Logg inn med Facebook eller Google!

Athens airport -> Naxos 2. mai

Started by Ole, 31. Jan 10, 11:55:00

Previous topic - Next topic

Ole

Vi skal fra Athen flyplass til Naxos (eventuelt Paros) søndag 2. mai. Flyet lander ca kl. 12:00 gresk tid.

Hva gjør vi?

Anders

Man kan jo håpe at det blir et ettermiddagsfly når den nye konsesjonen er tildelt, nå går det vel kl 10 om formiddagen. Mener bestemt at det har vært et til Paros i tre-tiden tidligere år.
Ellers så blir det jo ferger som er alternativet, men vet ikke hvor attraktivt det er med små barn.

Ole

Hurtigbåt er aktuelt, men tviler litt på ferge. Ser i en gammel utgave av bibelen at det har gått hurtigbåter på ettermiddagen tidligere. Fly til Paros er ok, for det går jo an å ta Antiparos før Naxos.

polyanna

Loffing med innenriks fly er greit,  både ved utreisen og ved siste \'hopp\'. Vil jo tro at flyrutene ordner seg, selv om alt nå er uvisst.
Men om det nå mot formodning ikke blir sånn, synes jeg at buss 96 - om den fortsatt finnes - fra flyplassen til Pireus er å foretrekke fremfor taxi. Taxi i/rundt Athen kjennes som rene risikosporten, med livet som innsats for å sette det på spissen. Hurtigbåt videre absolutt beste alternativet, ikke minst om en har andre å ta vare på.
Har tatt fly fra Paros til Athen, det var herlig å slippe siste fergeøkta. Og da var vi jo fortsatt langt hjemmefra. Flaks hadde vi og, det var kamp om plassene pga uvær, uten forhåndsbestilling hadde vi ganke sikkert ikke kommet med.

Anders

Ser at det \"nåværende\" Olympic kun har en tidlig morgenflight til Paros (09:20), men jeg VET at jeg har sittet på Anti om ettermiddagen og  flyene har komme over hodet på meg på vei inn for landing på Paros. Man må jo nesten tro at de får litt bedre skikk på det der utover mot turist-sesongen? Kanskje derfor også at de skal ha en ny \"konsesjons-runde\", for å få litt mer overblikket?
Fly direkte til Naxos er jeg litt mer skeptisk til... mener det ankommer så tidlig at det blir tidsnød for dere.

Ole

Så langt rutene er lagt ut til Naxos, så er det bare et fly kl. 10:00. Det rekker vi ikke. Ser der er et fly kl. 13:45 til Paros t.o.m. mars, men 79 Euro pr. hode var litt mye når jeg har sagt at jeg skal betale for hele reisefølget...  :)) he he

Noen som vet noe om hurtigbåter fra Pireus om ettermiddagen???

Anders

Det der er jo SveinB sitt domene :-)
Mener det gikk en highspeed dere kan nå, en time-halvannen før Blue Star... og kanskje de har startet opp fra Rafina på den tiden? Evt Lavrio? Har forstått det sånn at trafikken derfra øker fra år til år.
Men Hellenic pleier ikke drøye så altfor lenge før de legger ut rutene sine?

Frappe

Ska du till Naxos har det oftast gått en båt från Rafina kl 16.00 varje dag utom onsdagar. Vet inte hur tidtabellen ser ut för sommaren.

marjana

Synes å huske at det går en hurtigbåt ca kl 14 fra Rafina hver dag om sommeren - men muligens ikke i mai?
Den gikk til Andros, Tinos, Mykonos, Paros, Naxos osv. En fin løype rent tidsmessig.
Vet at folk har tatt den for å komme til Syros, og har da måttet bytte båt på Tinos, men uten særlig lenge å vente der.

Tinos kan også være verdt et besøk, forresten.

Rafina/Lavrio er et like bra alternativ for utreise som Pireus, og alle utreisestedene kommer opp hvis man søker på www.gtp.gr. From Athens
Glika i zoi

Svein~B

Det gikk i hvert fall en hurtigbåt rundt klokka 16 både fra Rafina og Pireus for to år siden, i hvert fall enkelte dager, men jeg tror faktisk ikke de gikk i fjor. Jeg er litt usikker. De kommer og går litt disse hurtigbåtrutene...
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Og så var det veldig tidlig i mai, synes jeg. De begynte med å gå et par ganger i uka i mai, husker jeg, i juni gikk de alle dager unntatt én og i juli gikk de hver dag, hvis jeg husker riktig.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Seacat\'en gikk også to turer om dagen til Paros midt på sommeren, men jeg tror den bare gikk en tur om morgenen i hele mai.

Ettermiddagsflyene til Olympic pleier gjerne å bli innstilt uten varsel.

Jeg tror ikke du finner noe bedre enn Blue Star hvis du absolutt skal til Naxos eller Paros.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...