Logg inn med Facebook eller Google!

Naxos september 2012

Started by Anders, 26. Oct 12, 02:52:04

Previous topic - Next topic

Anders

En søndag, midt i september, vi steg i land ti på fem om ettermiddagen etter en okay tur med SuperJet'en fra Mykonos. Og jeg var happy som en "fjortis"  ;D   Tror jeg nærmer meg et stadie der "hoppingen" begrenses mer og mer... uansett er jeg jo sikret en myk landing når det avsluttes med Naxos!   8)

Denne gangen ankom vi faktisk tre-fire dager "før tiden"... jeg visste at Sofia var på Kreta og vi visste ikke om der var "rom i herberget"... men vi fant nok alltids en løsning. En varm, fin ettermiddag var det også. Så vi rullet i bedagelig tempo opp til Cafe Galaxia, med en tanke om at vi kanskje fant Giannis der.

Det gjorde vi også. Han satt gjemt mutters aleine bak i kroken og spillte Playstation  ;D ;D ;D

Ledig rom hadde han også. Men ikke nøkkelen... den stod i den der el-kontakt-holderen på innsiden av døren. Og han kunne jo ikke godt stenge kaféen og følge oss ned. Så vi fikk med hovednøkkelen! Den hadde han på et digert knippe sammen med tredve-førti andre nøkler. Vi tok det som en tillits-erklæring... 

Så slik ble den "hjemkomsten"  ;D


Her følger noe bilder og video fra vårt foreløpig siste besøk på Naxos.







Kristian

Stakkars reisefølget 

:juble:
Kristian/Planer er til for å utsettes

Tjorven

Quote from: Kristian on 26. Oct 12, 14:49:56
Stakkars reisefølget 

:juble:


Ja det var litt av en landing å komme hjem til  ::)  Ikke noe å utsette på utsikten, men jeg ble nå litt overraska over standarden på bostedet  ;D ;D ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Ja, det var jo et litt stusslig og spartansk rom han ga oss... det var visst en gjeng radværinger som hadde bodd der uken før oss og de var ikke helt tamme...  ;D ;D ;D

Men utsikten der fra Portokali var veldig bra...









Og så har de jo sånne fine strender der på Naxos...





Tjorven

Herlige bilder, Anders. Den lille stranda var helt etter mitt hjerte  :-*  Lå den nedenfor bostedet deres?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Kristian

Den er ikke så herlig, steinete, men ligger bortenfor det herpa restaurantkomplekset som ligger ved enden av St. George stranda. (ANders har hatt bilder av det) i retning byen. De to mastene i bakgrunnen står ved rådhuset (http://www.naxosisland.eu/townhall.html)
Kristian/Planer er til for å utsettes

Anders

Hehe... det var vel helst et forsøk på litt ironi/sarkasme fra min side... jeg tror ikke så mange besøkende til Naxos vil anse det der som en "strand". Men det brukes faktisk en del av eldre, lokale mennesker, som kanskje føler et visst behov for å holde litt avstand til de besøkende "horder" på Ag.Giorgios.
Og "restaurantkomplekset" som Kristian nevner kalles Portokali og tør være velkjent for alle Naxos-reisende. I ti år nå(?) har det stedet stått til nedfalls (til gjesters undring og mange fastboendes skadefryd)

Ole

Bildene i denne tråden er tatt under vann ved denne stranda: http://hellasforum.net/index.php?topic=5509.0

Anders

Og før noen "nye" forumister nå tror at vi reiser rundt nærmest som uteliggere så får jeg vel ile til med et glimt av det rommet Giannis hadde til oss den dagen... noen dager senere byttet vi til naborommet som er større og har bedre utsikt og mere "fred"...




Ole

26. Oct 12, 22:32:20 #9 Last Edit: 26. Oct 12, 22:39:50 by Ole
Makedonikos?

Anders


Ole


Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...