Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

JohnS

Quote from: Ole on 12. Aug 13, 22:46:41
Kreta 5.-13. oktober! Juhuuu!  :)


Kreta er fantastisk på den tiden, Ole.  Da r nok vi for lengst hjemme igjen denne gangen, reiser hjem 29. sept.  Vet du hvor på øya dere skal holde dere?
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Ole

Flyet lander i Chania, og hotell har vi ikke bestilt ennå. Tidligere har vi vært i Agii Apostoli og Agia Marina, og jeg ser ikke bort fra det fort kan bli Agii Apostoli igjen. Det var noen her i forumet som nevnte hotell Triton, og det ser jo fint ut på nettet. Jeg syns det er greit med kort vei til Chania i alle fall. Hvis det er noen som har tips om hotell i området, eller i alle fall i rimelig avstand fra flyplassen, så tas det imot med stor takk! :)

Tjorven

Quote from: Ole on 12. Aug 13, 23:40:20
Ikke Serifos?


Nei, Serifos må nok vente til neste år. Vi hadde allerede et stappa program for høstens tur  ;)  Men etter dine fristebilder blir den (og Sikinos frister) med på neste tur i Kykladene  ;D  Var jo meninga at vi skulle til Fourni, Lipsi og ei øy til i høst, men planene "måtte bare" endres da årets begivenhet på Naxos dukka opp  ;D  Så pr idag ser det visst ut som om neste års Hellasturer også er "fullbooka"  ::) Langtidsplanlegging kalles det visst, når man må sette ting på vent. Skulle visst hatt en mnd til....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Quote from: Fia on 12. Aug 13, 23:55:20
Fant du noe hotell i passende beliggenhet til flyplassen på Paros, Tjorven? Du spurte jo om det i en annen tråd, men har ikke sett at du har fått noe svar. Min venninne og jeg har nemlig lurt på å gjøre det samme som dere når vi skal hjem den 19.!


Nei, merkelig nok er det visst ingen som har noe tips om hotell på Paros  ???  Samme hvor på øya det er, bare de har flyplasstransport. Flyet går 7.45 om morgenen, så vi vil være sikre på at vi kommer oss med flyet  ;) Orker ikke den reprisen fra Kos by der jeg sto å venta på en forhåndsbestilt taxi midt på natta. Den kom aldri  :o og det var et lite mirakel at jeg kom tidlsnok til flyet hjem derfra  :P Har titta litt på nett, så mulig jeg bare bestiller noe derfra, men husker ikke i farta hva hotellet heter. Har dere sett dere ut noe, Fia?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Fia

Nei, Tjorven, vi har ikke snakket mye om hjemreisen i det hele tatt, foreløpig, men det må vi snart gjøre. Akkurat sånne ting må jeg ha litt "koll" på! ;) I fjor ble det båt og en overnatting i Rafina, og det var ok det også.
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Diddi

Quote from: Ole on 13. Aug 13, 00:04:32
Flyet lander i Chania, og hotell har vi ikke bestilt ennå. Tidligere har vi vært i Agii Apostoli og Agia Marina, og jeg ser ikke bort fra det fort kan bli Agii Apostoli igjen. Det var noen her i forumet som nevnte hotell Triton, og det ser jo fint ut på nettet. Jeg syns det er greit med kort vei til Chania i alle fall. Hvis det er noen som har tips om hotell i området, eller i alle fall i rimelig avstand fra flyplassen, så tas det imot med stor takk! :)


Vi "bodde" jo rundt hele Kreta når vi var der i juni, og når vi kom tilbake til traktene rundt Chania, var vi åpne for det meste. Begynte å jakte når vi kom til de områdene du nevner, men ble litt for mye turisme for oss der. Blir jo en helt annen situasjon or dere som har små barn. Var også en tur oppe Stavros hvor vi hadde tenkt å finne et sted å bo, men her ble det litt for stille for oss igjen siden vi skulle være i 5 netter. Etter å ha surfet rundt, endte vi i Kalives. Der var det egentlig veldig fint, med forholdsvis kort avstand til Chania. Vi tok buss inn til Chania, siden det virket veldig uoversiktlig for oss å parkere der inne. Men lykke til i jakten på hotell, det er jo en stor del av gleden med  reisen dette med planlegging  :)
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

