Logg inn med Facebook eller Google!

Er det noen som skal til Naxos i år?

Started by Ole, 08. Feb 13, 18:03:47

Previous topic - Next topic

Anders

Quote from: Anita on 12. Feb 13, 19:36:28
Har du fått bestilt tur i september Anders?

A..  :)


Nei... trodde det skulle være easy as pie, men så var der ingen direkterute... må finne ut hvilke planer Apollo har :-) Det blir antagelig en litt annen tur enn vanlig (skal ha med svigermor!), så da må det gjøres litt enkelt... :-)

kari

Hei!
Hvordan få tak i billigst mulig billetter til Naxos i september?? Ser noen nevner Apollo her. Hva bestiller dere da? Var inne og kikka på både SAS og KLM, men der var det forholdsvis dyrt (4-5000,- pr pers). Så da på utreise torsdag og hjem mandag. Hvilke søkemotorer bruker dere? Hvor lang tid i forveien bestiller man billetten? Har lest en plass at 8 uker før man skal reise er best for å få billigst mulig (dette gjelder rutefly). Vi skal ikke ha med svigermor, så tåler både mellomlandinger og en natt enten i Athen eller på Santorini  ;)

Takk for hjelpa
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Sjøløve

Quote from: kari on 17. Feb 13, 09:37:05
Hei!
Hvordan få tak i billigst mulig billetter til Naxos i september?? Ser noen nevner Apollo her. Hva bestiller dere da? Var inne og kikka på både SAS og KLM, men der var det forholdsvis dyrt (4-5000,- pr pers). Så da på utreise torsdag og hjem mandag. Hvilke søkemotorer bruker dere? Hvor lang tid i forveien bestiller man billetten? Har lest en plass at 8 uker før man skal reise er best for å få billigst mulig (dette gjelder rutefly). Vi skal ikke ha med svigermor, så tåler både mellomlandinger og en natt enten i Athen eller på Santorini  ;)

Takk for hjelpa


Det kommer vel mye an på hvilken flyplass du flyr fra.  Gardermoen har nok flest muligheter, men bor man et stykke unna kommer jo utgifter til transport dit og evt overnatting i tillegg.
Jeg synes lavpriskalenderne både til SAS og KLM gir god oversikt, er man fleksibel på ut- og hjemreisedato kan det skille ganske mye i pris fra en dag til en annen.  Norwegian har jo også mye rimelig til Athen - oversiktlig lavpriskalender der også.  SAS sin nye direkterute  Oslo - Santorini virker  også som et bra alternativ.
Momondo.com er en fin søkemotor hvor man får opp priser fra mange forskjellige flyselskap, veldig greit for sammenligning ens skyld.
Vi har kjøpt billetter t/r Stavanger - Athen i september og betalte i underkant av  kr 2100  pr person - disse ble bestilt en god stund før jul.
Apollo's kun fly billetter har vi benyttet oss av en gang, de ble da kjøpt 2-3 uker i forveien, vi betalte  ca 1500 kroner t/r pr. person fra Sola til Santorini (restplasser)
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

stein

Hei.
Vi flyr Norwegian til Athen for 499,- og tar Blue Star til Naxos. Etter å ha vært på Naxos tar vi Blue Star til Santorini og er der i 3 dager før SAS direktefly hjem. 2680,- for 2 pers på søndag hjem. Brukte Finn.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

stelios

For vår juni-tur ble vi dessverre  lurt av SAS. Under salget betalte  vi 2200 kroner for retur fra Santorini i juni. Med en gang salget var slutt var prisen plutselig 1.600. I mitt hode er det ren svindel. I juli reiser vi hjem med Easyjet fra Santorini til London Gatwick, og derfra videre til Stavanger med Norwgian. Ialt kr 1.300 som er en ok pris midt i juli. Easyjet har også fly  fra Mykonos til London Gatwick og derfra kommer man flere steder i Norge med Norwegian

Solgry

Vi reiser til Paros og Naxos i september + èn ny øy, og vi har bestilt med SAS til Santorini for kr. 3.552,- for 2, og tilbake med Norwegian fra Athen, til kr. 2.752 for 2, dvs. kr. 6.304,- for 2, og vi har også kostet på oss fly fra Naxos til Athen, så det blir ikke noen "billig-tur", men det blir veldig behagelig.
Herlig å se fram til!!!!! :juble:
Lodotter er englenes tøfler.....

Hut

Ja, 14 dager i juli😊Gleder meg.

Atle

Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Tjorven

Lurer på om Sisi og jeg må legge høstturen vår til Kykladene istedet for Dodekanes/de nordøstlige øyene???....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Huhm.... drar det seg til med et SKIKKELIG forumtreff på Naxos uti september? Sånn at man må ha langbord...? :-)

Tjorven

Det virker jo sånn, siden "alle" skal til Naxos i september  ;D  Vi blir nok ikke boende på Naxos om vi drar til Kykladene, men en svipptur dit i tilfelle forumtreff skal vi nok få til  ;)  Det hadde vært veeeeeeldig artig med et slik treff i Hellas  :P
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Jamen da syns jeg jaggu vi skulle gjort et seriøst forsøk på å få til noe... en eller annen gang rundt tiende september? En bøling forumister og et langbord... høres ikke det greitt ut da? Noen andre som er enig med meg? Noen andre som har gode ideer om hvordan få det til?  (og jeg har ikke planlagt noen tur ennå!)

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...