28. Mar 24, 13:12:11


Logg inn med Facebook eller Google!

Greskleksjoner

Started by Thera, 14. Jun 14, 13:43:47

Previous topic - Next topic

Thera

14. Jun 14, 13:43:47 Last Edit: 20. Jul 14, 13:04:41 by Thera
Jeg var på en kafé og spurte en servitør om han visste hvem jeg kan kontakte for å lære gresk. Han sa at en av de andre ansatte der, hadde lært noen gresk tidligere. Og at jeg kunne høre med han istedet for å betale masse for språkkurs. Nå lurer jeg på hva som er en grei pris å betale denne mannen for gresktimer? Jeg har ingen anelse..
..Don`t dream your life, live your dreams..

kaka

Vanskelig å svare på det der. Hvor er dette? I Hellas eller Norge? Ikke at jeg vet mere om rimelig pris, men i Norge kan du jo sjekke de som har kurs, feks Folkeuniversitet
http://www.folkeuniversitetet.no/bergen/nygreskkurs-hoyere-mellomniva-del-4-b2-1558-bergen/kurs-id-1501895008/
KariK

marjana

En engelsk venn som er på Syros i ca seks måneder per år betaler 25 euro per privatleksjon her på Syros.

Det er gratis med greskkurs for imigranter. Kursene starter ofte i begynnelsen av oktober, og da er det er full fart. Noen av de damene som har giftet seg her med greske menn og har fått barn og skal snakke med dem på skolen og sånn må jo bare snakke med alle på gresk. De har gått på dette gratiskurset, og noen har også tatt privatleksjoner.
20-25 euro er timeprisen for privattimer som jeg vet her på Syros.
Glika i zoi

Thera

Jeg er på Santorini, Kaka.
Denne karen er altså ikke en lærer. Han er servitør, men har lært bort litt før. Han er gresk, og snakker godt engelsk.
Forslaget var at han kan lære meg litt, istedet for at jeg betaler mye for proffe leksjoner. Han jobber mesteparten av dagen, så jeg ser ikke for meg at det blir noe av det. Men lurer uansett på hva som er en grei sum å gi, til noen som ikke er kvalifiserte, bare for å komme igang litt..
..Don`t dream your life, live your dreams..

kaka

Ut i fra hva Marjana skriver, kan du kanskje begynne med å tilby 10-15 euro for timen (siden han ikke har noen formelle kvalifikasjoner), - og se hva du får ut av det .
Virker det bra, kan du jo øke prisen  :)
KariK

Thera

Har ikke snakket med han selv om betaling ennå, men greit å vite hva andre tenker ang. pris, før jeg avtaler noe. Takk for svar, dere!
..Don`t dream your life, live your dreams..

kaka

KariK

Thera

..Don`t dream your life, live your dreams..

marjana

Det man må lære på kurs er jo den greske gramatikken. Den er komplisert og vrien. Ti to ta artiklene må bare læres, eller bare snakke i vei oppned og på vranga. Merkelig nok så skjønner grekerne mitt rare gresk.
Jeg prøver å rette opp og spør min venninne hvordan for eksempel på gresk sove, sover, jeg vil sove nå sies.
Hun har en sønn på litt over ett år, så jeg skal henge med ham når han begynner å snakke!

Såpeoperaene på tv på dagen er også ganske artikulerte og der kan man plukke opp en del ord og uttykk.
Glika i zoi

filhellener

21. Jun 14, 13:27:09 #9 Last Edit: 21. Jun 14, 15:18:00 by filhellener
Quote from: kaka on 18. Jun 14, 19:57:49
Ut i fra hva Marjana skriver, kan du kanskje begynne med å tilby 10-15 euro for timen (siden han ikke har noen formelle kvalifikasjoner), - og se hva du får ut av det .
Virker det bra, kan du jo øke prisen  :)


Ja, det burde vel ikke være dyrere med en "ufaglært", selv om han selvsagt kan språket  - er det jo en annen ting/f a g  å lære bort :)

Det er selvsagt forskjell på å få  privattimer og å gå på kurs, men jeg synes jeg fikk "mye for pengene" på intensivkurset (Chania) jeg gikk for et par år siden :-)
Vi fikk 40 timer undervisning, 4 timer man - fredag i to uker, inkl et  bra studio( for meg selv)  i 14 dager betalte jeg 650 euro  :)
Gruppene var fra 4 - 6 personer :)


Kari

Thera

Nå er vi igang, for han jobber ikke på kveldstid. Tredje leksjon om et par timer :)
Penger vil han ikke ha for det, har han gjentatt. Men det er klart han må få litt etterhvert. Til nå har jeg betalt kaffen hans der vi har hatt "timer". Så langt virker han seriøs og flink.
Det er nokså vanskelig, men jeg er ihvertfall igang. :)
..Don`t dream your life, live your dreams..

kaka

Så gøy at du er i gang. Lykke til videre. Det er moro å kunne kommunisere litt på gresk, når vi først er i landet :)
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...