man Hellas\", som bl.a. jeg også gjør -  da liker man seg \"over alt\"...!! Samme hvor jeg ferierer   - bare jeg er et eller annet sted i Hellas.....Leengter...

Denne øya har jeg ikke vært på - desverre...  Men den står høyt på listen av øyer som MÅ oppleves!.  :flower:  :flower:  :compress:  :colors:  :compress:

\"Det betyr ingenting hvem du er og hvor du kommer fra. Evnen til å triumfere begynner med deg - alltid \". :compress:  :compress:  :flower: :compress:  :compress:

pawik

Fina bilder från Astypalea.

Problemet med ön är att det är svårt att ta sig dit.

Besöker i år ön för femte gången tror jag. Kollade upp flyg för några dagar sedan men från Aten var allt fullbokat fram till mitten av juli.

Åker nu Göteborg-Samos för att åka Nissos Kalymnos två dagar i sträck!!

Onsdag 1/7 Samos - Kalymnos och torsdag Kalymnos - Asty. Det blir en lång resa, men vad gör man inte när längtan sätter in.

Hoppas få en dryg veckas vistelse på ön som belöning.

/pawik

Poppi

Vi drar også til Astypalea igjen på vår øyloffertur i år. I år flyr vi til Kos og blir først noen dager på Kalymnos før vi tar Nissos Kalymnos til Astypalea. Fly må man bestille god tid i forveien tror jeg.  :flower:

Svein~B

Jeg flyr til Astypalea den 3. juli fra Athen. Det er ei stund siden jeg bestilte flybillettene. Jeg drar også på øyloffing, men med Astipalea som utgangspunkt. Jeg skal loffe mot Athen og fly hjem igjen derfra.

Kanskje vi skulle prøve å få til et mini-forumtreff?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Barbro

Koselig at endel har vaert innom traaden her igjen :flower: .
Til wasb: Jeg deler nok din kjaerlighet til Dodekanesene..flotte,spesielle oeyer..og mitt foerste moete med Hellas,Leros :love7: .
Astypalea er ei flott og spesiell oey..jeg haaper du faar besoekt den en gang,den er verdt det :cheers:
En flott tur oenskes til dere som drar dit naa eller snart :flower:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Tzasiki

Takk Barbro.  :flower: Ja jeg håper jeg får oppleve Astypalea også  en gang... :compress:

.Leros er en skjønn øy!, enig med deg (og Kalymnos!!)
Ha det fortsatt godt på vakre Chios! :cheers:  :cheers:

pawik

Quote from: \"Svein~B\"Jeg flyr til Astypalea den 3. juli fra Athen. Det er ei stund siden jeg bestilte flybillettene. Jeg drar også på øyloffing, men med Astipalea som utgangspunkt. Jeg skal loffe mot Athen og fly hjem igjen derfra.

Kanskje vi skulle prøve å få til et mini-forumtreff?

Vi kommer säkert att ses. Den här tiden lär det inte vara mycket folk på ön. Jag brukar ha en brassestol med mig. Den kommer jag att kånka till en mindre strand bortom Livadia. Där kommer vi att vara de flesta dagarna. Ser du en gubbe med en brassestol är det nog jag.

På hemvägen flyger vi till Leros där vi blir två nätter innan vi återvänder till Samos.

Vi syns
/pawik

Gro

Quote from: \"Svein~B\"Jeg flyr til Astypalea den 3. juli fra Athen. Det er ei stund siden jeg bestilte flybillettene. Jeg drar også på øyloffing, men med Astipalea som utgangspunkt. Jeg skal loffe mot Athen og fly hjem igjen derfra.

Kanskje vi skulle prøve å få til et mini-forumtreff?

vi ser hva vi får til, men planen er å avslutte på Astypalea ja :flower:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...