Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven på Antiparos - igjen - juni 2013

Started by Tjorven, 03. Aug 13, 01:40:36

Previous topic - Next topic

Tjorven

Etter at mai gikk over til juni (jeg kom til Anti 25/5,) dukka også flere av kjentfolka mine opp  :)  Nigel var kommet før meg, og han traff jeg helt tilfeldig første kvelden. Pc'n hans hadde streika like før han dro, så han fikk ikke mailen min der jeg foreslo å treffes på Pavlos den kvelden. Men tilfeldigvis hadde han også bestemt seg for å spise middag der, så det ble et hjertelig gjensyn  ;D

Ellers traff jeg som regel kjentfolk på Babel etter å ha spist middag ute. Eierne Eleni og Pavlos ble lykkelige foreldre 1.september i fjor og jeg gleda meg til å se lille Ioanna, som jeg bare hadde sett bilde av da vi var der i fjor høst.(Eleni var forstatt på sykehuset i Athen da vi dro)
Så først et bilde av en stolt pappa med sin lille prinsesse  :-*



Eleni overrasket meg med en "dåpsgave"; En prinsessemagnet, som nå henger på kjøleskapet mitt, en pose glasserte mandeldrops og et smykke, et greskortodoks kors i rosa bånd  ;D Det syns jeg var en hyggelig gest.


Et nærbilde av gaven tatt hjemme på rommet mitt etterpå


Ellers gikk Babel-livet sin vante gang i lag med gode venner. Her er i hyggelig selskap med Elisabeth, Tony, Georgos (eieren av Antiparos Hotel), Petra og Gert. 4 nasjonaliteter ved samme bord.


Yamas, Eleni og Tony


Kun Elisabeth ser det blir tatt bilde her, Tom prater med forbispaserende og Nigel sitter i bakgrunnen.


Bob og Carol er også gamle venner, til høyre her


Det er nå godt å ha et stamsted å stikke innom når man er alenereisende, og kjekt at det ligger midt i hovedgata  :)

There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Kjekt å se Georgios igjen! Og Nigel er den samme :-)

Tjorven

Tenkte nok du ville like å se dem igjen  :) 
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Flott reportasje, Tjorven! Gleder meg til fortsettelsen! :)

Tjorven

06. Aug 13, 01:16:00 #16 Last Edit: 06. Aug 13, 01:26:47 by Tjorven
Tusen takk, Ole  :)
Da fortsetter jeg med litt til. Lovte dere bilder fra andre deler av byen også, så det er vel på tide nå. Vel, en liten blanding av både gammelt og nytt mht motiver blir det nok. Hittil har det jo stort sett gått i "gammelt nytt", som jeg har vist i tidligere tråder ;)  Så en av dagene det var overskya, tok jeg meg meg kameraet for å gå på fotosafari.

Rett nedi veien "min" mot havna, ligger Finikas Studio, der disse fargerike blomstepottene lyser opp når man går forbi.


Måtte ta et typisk havnebilde før ferden gikk videre opp gjennom Main Street, samt noen motiv derfra også.










Det er mange sidegater som går inn til venstre og høyre fra Main Street. På høyre side er det mest boligbebyggelse, så jeg tok turen inn en av disse smågatene. Her går dagliglivet sin vante gang i trange smug som snor seg hit og dit. Jeg så knapt nok en sjel der jeg rusla rundt, men både klesvask, sykler og frodige planter vitner om at det faktisk bor folk her  ;)







There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Tar med en dose til med det samme jeg er i gang...













Fortsettelse følger....
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

KariK

Tjorven

Etter å ha rusla litt i bakgatene, beveget jeg meg ned mot hovedgata igjen. Her er jeg på toppen av Main Street før den svinger til venstre og går videre mot torget, eller Squaren som den kalles. Fra havna går Main Street nesten rakt fram til dette punket, og i enden før svingen ligger baren Loco, som er blitt veldig populær de siste årene. Om kvelden settes bord og stoler ut i gata også, men på dagtid er det stengt, som dere ser her.



