Logg inn med Facebook eller Google!

Kardamili enda en gang (2014) - denne gangen, med jazz festival

Started by kaka, 21. May 14, 17:36:50

Previous topic - Next topic

kaka

Det var fint å være tilbake i Kardamili. Hovedgaten var som den pleier



og omtrent midtveis var ungdommen på fruktslang (- hva fruktene heter, husker jeg ikke :) )

KariK

kaka

Det var annonsert høyt og tydelig at alle konserene var gratis.
Den første konserten skulle være på Kastro, i utkanten av byen, kl 20. Jeg gledet meg til å komme dit og lytte til musikk.
Da jeg kom til døren sto det noe om 20 Euro for å komme inn, og det skulle inkludere forretter, middag og dessert. Greit nok, det, når vi fikk musikk på kjøpet :)
Det var stuvende fullt , - og det ble vel helst musikk, - og svært lite mat å få.
Men musikken var fin, og vi koste oss (selv om det var stor forvirring rundt servering, - eller mangel på servering :) )

Vanskelig å ta kveldsbilde i motlys, men det kan kanskje formidle litt stemning likevel.
KariK

Ikaros

Frukten i bildet over heter Mousmola og er en fantasisk god frukt. Moden på denne tiden av året. Synd at den ikke er så holdbar!!!

Jeg var personlig på flere av konsertene under jazzfestivalen og opplevde absolutt ingen krav om inngangspenger noe sted! Jeg var også på Kastro lørdagskvelden og betalte på vanlig måte, - - når det herlige måltidet var slutt og det var tid for å rusle hjemover igjen.
Det var en helt fantastisk uke og jeg gleder meg allerede til begynnelsen av mai neste år når festivalen arrangeres igjen!!!!  :) :) :)

kaka

Takk for info om frukten Ikaros..

Når det gjelder Kastro og inngangspenger, så hersket det nok mye forvirring om hva lappen på døresn skulle bety. Vi som kom litt sent, skapte nok også litt kluss i tellinga, så da jeg ba om mat, så de spørrende på meg, som: "har ikke du allerede fått mat, da?" Men, jeg fikk også litt av menyen til slutt, - og alle fikk "regning " (felles, gul post-it-lapp) på 20 Euro hver.  :) :)
Det ble litt komisk, det hele  ;D
Men, ellers var det absolutt ikke noe inngangspenger, nei.

Finansiering med lotterier hver dag, var jo en artig variant, - og jeg vant til og med en svær Metaxa (som jeg ga til en som virkelig fortjente det: Den store igansetteren, og "sjefen" Bjarne :) )
KariK

kaka

Det ble også tid for turer, - hver dag, og det var jeg veldig fornøyd med.

Første turen gikk opp til den vakre, gamle kirken Agia Sofia og kirkegården




og derfra, ned i bekkeleiet mot Petrovouni, der markblomstene hilste meg på veien ned.




Nede i bekkeleiet er det tett og grønt, - nydelig!
det hadde regnet litt kvelden før så det var mye fuktighet i luften der nede, - og solstrålene kom ned gjennom løvet.




KariK

Athina

Helt nydelige bilder, kaka, får lyst å reise tilbake med det samme!
Må prøve meg igjen på stien mellom de to landsbyene neste gang. Følte vi rotet oss bort nedi der sist. Har Hugo merket denne stien også?
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Athina

Når det gjelder konserten på Kastro første kvelden: kjempeflott konsert, helt herlig, men Kastro har aldri vært min yndlingstaverna og blir det iallefall ikke etter dette. Synes de håndterte situasjonen på en litt ufin måte, man følte seg nesten litt lurt :-(
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Ikaros

Noen ankom konserten på patiaen fredagskvelden i staseligere kjøretøy enn andre!  :)

dagstaalesen@hotmail.com

Fantastiske bilder Kaka, en slik sykkel skulle jeg gjene hatt her hjemme. :)
Dag.

kaka

Takk for godord igjen, DS :) - og for alle "likes"
Den lille vofsen Ikaros viser var med på nesten alle konsertene, - og gikk siksak mellom stolbena :)

Athina, den turen må du nok finne ut av, ja :) Jeg tror nok Hugo har forsterket merkingen der også, og sikker klippet litt. Det som forvirrer mange, et stort rødt X nede i bunnen. Mange tror det betyr at de ikke skal følge stien oppover, - men det skal dere altså
Jeg synes det er så flott å komme ned i bekkeleiet, - og stien videre opp. Det er så grønt og frodig, - og noen steder helt overgrodd.

- og ved vannkilden rett under Petrovouni er det også temmelig frodig,- til og med appelisner høyt til topps  :)
KariK

Thera

..Don`t dream your life, live your dreams..

Katherina

 :bye: Artig å følge deg på tur og under jazzfestivalen. Jeg har jo nettopp vært i Kardamili og har alt friskt i minne, så jeg ser det hele levende for meg. Turen til Ag.Sofia og videre til Petrovouni føler jeg at jeg alltid må få gått. Jeg reagerte også på det store røde krysset. Sverre sier at når man går rett fram her, kommer man fram på stien nedenfor Ag. Sofia (før man kommer til Ag. Sofia på vei opp).
:kissand: For øvrig en flott jobb Hugo har gjort med all merkingen. Til og med veien gjennom Pierides til Gamle Kardamili er merket. Så her ingen steder ser ut til å være glemt.

:) Sverre kaller forresten, den lille, mørke dalen for "Dødsskyggens dal".  ;)

Gleder meg til å vandre mer sammen med deg

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...