Logg inn med Facebook eller Google!

Ferie i Kardamili i august

Started by Katherina, 15. Jul 08, 07:19:12

Previous topic - Next topic

Katherina

:flower: Ferien vår i Kardamili nærmer seg raskt. Vi reiser nedover 9. august og blir der i 2 uker. Vi har som vanlig når vi er der nede, tenkt å leie bil. Denne gangen lurer vi på å kjøre litt rundt i Messenia. Er det noen av dere som har noen tips til hva vi bør se, hvor vi bør kjøre og eventuelt overnatte. Vi tenker å overnatte en eller to netter.

Vi har prøvd å finne ut litt på egenhånd, men andres tips er alltid kjærkommet.

 :flower: Også en annen ting: Vi er der nede 15 august. Dagen som feires til minne om Marias himmelfart. Vi har vært i Hellas flere ganger på denne dagen uten å ha fått med oss feiringen. Er det noe  sted i nærheten av Kardamili eller kanskje i Messenia ( da kan vi legge opp turen ut i fra dette) der dagen blir feiret. Har fått forståelse av at den feires mest der det er \"Mariakirke\".

 :bounce: Lengter etter å utforske enda mer av Peloponnes. Spent på svar.

Magnolia

Dere er jo gjenganger der nede dere også, så jeg vet ikke hva dere har besøkt tildligere eller hva dere er interessert i.
Gamle Messini er et alternativ, litt nord for Kalamata ved landsbyen Ithomi. Der finner dere \"den kinesiske muren\" i Hellas, et stort utgravingsområde og et lite museum.
Nede på halvøya Messinia, ikke så langt fra Pilos, ligger Nestors palas. Det skal være et av de best bevarte mykenske steder. Her kan dere f eks se rester av forskjellige rom, kjøkken, korridorer, soverom og et velbevart baderom med dronningens badekar.
I Chora like ved finner dere et museum der en kan se bl a fresker fra palasset.

Messinia har flotte sandstrender, bølgende landskap med appelsinlunder, pittoreske små byer med borger.......
Pilos på vestkysten av Messinia, Methoni i sør og Koroni i sørøst er virkelig verdt et besøk.

Ønsker dere en riktig god tur. Er bare bitt grann misunnelig.......
Ikke så lenge etter er det min tur igjen. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Katherina

:flower: Hei Magnolia!
Takk for tilbakemelding og tips. Gamle Messini har jeg ikke hørt om tidligere. Ellers har jeg lesst litt om de andre stedene, men det er alltid godt å få ting bekreftet fra andre også.
Vi orker nok ikke å reise så lange srekninger avgangen i varmen også vil vi jo også nyte strandlivet. Så Messinia virker nok det rette denne gangen.

Ja, det skal bli deilig å komme tilbake til Kardamili igjen. Er blitt glad i dette lille, rare og sjarmerende stedet.

 :cheers: Når vi kommer tilbake er det ikke lenge til du skal dit.

 :drunken: Får \"Seniluke\" fra og med i år, så kanskje jeg skulle spandere på meg en senferie. Men det blir nok bare med drømmen.

Magnolia

Jeg synes absolutt Gamle Messini er verdt et besøk. Området er ganske stort. Jeg har ikke vært der siden 2006, men da var det gravd fram ganske mye mer enn forrige gang jeg var der.



Her er litt av området.



En av portene i muren.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Katherina

:flower: God morgen!
Nå har jeg lest litt om Gamle Messini. Det ser spennende ut. bildene dine viser noe av hvor stort det er, så her får vi ta det litt med ro.

Deilig å planlegge tur og drømme seg bort litt :cheers:

Hermione

Kjære Katherina, kjenner jeg deg rett får ditt intuitive kompass nåla til å svinge i riktig retning! Nytt kamera attpåtil! Takk for sist - du har jo feiret i tre heile døgn til ende! Nå må det være godt å komme til ditt elskede Kardamili! Selv er vi spente på Agia Marina/Chania i slutten av september!  :stickman: Skulle gjerne ha familien med på zorba-kurs!

Katherina

:love10: Kjære Hermione!
Ja, nå får det være nok med feiring for denne gang. Kardamili blinker så absolutt ikke i det fjerne, men ganske nært.

Får du familien med på Zorba kurs så ønsker jeg meg en videosnut, særlig av han far sjøl.
 :hello2:

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....