Logg inn med Facebook eller Google!

Kjøpt hus i Tavronitis

Started by Atir, 15. Mar 14, 21:44:17

Previous topic - Next topic

Atir

Hei!
Da har vi kjøpt oss hus i Tavronitis. Reiser nedover uka før påske og skal være der til over påske. Har tidligere vært på mange turer til Kreta i juni juli, så derfor er vi spente på hvordan det er der i april? Hvordan er været, går det an å bade osv. Vi er selvfølgelig og spente på å ta huset i bruk, og på hvordan det blir å 'bo' der. Til sommeren skal vi være der over en lengre periode.

ingaberentine

Gratulerer med nytt hus!

Kreta om våren er bare nydelig, med den flotte floraen. Været er stort sett bra, som en ok norsk sommerdag, med mulighet for noen av de samme regnbygene som vi har her hjemme om sommeren. Det kan også være rimelig kaldt med mye vind, men mest har vi hatt flott sommervær med rundt 20 til noen og tyve grader og vi har ihvertfall badet.

Kos dere!!!!!!!!!!!!

mouche

Først av alt - GRATULERER! Ser du har postet under fastlandet Peloppenes, men regner med at det er På Kreta og mellom Maleme og Kolymbari? Vi kjøpte selv hus på Kreta for tre år siden og mot alle råd og odds og trusler om konkurser og at Hellas vil gå fra Euro, men har ikke angret et sekund. Reiser også nedover til påske. Været kan vel være svært blandet på den tiden, men solen kommer alltid frem og da varmer den. For nordmenn er det badetemperatur, men regn ikke med at det finnes en strand hvor solstoler er satt frem eller strandtavernaene er åpnet for sesongen. 
Av egen erfaring er det faktisk ganske mye man kan få med seg nedover til huset; lamper med skjerm (!), sykler, servise og bestikk, gardiner, sengetøy og dyner/puter (pakket i plast og tømt for luft ved hjelp av støvsugeren). Har hatt noen turer hvor vi har klart å få med oss 60/70 kg per person og kun betalt for en ekstra koffert hver. Mottoet er: Alt går!

Atir

Takk for svar, ser jeg har postet på feil sted, men kanskje admin. kan flytte tråden? Huset vårt er møblert og vi har eget basseng så vi håper å få bade. Uansett så blir det spennende og veldig kjekt å bli kjent huset,,,,, hvor lysbryterne er osv. Nå gleder vi oss!

Kritios

19. Mar 14, 20:41:20 #4 Last Edit: 20. Mar 14, 09:53:55 by Kritios
Hei Atir, velkommen til forumet, og gratulerer med kjøp av hus i "min andre hjemby" Tavronitis !
Jeg har hatt hus (5 små leiligheter faktisk) der siden høsten 2006, og stortrives der nede.
Mitt sted ligger på haugen over Tavronitis, Debla, med utsikt ned til "byen" og til flyplassen i Maleme.
Jeg drev med utleie av leilighetene fra sesongen 2007 til 2010.
Imidlertid trenger stedet en ansiktsløfting så det holder jeg på med nå, litt etter litt.
I fjor var jeg nede 3 ganger, i år blir det hvertfall to.
Reiser ned 31. mai for 2 uker.
Planen er å bosette meg fast der nede om noen år og gjenoppta utleievirksomheten med nyoppussede leiligheter :-)
Hvor omtrent ligger huset du har kjøpt da ?
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

Atir

Hei!
Vårt hus ligger mellom stranden og "byen". Gleder oss til å ta det i bruk.

Kritios

Quote from: Atir on 23. Mar 14, 12:20:06
Hei!
Vårt hus ligger mellom stranden og "byen". Gleder oss til å ta det i bruk.


OK, ganske nytt eller ?
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...