JohnS

Min datter med familie (mann og to tenåringsdøtre) kom nettopp tilbake fra to uker på Hotel Flamingos i Ag. Apostoli.  Vi har bodd der før, så det var vi som anbefalte hotellet for dem, og de var svært fornøyde.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Anita

Hei Ole :-D

Vi bodde på Elina (den gamle delen til Stellina Village) i Agii Apostoli, kan virkelig anbefales. Store leiligheter og en fin hage med basseng utenfor leilighetene. Kort vei til stranda og til lokalbussen inn til byen.

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anita

Nå har jeg allerede begynt å finne frem klær som skal være med på reisen om tre uker  :cool::  Vi gleder oss veldig... to herlige uker med sommer-sol-Hellas... kan ikke bli bedre  :solbriller:

Har sendt e-post og bekreftet rommet vi har bestilt på Paros de første to nettene. Har ikke hørt noe fra Katherina Studio på Antiparos.. så det kan vær at vi dropper overnatting der .. men heller tar dagstur.
Kalergis er "banket" og rommet venter på oss.... ååååhhhh ... bare helt helt herlig  ;D

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

stein

Det er 16 dager til vi sjekker inn på Hotel Kimon midt i smørøyet 8) Det er kona og jeg og sikkert 12 andre som flyr sammen med Norwegian for å gjøre Athen utrygg et par dager. Det kommer stadig flere til og vi er 4 båter som seiler ut fra Alimos Marina lørdag 31.august. Første stopp er longside over gata for Mike på Oasis Taverna på Poros. Så skal vi til andre godt kjente steder langs melkeruta, Hydra, Dochos, Vathi, Ermioni og en ny (for meg) bitte liten øy som heter Chinitsa ved innseilingen til Porto Kheli. Seilferien varer en uke. Da den er over skal kona og jeg være øyhoppere for første gang :-* BS til Naxos tidlig lørdag morgen 7.september for oppvarming til årets største begivenhet, forumtreff 11.september. Dagen etter treffet (blir nok samme dag ;)) går ferden videre til Santorini. Der skal vi kose oss i 3 dager før SASflyet tar oss direkte hjem. Blir ny rekord dette, 18 dager på hellasferie  :) Det åpner seg stadig nye muligheter nå som barna har blitt store.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Kristian

Quote from: Anita on 13. Aug 13, 14:21:02
Nå har jeg allerede begynt å finne frem klær som skal være med på reisen om tre uker  :cool::  Vi gleder oss veldig... to herlige uker med sommer-sol-Hellas... kan ikke bli bedre  :solbriller:

Har sendt e-post og bekreftet rommet vi har bestilt på Paros de første to nettene. Har ikke hørt noe fra Katherina Studio på Antiparos.. så det kan vær at vi dropper overnatting der .. men heller tar dagstur.
Kalergis er "banket" og rommet venter på oss.... ååååhhhh ... bare helt helt herlig  ;D

Anita
Jeg tror at Katerinas (på kaia) er ok. Skal sjekke med sjefen, hadde litt problem med vår bekreftelse, mens juniors kom pronto
Prøv denne contact@studioskaterina.com
Kristian/Planer er til for å utsettes

Ole

Takk for gode hotelltips, JohnS og Anita! Jeg sender avgårde noen mailer, så får vi se.

Siste innlegg i forumet

Re: Sifnos
by Runar Solvik | Today at 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Syros mai 2024
by kaka | 20. May 24, 21:46:28
Ja, det var dyrt! Men ellers virker det som du har...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...