Logg inn med Facebook eller Google!

En spesiell butikk på Naxos

Started by Ole, 19. Jun 10, 23:32:12

Previous topic - Next topic

Ole

De fleste butikker i Naxos by er turistbutikker av ymse slag, men ikke alle. To svenske damer som vi ble kjent med på Naxos fortalte om en liten butikk de hadde vært i. Det var en butikk de ikke hadde sett maken til de 34 gangene de hadde vært i Hellas! Det var en butikk som hadde alt mulig, bortsett fra turisteffekter. Vi ble forklart hvor den lå, og satte kursen mot den samme dagen. Går man fra skværen og nedover bakken i retning sentrum kommer man til hovedveien. Går man til venstre kommer man til havna, men vi skal oppover til høyre. Vi går ca 100 m oppover bakken og krysser hovedveien. Der ligger butikken. Og vi ble ikke skuffet! Jeg lar bildene tale!





































Rett ved siden av butikken sto en dør åpen, og det var tydeligvis lageret til butikken.



kaka

Dette var en skikkelig \"snadder\"butikk! Så spennedne å se bildene, Ole!
KariK

JohnS

Vi var også inne på denne butikken, og det var et fantastisk utvalg av lokale produkter som man kunne titte (og lukte!) på i det uendelige.  Men hva som kalles \"turisteffekter\" kan være et definisjonsspørsmål.  Jeg vil tro en meget stor andel av omsetningen går nettopp til turister, og det var ganske tett med plakater og merkelapper på engelsk der inne.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Athina

Sånne butikker er jo bare herlige! Her var det utrolig mange fristelser...
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Greece-Traveller

Butikken drives av Kiriakos, som er en god kamerat av meg. Det er en butikk som vesentlig har de lokale som sine kunder, men det er klart at det også er en del turister som stikker innom.

Kiriakos driver utelukkende med lokale produkter. Det er et par butikker ellers i byen som legger an på noe av det samme, men disse er kun åpne i turistsesongen og er spesielt rettet mot disse.

Kiriakos driver året rundt, og jeg kan varmt anbefale hans store utvalg av førsteklasses produkter !
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

streamer

Flott gjensyn med butikken der jeg gjør de årlige innkjøp av oliven, kanelstenger og diverse andre krydder. En eksplosjon av dufter der inne

Anders

Enig! Det river i nesen :-)

ASSA

Ja her bruker vi a handle hver gang vi er her :)
 En handel  av krydder og ost pa sondag for vi drar herfra ;)))))))

pippi1

Her er vi innom hver gang. Masse godt i krydder og diverse. Peanøtter med skall som er marinert i  saltlake er blant det vi alltid MÅ ha! Har aldri sett det andre steder - utrolig godt!

xristina

Denne var fylt til randen ja... :-) Artig med slike butikker. Det var en sånn på Kos også, men jeg er usikker på om den fortsatt er i drift. Skal jeg se om jeg får sjekket ut.

På Kos hadde de også en sånn rett ved der jeg pleier å bo, men den hadde ikke oljer, nøtter, krydder o.l. men alt du kunne tenke deg av glass, plast, metall, koster, brett, mugger, kopper, kaffeting, skruer, baderomsting osv. Den er dessverre borte nå. (Eieren døde for noen år siden, og kona orket ikke å drive den videre.)

Greece-Traveller

Jeg tror jeg husker den butikken Xristina - lå den i Kanari str. rett bortenfor Saint Coonstatin, men på motsatt side av gaten ?
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Tjorven

Slike butikker har jeg sansen for :)  Kan nesten kjenne krydderduften. Og olivenolje, raki og vin tappa over i vannflasker, mer lokalt og \"ufancy\" går det vel ikke an å bli ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...