Logg inn med Facebook eller Google!

Overnatting Rafina, Lavrio, Glyfado e.l.

Started by Solgry, 19. Jul 11, 11:23:24

Previous topic - Next topic

Solgry

Etter 3 ukers øyhopping i september (Paros, Koufonissi, Naxos) skal vi overnatte siste natta på fastlandet, for flyet går fra Athen på ettermiddagen.
Har tidligere overnattet i Athen, men kunne nå tenke oss å overnatte enten i Glyfada (el.l.), hvis vi må ta ferje til Pireus.
Men aller helst kunne vi tenke oss å ta ferje til Lavrio eller Rafina, og overnatte der, hvis det går ferje dit i slutten av september. Det er vel også litt væravhengig, om det går ferjer til disse havnene så sent på sesongen.  :roll:

Er det noen av dere som har erfaring med overnatting i Lavrio/Rafina, og evt. forslag til bosteder? :grin:
Lodotter er englenes tøfler.....

Kristian

Litt av hengig av dato:

Lavrio er det dårlig med ankomster:
21og 28 sept. fra NAxos PAros til LAvrio med AEOLOS KENTERIS Framme 2200

Ser ut som Sea Jet går hver dag fra Paros til Rafina kl. 1100.1410, men ikke fra Naxos.

Sjekk på OpenSeas for ytterlige alternativer (mellomlanding lenger nord)

GTP har du også-

Overnatting får andre svare for, eller du sjekker selv, men start med båtreisen.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Frappe

Skippa Aten och Glyfada! I Rafina har du Avra och Corali och Akti, vid orten Mati strax innan Rafina finns Aquamarina jätte fint nyrenoverat och ligger nere vid havet. I Loutsa ligger Peris hotel ett litet \"pensionat\" och bussen från Rafina till Flygplatsen stannar just utanför. Han kör förövrigt sina boende till flygplatsen.

Camilla

Solgry

Ja, vi kunne jo tenke oss Rafina eller Lavrio, hvis det går ferjer dit. Vi drar fra Naxos lørdag 24. sept., så det spørs om det er no\' håp, hvertfall iflg. Kristian.  :shock:
Regner med å avvente, for vi så en gang at \"plutselig\" gikk det ferjer til både Lavrio og Rafina, men da valgte vi å \"safe\" med å ta Blue Star til Pireus, istedet, siden vi skulle ta kveldsflyet til Rygge, og var redd for at ferjene ble innstilt pga vind, allikevel. :roll:

Men hvis vi MÅ inn til Pireus, kunne vi tenke oss å bo andre steder enn Athen sentrum eller Pireus. Er det noe poeng å ta bussen/taxi til Rafina, for å overnatte der? Eller er det andre koselige steder å bo på strekningen Pireus-flyplassen?
Lodotter er englenes tøfler.....

stein

I Lavrion finnes det visstnok ingen steder å overnatte. Jeg har prøvd, og har lest det her på forumet også.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

marjana

Det er faktisk ikke noen hoteller eller \"rooms to let\" i Lavrion. Jeg vet dette fordi jeg har besøkt en gresk venninne der mange ganger. Overnatter hos henne og familien hennes der da.

Det nærmeste hotellet er et firestjernes hotell i retning Sunion, en mil unna Lavrion. Det finnes også et par femstjernes hoteller i området. Da kan man like gjerne bo på Sofitel på flyplassen.

Rafina er vel den beste løsningen hvis man skal overnatte et sted på Atikka, i nærheten av flyplassen.

Frappé/Camilla vet mest om dette.
Som turist ville jeg nok valgt Rafina, og tatt inn på et normalt priset hotell.
Glika i zoi

marjana

Quote from: \"Frappe\"Skippa Aten och Glyfada! I Rafina har du Avra och Corali och Akti, vid orten Mati strax innan Rafina finns Aquamarina jätte fint nyrenoverat och ligger nere vid havet. I Loutsa ligger Peris hotel ett litet \"pensionat\" och bussen från Rafina till Flygplatsen stannar just utanför. Han kör förövrigt sina boende till flygplatsen.

Camilla

Dette må jo være helt perfekt! Bussen til flyplassen rett foran også. Det er vel ca 30-40 minutter med buss til flyplassen fra Rafina? Med taxi knapt 20 minutter.

Takk for tipset Camilla!
Glika i zoi

filhellener

Om dere kommer med båt til Rafina synes jeg det er det beste å overnatte der, vi bruker å bo på Coralli og er godt fornøyd med det.
En kveld i Rafina er ikke dumt, det er herlig folkeliv på og rundt det store torget, og tavernaer/mezedopolio og ouzerier med riktig god mat.

Når vi kommer med innenriksfly til Athen bor vi på Peris\' siste natten, det er perfekt å bli hentet på flyplassen og kjørt tilbake dit for avgang neste morgen/formiddag.
Kari

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...