Logg inn med Facebook eller Google!

Katerina på Peloponnes i august 2008

Started by Katherina, 25. Aug 08, 18:06:32

Previous topic - Next topic

Katherina

:drunken: Oi! Tzatzikien kom ikke med, men her kommer den. Ser deilig ut, ikke sant?

kaka

Flott bilde av husene helt nede i vannkanten, men det ser ganske så avsvidd ut i bakgrunnen
KariK

Athina

For noen flotte bilder... :flower:
Og den tzatzikien så kjempegod ut, Katerina :cheers:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Magnolia

Jeg måtte rett og slett ta for meg hele tråden på nytt. Du formidler inntrykkene med kjærlighet og bildene dine bringer fram den gode hellaslengselen.
Det er godt drømmer er gratis, for drømme kan vi gjøre gjennom en lang vinter.
Tusen takk for titten. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Torill

Nydelige bilder :flower: Er så glad for at vi er på riktig side av jul :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Gro

Quote from: \"Torill\"Nydelige bilder :flower: Er så glad for at vi er på riktig side av jul :flower:


Ja det hjelper å tenke på det:) :cheers: og å kose seg med slike deilige bilder:)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Katherina

:cheers: Hei, hei!
Takk for koselige hilsner og tilbakemeldinger. Ja, det er godt å tenke på at vi er på den rette sida av jul / nyttår. Selvom det fortsatt er kalde og hustrige dager, så blir det gradvis lysere og våren kommer nærmere og nærmere.  :iconbiggrin:
 :sunny: Det gjør godt for sinnet og minnes varme og gode feriedager. Derfor fortsetter jeg og dele med dere fra ferien i august. Da var det mer enn varmt nok ( rundt 35 gr.)
Da jeg sluttet sist gang, var vi på vei hjem fra Neapoli og det var 14. august, altså dagen før Mariadagen. Det var mye ferierende folk, både av turister og grekere. Det var godt å komme hjem til Kardamili etter opplevelsesrik tur.  :bath: Vi nøt en god og kald dusj (rart og tanke på nå vintertid. Da bør dusjen være god og varm) og strakk ut på senga før vi ruslet inn mot setrum.
Kveldsola lyste på fjellene og ga det og bebyggelsen en varm og god farge. Etter hvert mørknet det og vi lot oss fylle med den varme og mørke stemningen som er i sommerkveldene her nede.
 :priest: Fra kirka lød det kjente gudstjenestelyder. Det var kveldsgudstjeneste og innledning til den store høytiden som Mariadagen er for de gresk ortodokse. Mariadagen feires til minne om Marias innsovelse /dødsdag og himmelfart. Vi gikk ned til kirka her var det høytidsstemning. De kirkebesøkende hadde pyntet seg til høytiden, lysene stod uten for kirka og lyste vakkert opp i kveldsmørkete. Mennesker i alle aldre kom og tente sine lys og kysset ikonet som også var plassert utenfor. Jeg føler meg mer og mer hjemme i kirka og gikk derfor inn og tok del i gudstjenesten sammen med de andre. Etter gudstjenesten var det utdeling av vennskapsbrød / velsignet brød. Disse enorme brødene. Det var flere kurver fulle. Her skulle det ikke mangle brød. Noen kvinner ble travelst opptatt med å dele opp og dele ut. Alle skulle få. Jeg fikk også min bit, av min kjære vertinne. Jeg tok brødet med meg hjem og nøt det mens jeg satt og skuet ut i kveldsmørket og lyttet til de kjente og kjære lydene som en kveld i Hellas er fylt av.

Gro

Ååå... så koselige bilder:) Jeg gleder meg :cheers:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Magnolia

Dette var stemningsbilder. Det myke kveldslyset som forgyller dagen og legger et gyllent skjær over alt og alle. Kveldsstemningen fra hovedgata,  og Mariafeiringen. Alt oser av din kjærlighet for stedet.
Jeg kan bare si tusen takk for en nydelig opplevelse. :)
Jeg leeeengter......................
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

Takk for å få være med på en usedvanlig vakker og stemningsfull kveldstur! Da jeg leste beskrivelsen og så bildene, spesielt fra feiringen av Mariadagen, ble jeg helt rørt her jag satt. Veldig flott og veldig sterkt!
KariK

Gro

Viste dere at Kardamili har egen fan side på Facebook. Virket som om det mest var grekere som var medlem, men der var 153 bilder! legger inn ett som et eksempel:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Katherina

:hello2: Takk for koselige tilbakemeldinger. Det er fint å kunne dele opplevelser og inntrykk med dere.
 :flower: Ja, Gro, du har noe å glede deg til når du skal nedover i påsken. Da er naturen på sitt vakreste med en frisk grønnfarge og blomstene skaper et nydelig fargespill.
Artig at Facebook har en egen fanside for Kardamili og takk for bildet.
 :cheese: Magnolia: Jeg er glad for å kunne skape en lengsel i deg. Du som deler så rikt av alle dine opplevelser med oss andre og på den måten skaper både lengsel og nyssgjerrighet på å oppleve både kjente steder på en \"ny\" måte og å se nye steder. Ja, jeg har fått en spesiell kjærlighet til Kardamili, men også andre steder rundt på Peloponnes
  :sunny: Så til fortsettelsen. Det er Mariadagen og jeg går i kirka for å ta del i feiringa sammen med grekerne. Det er vakkert pyntet i og utenfor kirka. Vennskapsbrødene står der i dag også. Flere kurver fulle. Kirka fylles opp av festpyntede mennesker.Flere sitter også utenfor. Det er stille rundt kirka i dag. Ingen barn som leker. Nok i respekt for gudstjenestefeiringa. Etter gudstjenesten er flere kvinner travelt opptatt med å skjære opp og dele ut av vennskapsbrødet. I dag vanger også annet godt å bite i. Man samler seg i små eller større grupper. Skravla går og folk slapper av i den nydelige formiddagen.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...