Logg inn med Facebook eller Google!

Mikis Theodorakis 1974

Started by Tommy, 22. May 07, 19:12:20

Previous topic - Next topic

ROLLE

Kiitos Eijukka, nuortuu vanhetessa sitäpaitsi ajoin partani enkä enään pitele suutani niin suurella auki. Hyvät videot jotka tuo menneet ajat mieleen, olin ja olen itse suuri Mikis ja Maria F:n ihailija. Voisin kuunnella lauluja vaikka joka päivä, mukaansatempaavia, melkeen kun meillä vanhat työväenlaulut ?

Tommy

Med en speciell hälsning till Eija, Rolle, med flera finska forumvänner,
här är lite mer musiknostalgi framfört  av Soumi´s  Arja Saijonmaa, vilken röst den kvinnan har  zwwhhhhaaaxx



Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

eijukka

GOD MORGON!

Jag har förstås denna TUSKA på CD och också en härlig video av Theodorakis konsert med Arja S. Det är en av mina kära skatter zwwhhhhaaaxx ! Och också en med Theodorakis och Dalaras.  När jag är lite nere, ska jag se på den och den är god terapi  zxcqqqaa !

Ha en bra dag!

Eija

PS. Rolle, RAKASTAN vanhoja työväenlauluja edelleen ja laulan kansainvälistä täysin rinnoin. Laulaisin Theodorakistakin kun osaisin sanat. Se sujuu  tosin mainiosti Ateenan Mnissikleous-kadun sivukadulla \"omassa\" klubissani yhdessä kreikkalaisten kanssa. Sävelet ovat kuin suomalaisista kansanlauluista ja sanoista viis. kun kaikki laulavat yhdessä. IHANAA!!

Tommy

Jaha, har du den på CD, då är det min tur att bli avundsjuk nu då, Eija  :wink:  . Jag har bara någon gammal dammig och raspig vinylplatta med inspelning av Arja & Mikis musik( tror jag zxzaxxxxxxxxxx ), men den är säkert i så dålig kondition så även om min gamla vinylspelare var i funktionellt skick skulle den säkert ikke gå att spela  zxzaxxxx

Får väl ta mig till någon musikhandlare så kan jag också njuta mer av denna musiken, Arja är underbar att lyssna på tycker jag  :smile:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

gesse

Jeg har en dobbel-CD med Arja og Mikis fra turneen de var på i Norge en gang på 90-tallet. erwwrewwrrwrrr

ROLLE

Ni i Sverige har haft en jädrans tur då Ulf B. och Sven Bertel T. arbetade ihop med Mikis T:s musik och sånger, kommer ej ihåg vad skivan hette, och kan ej använda mej av min dator så jag  skulle kunna finna dessa \"stycken\", men kanske någon annan mera teknisk kan göra detta mot ett tack ?
Hyvä Eija, sanat saavat suuremman merkityksen kun sanoma lausutan hyvän musiikin tahdittamana ? Näitä mainitsemiasi \"työväenlaulu\" paikkoja löytyy vielä toistaiseksi niinkin oikeistolaisessa Euroopassa monessakin paikassa, en ole mainitsemassasi kuppilassa käynyt vaikka vietän joka vuosi jonkun päivän pari kertaa vuodessa Athenassa, mutta syksyllä yritän löytää sinne. Olin huntanaikana useasti Pireuksessa, mutta en siellä törmänyt kertaakaan sikäläiseen \"työväentaloon\", mutta sitävastoin Rhodoksella oli mahiksia kuunnella eräässä undergroundpaikassa Miikkiksen musikkia, ihmettelin sitä silloin kovasti, ja teen sitä edelleen. Nykypäivän kreikkalainen nuoriempi väki ei muista miksi niitä lauluja ylipäätänsä laulettiin, samalla lailla tapahtunut myös Suomessa, korkeintaan nostalgisista syistä vappuna saa pienen kosketuksen \"laulun voimaan\", mutta todellista asiaa ei käsitellä. Sama \"hyvinvointiilmiö\" on iskenyt myöskin Arja S:ään. En tiedä johtuuko liiasta \"kaupallisuudest\" taikka siitä että on \"vatsa täynnä\"? HE;HE, tästä voisi keskustella kuinka kauan tahansa, mutta odotetaan , joku varmaankin löytää Sven Bertel Tauben Miikkiksen laulut ?? zthhhhhh

Tommy

Det måste vara denna inspelning du menar, Rolle. Musiken arrangerad av Ulf Björlin, texterna översatta av Lars Forsell och Sven Bertil Taube sjunger.
Kolla länken här :
http://www.ginza.se/index.aspx?artnr=15218

Kostar som Cd endast 49 skr zwwhhhhaaaxxxx

Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

ROLLE

Tack Tommy, de var nog dessa sånger jag menade. Samtidigt fanns det några andra fina grejer, bla. Nisse Ferlin och CM Bellman. Men det är endast för leverans inom  Konungariket Sverige ? Måste kålla ifall jag finner dom hos någon skiv eller cd affär.

Tommy

Quote from: \"ROLLE\"Tack Tommy, de var nog dessa sånger jag menade. Samtidigt fanns det några andra fina grejer, bla. Nisse Ferlin och CM Bellman. Men det är endast för leverans inom  Konungariket Sverige ? Måste kålla ifall jag finner dom hos någon skiv eller cd affär.

Dom finns oxå hos CDON.com, och de leverar till hela norden ;

http://www.cdon.com/product.phtml?prod=280353

endast euro 6,95  zwwhhhhaaaxxxx

Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...