Logg inn med Facebook eller Google!

Rhodos - min favoritt!

Started by twister, 28. May 08, 10:40:59

Previous topic - Next topic

twister

Tja, hva kan jeg si, har vært på Rhodos 8 ganger på 10 år nå, og skal tilbake igjen nå i august :)
Har vel rett og slett blitt forelsket i denne øya. Første gang vi dro til Rhodos lå vi på hotell Flora ved vestkysten. Alle de andre gangene lå vi på Sun Garden og Sun Wing i Kallithea på østkysten. Sun Wing har vel blitt en favoritt, da de triton leilighetene vi leier rett oppfor stranden er helt topp! 5 skritt og du er på stranda, deilig :) Stranda som ligger nedfor Sun Wing og Sun Garden hotellene tror jeg nok er den fineste og beste stranda du får tak i på øya!
Sun wing er jo veldig avslappende, på stranda kan du gå rett opp i en slags \"kantine\" på stranda å kjøpe den \"berømte\" souvlaki, nam nam!!

Etter noen timer på stranda er det bare å stille seg i taxikø, og etter en kjøretur på ca 10 minutter er du i Rhodos by, eller gamlebyen om du vil. Gamlebyen drar vi ofte til, mange butikker med mye fint både for å se på og for å kjøpe, til en ganske billig penge. Restaurantene i gamlebyen er for det meste veldig bra, masse god mat og greie priser om du havner på rett plass.

En ting er sikkert, du har ikke opplevd Rhodos før du har vært på Lindos, nede i sør- øst kanten på øya! Det er en slags by med gater som labyrinter, men man lærer seg fort å kjenne. Det er på en måte det samme som gamlebyen, men kansje litt mer spesielt.

Noe jeg anbefaler er å ta en sightseeing med en av de mange båtene som ligger rundt øya. Du får se og vite mye bra! En av båtturene vi dro på, la båten seg inni en grop, der kunne man dykke, hoppe fra stup, duppe og slappe av i havet, eller bare rett å slett ligge å sole seg på båten.

Hvis du skal cruise rundt på øya bare for å oppleve eller kansje for å komme seg hit og dit, vil jeg anbefale lett motorsykkel som framkomstmiddel. Det er det enkleste å komme seg fram med, og lett å finne parkeringsplass. Men pass på, trafikken på Rhodos har en tendens til å kan bli litt aggressiv...

Så hvis noen skal til Rhodos, må dere bare spørre meg om hva enn det skulle være, jeg svarer gjerne og deler min erfaring :D

Atle

Quote from: \"twister\"Stranda som ligger nedfor Sun Wing og Sun Garden hotellene tror jeg nok er den fineste og beste stranda du får tak i på øya!
Sun wing er jo veldig avslappende, på stranda kan du gå rett opp i en slags \"kantine\" på stranda å kjøpe den \"berømte\" souvlaki, nam nam!!

Litt uenig der .-) Syntes nå Tzambika ( Sandvika for oss som har litt Tasta gresk ) er den flotteste stranda da. Litt kronglete og komme seg til men du verden for en flott strand.
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Katta

Så flott at du har funnet din øy Twister. Velkommen til forumet! Alltid morsomt med flere nordleninger i forumet.

twister

Quote from: \"Atle\"
Quote from: \"twister\"Stranda som ligger nedfor Sun Wing og Sun Garden hotellene tror jeg nok er den fineste og beste stranda du får tak i på øya!
Sun wing er jo veldig avslappende, på stranda kan du gå rett opp i en slags \"kantine\" på stranda å kjøpe den \"berømte\" souvlaki, nam nam!!

Litt uenig der .-) Syntes nå Tzambika ( Sandvika for oss som har litt Tasta gresk ) er den flotteste stranda da. Litt kronglete og komme seg til men du verden for en flott strand.


Tsambika sier du? hmm, ligger ikke den stranda en plass mellom Faliraki og Archangelos? Tror jeg har sett den stranda da vi var på båttur :)

twister

Quote from: \"Katta\"Så flott at du har funnet din øy Twister. Velkommen til forumet! Alltid morsomt med flere nordleninger i forumet.

Takk takk!:)

bipbap

Jeg har ofte tenkt at Rhodos er en utbrent øy for gamlinger, men det er nok sikkert ikke riktig i det hele tatt. Den unge sønnen min var innom Rhodos i fjor, og likte denne øya bedre enn mye annet han så. Han nevnte spesielt Gamlebyen. Jeg vet at Rhodos har et svært livlig uteliv, men det nevnte ikke den unge sønnen for sin mor ..

