Logg inn med Facebook eller Google!

Athens airport -> Naxos 2. mai

Started by Ole, 31. Jan 10, 11:55:00

Previous topic - Next topic

Ole

Takk for info alle sammen!

Ja, vi skal nok til Naxos/Paros/Antiparos. Det sier både hjertet og hjernen. :smile:

Jeg får nok gjøre som tidligere år. Smøre meg med tålmodighet og følge med på både flysidene og båtsidene på nettet.

Har du noen oversikt over hvor ofte ettermiddagsflyet til Paros blir innstilt, Svein?

Svein~B

Quote from: \"Ole\"Har du noen oversikt over hvor ofte ettermiddagsflyet til Paros blir innstilt, Svein?

Nei, jeg har ikke noen statistikk på det. Olympic har det sikkert, men jeg tviler på om du får tak i den. Jeg opplevde det selv og snakket deretter med noen fastboende briter som sa at det skjedde stadig vekk. De blir forsinket på formiddagsturene. Dermed kan ikke det samme crewet ta en tur til, for da risikerer de å fly mer enn de har lov til. Da avlyser de flygningen enten på grunn av \"mangel på materiell\" (fly) eller personell.

I mitt tilfelle ble det ikke gitt noen som helst beskjed om årsak. Det som skjedde var at den først ble utsatt noen timer uten noe som helst slags varsel. Flighten sto bare ikke på tavla. Jeg måtte selv gå til Olympics-disken for å få vite at den var utsatt til et senere tidspunkt. Deretter ble den forsinket, uten noe annet varsel enn at det sto \'late\', det sto ikke en gang hvor forsinket den skulle være. Det er et dårlig tegn. Deretter ble den innstilt, fortsatt uten noe annet varsel enn at det plutselig sto \'cancelled\' på tavla. Jeg måtte selv oppsøke Olympics for å få vite hvor jeg skulle få tilbake bagasjen min og hvordan jeg skulle få igjen det jeg hadde betalt. De burde jo også kompensert for at jeg hadde kastet bort en hel feriedag på flyplassen, men det var det ikke snakk om. Heller ikke noen som helst slags hjelp i forhold til å komme meg dit jeg skulle. Jeg sa til og med at det er samme for meg hvilken øy jeg havner på. De hadde ledig plass på et fly til Kos, men hvis jeg ville ha en plass der, måtte jeg betale full pris. Jeg kommer ikke til å reise med Olympic flere ganger.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

jrjakobsen

Vi tar Highspeed 3.mai fra Pireus til Naxos... Avr. 0730 ank.1040....
se http://greekferries.forth-crs.gr/english/npgres.exe?PM=BO
Ellers så går Blue Star 1730 den 2.mai......

Ole

Da ser det ut som vi tar samme fly til Hellas..... :smile:

Vi har bestilt fly fra Athen til Paros kl. 15:00 2. mai. Det koster 630 kr for en voksen person en vei.

Søk på www.wideroe.no Bestilling gikk smertefritt. Jeg ga opp på Olympics sider etter fire mislykkede forsøk, der pengene gikk ut og inn igjen på Visakortet mitt fire ganger!

kaka

Takk for denne tråden, da! - nå når jeg har blitt skikkelig fristet av de nydelige Noxos-bildene her inne.
Kanskje jeg kan komme meg dit uten så lang båtreise likevel.

Jeg skjønner det kan være lurt å titte innom disse reisetips-trådene også. :cheers:
KariK

5ifamilien

Har booket flyreise fra Athen - Naxos i dag, men ble veldig skeptisk etter å ha lest innlegge til Svein.... :-( Er d flere med dårlig erfaring med innlandslyene?

Ole; hvordan gikk flyreisen deres i mai?

Ole

Flyreisen til Paros gikk helt strålende. De holdt ruten og været var bra. Det samme var tilfellet da jeg tok fly fra Athen til Milos for noen år siden. Her er noen bilder fra flyturen til Paros i fjor http://hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=5386

Anders

Ettersom den flyturen min ut til Naxos nå i april har blitt fremskyndet med nesten en time, så vil jeg jo tro at de har relativt bra kontroll på det der nå? Ellers kan man jo risikere å ikke nå fergen i Pireus heller, og må til med en overnatting i Athen. Tror det hadde blitt en nedtur...

Greece-Traveller

Mitt fly til Naxos i april er også fremflyttet med en time, men det går allikevel bra. Har såpass med tid mellom at jeg regner med en lunsj på Sofitel i 1.etg. før videre reise til Naxos (19. april for min del).
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

5ifamilien

Quote from: \"Greece-Traveller\"Mitt fly til Naxos i april er også fremflyttet med en time, men det går allikevel bra. Har såpass med tid mellom at jeg regner med en lunsj på Sofitel i 1.etg. før videre reise til Naxos (19. april for min del).

\"Lunsj på Sofitel\"... er det hotellet? Vi har 3 timer på flyplassen før flyet til Naxos går (basert på dagens rute...) Og rekker lunsj.
Men hvordan er det egentlig - når man skal videre med innlandsfly. Man henter baggasjen, og går til ny/annen terminal - eller?? Og hvor ligger den evt i forhold til der man ankommer/tar bussen til Piraeus?

Greece-Traveller

Sofitel er hotellet og ligger rett over gaten fra flyplassterminalen.

http://tinyurl.com/daeq8f

Terminalen har bare en bygning. Ankomst i første etasje; avgang i annen etasje.

Bussene starter rett utenfor utgangen fra terminalbygget.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Kristian

Sofitel er jo et alternativ for bespisning - ikke billig, men det er det ikke på flyplassen heller.

Spørsmålet er om man får noe bedre der enn de tørre saken man får inne på terminalbygget?

For 4-5 år siden ble vi forsinket fra Paros og måtte \"skippe\" hotellet i Athen og dra rett på flyplassen, den frokosten, etter en trang busstur midt på natten fra Pireus, var mildt sagt J.....g tørr.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...