Logg inn med Facebook eller Google!

En uke på vakre Symi, mai 2012

Started by Athina, 01. Jul 12, 00:58:21

Previous topic - Next topic

Tjorven

Hei Fila, jeg må sitere de ordene du slutta videoen med : Takk for en fin tur til Symi  :-* Et herlig "levende" gjensyn med Symi! Og så mange minner som strømmet på: Som da vi tok en utflukt til Panormitis. Kjøretøyet var en lastebil, og vi satt en gjeng og humpa på trebenker på lasteplanet  ;D Ikke mye komfort da vi kjørte på grusveier over fjellet, hehe. Men St.Michel-klosteret var vel verd et besøk, med nydelige veggmalerier og fin borggård.


Strendene har også fått en "oppshining" med diverse fasiliteter ser jeg. Artig å se fjellgeitene som fortsatt går omkring. På den stranda hadde jeg nettopp åpna en kjekspakke (Baked rolls med hvitløk  ;) ) mens jeg satt på solsenga. Venninna mi klappa meg på skuldera, trodde jeg, men da jeg snudde meg var det ei geit som sto med forbeina oppå solsenga og glisa til meg, så jeg måtte bare dele nisten min med den  :P 
Det er visst bare å begynne å planlegge ny Symitur  :-* .....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Athina

Artige minner, Tjorven ;D

En dag kom Blue Star Naxos og la til kai. Skal si den båten ruver godt i landskapet på Symi :o 
Like bortenfor lå Dodekanisos Express, og den ble som en liten lekebåt ved siden av den store ferja :) 
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Tjorven

Jøss, den Blue Star'n ruva jammen i "terrenget"!. Ser ut som om den opptok det meste av plassen på tvers i havna.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Magnolia

Du er en mester til å finne spesielle og flotte motiv. Nå har jeg kost meg med hele tråden din, og måtte stoppe opp ved blinkskudd etter blinkskudd. Dette er pur glede. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Hellasfrelst

Flotte bilder fra vakre Symi, min yndlingsøy. :D
i zoi ine tora - livet er nå

Athina

Quote from: Tjorven on 05. Aug 12, 21:52:53
Jøss, den Blue Star'n ruva jammen i "terrenget"!. Ser ut som om den opptok det meste av plassen på tvers i havna.


Ja, den båten var et imponerende syn i den lille havna!
Jeg stod og filmet litt da folk og kjøretøy kom i land. Det kom også en militærbil som begynte å tute noe veldig, og jeg skjønte litt for sent at det var fordi jeg filmet. Jeg fikk en sint og advarende pekefinger ut av bilvinduet i det den passerte... ;D

Takk til Magnolia og Hellasfrelst for fine kommentarer :)

Onsdag ettermiddag fikk vi oss en artig opplevelse på Iapetos Village. Vi var hjemom en tur, før vi skulle ut og spise for kvelden, da vi hørte den koselige  lyden av hestehover utenfor. Vi kikket ut, og der var det jammen en hest som hadde kommet på besøk i hotellbaren :D
Det var nok hesten til de som driver Iapetos som var ute og luftet seg. Snart kom det en til, og det ble riktig liv og røre i barområdet :)
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Artig, Athina! Det så litt roligere ut enn de vi opplevde i Melinda  :)
Hesten med den lyse manen ser nesten ut som den kom bare for å blir fotografert  ;D
(på bildet, "der kom en til")

Jeg tror du skal holde deg til å filme hester i stedet for militære kjøretøy.  ::)
KariK

Tjorven

Herlig  ;D ;D ;D Så flaks at du fikk foreviga dette uvanlige besøket da  :D På et av bildene ser det ut som den første hesten hadde sikta seg inn på selve baren, før han ble huka tak i  :P Kanskje han var lei av bare vann.... Fine bilder av flotte hester, iallfall.
Og Menn i Militæret skal man nok ikke kimse av, nei, hehe. Enda godt du ikke fikk bot eller noe  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Athina

Tusen takk til de som har trykket "liker" og for kommentarer :D
Det var veldig morsomt med hestene i baren, ja, og når det gjelder den sure soldaten, var jeg bare glad han ikke tok fra meg kameraet ;D

Etter hestebesøket, var det tid for middag, og vi prøvde en taverna som lå litt bakom havna. Stedet er kjent som tavernaen med den løpende kelneren, og det var litt moro å se ham i aksjon, han løp virkelig hele tiden! :D
Først et bilde derfra, så noen bilder fra bostedet vårt, litt rundt i nabolaget og et par fra havna.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Den fargebruken er så vakker. Det preger jo både bybildet, som helhet, og enkeltstedene.


Skikkelgi stilige de hjørnehusene også.
KariK

Magnolia

Jeg har brukt opp superlativene for lenge siden, men jeg må bare si at dette er fantastisk. Du tar utrolig flotte  bilder og makter å formidle den gode stemningen. Takk for titten enda en gang.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Tjorven

Jeg får ikke fullrost disse bildene dine nok, Athina  :-* ;D :-* Rett og slett bærre lækkert alt sammen.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Syros mai 2024
by kaka | 20. May 24, 21:46:28
Ja, det var dyrt! Men ellers virker det som du har...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...