Så vidt jeg vet, er Rhodos på mange måter ganske turistifisert. Men på en annen side, er øya veldig stor, så det må da være mange muligheter der.
Jeg kunne godt tenkt meg å besøke øya en gang, tror helt sikkert det er mye fint å se. Spesielt er jeg nok interessert i Gamlebyen.  :flower:

twister

Quote from: \"bipbap\"Jeg har ofte tenkt at Rhodos er en utbrent øy for gamlinger, men det er nok sikkert ikke riktig i det hele tatt. Den unge sønnen min var innom Rhodos i fjor, og likte denne øya bedre enn mye annet han så. Han nevnte spesielt Gamlebyen. Jeg vet at Rhodos har et svært livlig uteliv, men det nevnte ikke den unge sønnen for sin mor ..

Så vidt jeg vet, er Rhodos på mange måter ganske turistifisert. Men på en annen side, er øya veldig stor, så det må da være mange muligheter der.
Jeg kunne godt tenkt meg å besøke øya en gang, tror helt sikkert det er mye fint å se. Spesielt er jeg nok interessert i Gamlebyen.  :flower:

Ja denne øya er rett og slett noe for seg selv! Gamlebyen er jo da en \"liten by i selveste byen\". Det er ikke noe trafikk der, og som sagt mange butikker og mye fint å se på. Det er ganske avslappende å gå rundt i gamlebyen, men man må regne med at det står folk utfor restaurantene for å prøve å lokke deg inn, men det er bare å overse dem å gå videre! En ting som er viktig å huske, når du skal kjøpe noe i en butikk i f.eks gamlebyen så må du prute, da kan du få det du kjøper til en veldig rimelig penge! Det spiller ingen rolle om det henger prislapper her og der, de som driver butikkene er interessert i å selge, så bare prut i vei:) Det selges bl.a mye malerier i gamlebyen, jeg bruker å kjøpe noen når jeg er der, og som regel klarer jeg å prute det ned til en billig penge:)

Ja det stemmer nok at det er mange muligheter på Rhodos, du har jo bl.a Europas største badeland nær Faliraki. Det er jo utmerket for familier med barn, men det kan nok også anbefales for de voksne! Jeg har selv vært der nesten hvert år, og noen av skliene der gjør garantert sånn at du kjenner det i magen! Men det er jo ikke gratis heller da for å slippe inn, tror det koster i underkanten av 1000 kr, men jeg mener det er verdt pengene!

Om man er ute etter masse fest og billige drinker, kan man ta seg turen til en gate i Faliraki hvor det er mange \"festlokaler\" tett i tett, så om man er ute etter et livlig uteliv er det ikke noe problem å finne det.

Du har et hav av muligheter på Rhodos, så jeg vil nok anbefale deg på det sterkeste å ta deg en ferietur dit :)

Atle

Quote from: \"twister\"Tsambika sier du? hmm, ligger ikke den stranda en plass mellom Faliraki og Archangelos? Tror jeg har sett den stranda da vi var på båttur :)

Stemmer det, blir vel cirka sånn midt mellom Lindos og Faliraki  :cheese:  for og være nøyaktig
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

The_Captain

Quote from: \"Atle\"
Quote from: \"twister\"Stranda som ligger nedfor Sun Wing og Sun Garden hotellene tror jeg nok er den fineste og beste stranda du får tak i på øya!
Sun wing er jo veldig avslappende, på stranda kan du gå rett opp i en slags \"kantine\" på stranda å kjøpe den \"berømte\" souvlaki, nam nam!!

Litt uenig der .-) Syntes nå Tzambika ( Sandvika for oss som har litt Tasta gresk ) er den flotteste stranda da. Litt kronglete og komme seg til men du verden for en flott strand.

Oh Yess!!! \"The Mother of All Beaches.\"

Blir nok en tur tilbake dit i høst, begynner å bli en stund siden:


twister

Quote from: \"Atle\"
Quote from: \"twister\"Tsambika sier du? hmm, ligger ikke den stranda en plass mellom Faliraki og Archangelos? Tror jeg har sett den stranda da vi var på båttur :)

Stemmer det, blir vel cirka sånn midt mellom Lindos og Faliraki  :cheese:  for og være nøyaktig

Ja akkurat ja! Kansje man skulle ha tatt seg en tur dit da :)

twister

Quote from: \"The_Captain\"
Quote from: \"Atle\"
Quote from: \"twister\"Stranda som ligger nedfor Sun Wing og Sun Garden hotellene tror jeg nok er den fineste og beste stranda du får tak i på øya!
Sun wing er jo veldig avslappende, på stranda kan du gå rett opp i en slags \"kantine\" på stranda å kjøpe den \"berømte\" souvlaki, nam nam!!

Litt uenig der .-) Syntes nå Tzambika ( Sandvika for oss som har litt Tasta gresk ) er den flotteste stranda da. Litt kronglete og komme seg til men du verden for en flott strand.

Oh Yess!!! \"The Mother of All Beaches.\"

Blir nok en tur tilbake dit i høst, begynner å bli en stund siden:


Hehe, ja det gjør du nok rett i :cheers:

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...