Fargerike detaljer på butikkene nedover i svingen


På motsatt side øverst i svingen lå taverna Pandelis, her var det hyggelig og god mat. De gamle eierne har visstnok åpna en ny taverna i Soros. Den "gamle" tavernaen har nå fått nye eiere og nytt konsept som fransk restaurant, med navnet La Luna. Vi var en gjeng som spiste her på åpningskvelden, men ingen av oss ble videre imponert, verken av maten eller stilen  :-\  Vinen var heller ingen ting å skryte av. Vi oppfatta både servitørene, oppdekkinga og innredninga som ganske stivt, uten noe atmosfære. Skuffelse for vår del, den var liksom for strigla til å passe inn i Antis mer uformelle stil. Den ser faktisk koseligere ut sett utenfra omkranset av grønne vekster, mens absolutt alt inne var kritt hvitt.



Vi nærmer oss området hvor det pulserende nattelivet foregår, og baren Remember er ett av dem som ligger i neste sving.


Så er vi framme på Squaren. Ikke et menneske å se, men om kvelden sitter det fullt av folk rundt bordene midt i, omkranset av barer.


I et lite smug rett bak squaren finner vi også tre barer vegg i vegg; en som spiller gresk musikk og populær blant unge grekere (ikke med på bildet), så den berømmelige Doors  ;D (med stoler/bord utenfor) og rocke-baren Lucky Luke helt innerst.


Men i dette området ligger også Kastro, Antiparos' gamleby, som er bygd opp innenfor veggene av den gamle borgen. En liten beskyttet bydel i byen. Noen av husene er fortsatt bebodd og pussa opp, mens andre bærer preg av tidens tann. Dette er en liten fredfull oase som det gir ro i sjela å rusle rundt i  :-* Man kommer inn i Kastro gjennom denne buegangen fra Squaren.



Det aller første som møtte meg da jeg kom gjennom buegangen var denne skjønne pusen, som ønska meg velkommen med masse kos  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

kari

Takk for turen så langt.

Jeg regner med at det blir noen dager på Antiparos for oss rett etter treffet den 11. september. Vi drar antakelig 12. september fra Naxos til Antiparos for å bli 2-3 dager. Terje og jeg har vært på Antiparos før, men vi skal ha med oss de 3 andre som skal være med oss på treffet. De har kun vært på Naxos og en liten tur på Paros. Så da er det på tide å vise de litt mer av verden. De er i ferd med å gro fast på Naxos. Ikke noe feil med det altså, men det kan jo være greit å se litt annet innimellom også. Og veien tilbake til Naxos er jo ikke så lang.

De returnerer tilbake til Naxos etter noen dager på Antiparos, mens vi reiser videre til Folegandros - et helt nytt beskjentskap for vår del.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Tjorven

Koselig at bildene faller i smak, kaka, og dere andre som liker  :)  Ja, det er nok av fine motiv i disse bakgatene.

Så artig at dere også tar turen til Antiparos etter treffet, Kari  :)  Fia og venninna hennes drar også hit den 12, og så kommer Sisi og jeg den 13. skal se det er duket for et lite minitreff på Anti også  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Solgry

Utrolig koselige bilder fra Antiparos, Tjorven! (Som alltid!) :)

Vi har bare vært på dagsturer til AP, så vi har ikke opplevd kvelder der, med tydeligvis LITT mer liv, enn det vi har opplevd der, på dagtid

Vi tar BS fra Naxos til Paros, 12. september, så da blir det flere forumister på ferja, ser det ut til.
Og, HURRA!!, nå er det bare 1 mnd til vi drar nedover! Gleder oss SYKT mye, for vi har ikke hatt ferie i sommer, og det skal bli kjempekoslig å treffe dere andre, som jeg nester føler at jeg kjenner, allerede.  ;D
Lodotter er englenes tøfler.....

karri

FOR noen bilder, Tjorven! Vet du ønsker deg nytt kamera, men jeg syns du klarer deg helt UTMERKET med det du har  :goodjob:
Når jeg får tilbake min egen maskin skal jeg skru av mobil og tv, og bare KOSE meg med blant annen denne tråden her. Også teksten  ;)
KARRI

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...