Logg inn med Facebook eller Google!

Det ufattelige har skjedd

Started by kaka, 22. Jul 11, 21:19:51

Previous topic - Next topic

mouche

Quote from: \"Heidrun\"Gi denne mannen en kule eller sett hann inn i et fangehul resten av livet og torturer ham så til de grader at han skulle ønske han var død.

Det er vanskelig å ikke ha forståelse for hva du skriver og sågar nikke enig, MEN; skal vi senke oss ned til det samme barbariske nivået som denne person har gjort? Jeg synes ikke det, og det er jo nettop det at vi er så heldige å leve i og være del av et demokrati med stor grad av ytringsfrihet og rimelig grad av rettssikkerhet som vi alle hegner om og ønsker å beskytte. Prisen å \"betale\" blir da bl.a. å måtte gi en slik person de samme rettigheter selv om hevn nok er det de fleste av oss føler mere enn det, i allefall akkurat nå.

Turid

\"Darkness cannot drive out darkness; only light can do that. Hate cannot drive out hate; only love can do that.\"
Martin Luther King, Jr
Det er etter regn at fuglene synger!

Anders

Ute skinner solen. En diger stor-måse sitter på verandagelenderet og gløtter glupskt på restene etter måltidet til en overmett katt. Verden går sin gang...

Nett-aviser er fordøyd. Nett-aviser har en tendens til å drøvtygge på slike dager. Omattatt og omattatt... de burde egentlig skjønne problemet selv.Har du ikke noe å si, så hold kjeft.

Har jeg noe å si? Vet ikke... ting siger bare lengre og lengre inn og man har fått med seg ulike reaksjoner og ett eller annet sted finnes det som er meg og som vil si noe.

Jeg vil ikke dette. Jeg vil ikke denne vanvittige jakt på siste nytt. Siste nytt er over... jeg vil ikke denne små-desperate higen etter å vise tårer hos kjendiser... herremingud! Skal ikke Jens få være menneske og gråte han også?

Og jeg vil ikke at alt skal bli redusert til en nyhetssak. Dette er ikke en \"nyhet\". VG og Dagbla\' og Nettavisen med... skjerp dere! Gi meg informasjon! Gi meg det jeg trenger, ikke S&H i ekstrem nett-tabloid-utgave!

Dere trenger ikke skrive noe nytt hvert fjærte minutt. Det er ingenting som tilsier at dere mister lesere hvis dere lar vær. Men dere gjør dere selv uinterressante ved å skrive noe nytt uten å si noe nytt.

Og Heidrun vil skyte mannen. Jaja... Heidrun om det. Han er ikke alene om den reaksjonen. Helt lokalt har jeg registrert den unisone fordømmelsen og den \"helt klare\" straffen.

Noen ganger føler jeg behov for å gråte over mine medmennesker.

\"og når de kommer for å hente deg, så er der ingen igjen som kan protestere\"...

Vi er ikke guder, noen av oss. Vi har bare anledning til å forhindre at slike ting skjer igjen. Det krever deltagelse og årvåkenhet og mot. Det krever at vi ikke gjemmer oss eller lar påstander stå uimotsagt. Det krever at vi er ganske tøffe i trynet når slekt og venner og andre bekjente avslører egen uvidenhet og dumskap.

Vi har lover og regler for VÅR del. At lover og regler noen ganger viser seg mangelfulle skyldes oss... ikke noen obskure \"andre\". VI... DU OG JEG... det er vi som har bestemt hvordan dette samfunnet skal være, og det er vi som må forholde oss til våre egne bestemmelser når noen tråkker utenfor.

Derfor følger vi loven og reglene. Kristian Kvart sa det så godt. \"Kongens Lov gjelder for alle, også Kongen\"

Kristian

Quote from: \"Heidrun\"Desverre er jeg ikke av den typen som aksepterer slik massakre uten å ty til den verste straffen man bør å. Nemlig dødsstraff for slike massakre. I verste fall slipper han fri fordi han allerede er forhåpndsdømt. Biten naboens hund ungen din forlanger du å få bikja avliva. Mannen fortjener ikke en eneste dag i frihet. Dødsstraff for slike mennesker

Jeg vil minne Heidrun om Nelson Mandela og den Sør-Afrikanske sannhetskomisjonen.

De hadde gode grunner til å bruke en dødsstraff som finnes i SA, men de gjorde det ikke.

Noe til dyp ettertanke.

Om andre fornedrer seg gjennom massedra, så ikke jeg.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Anders

Å me må gå viare...
Da vært sekkert tonge daga, men slek e da allti. Nåken gravfære e tøngre enn anre, men væræ ståppa ikkje.
Eg ser framøve. Ska te Hellas om ein måne-halan`n. Eg må glæ meg te da.
Følk har da ilt, og lanne ekje so da va, men væræ ståppa ikkje...
Me må få lov te å leva viare... da trur eg adle hadde ønskt.

Anders

For det er det eneste vi virkelig kan. Se fremover og leve videre. Det er den eneste måten vi kan minnes de som ikke er med oss. Det er den eneste måten vi har for å ære og hedre... leve videre og gjøre verden bedre.
Det vil ta lang tid, og kanskje vil vi møte store hindringer, men vi skal klare det. Vi skal leve videre.

Jeg snur et ark på kalenderen og ser fremover. Men vet at jeg er sammen med mange når jeg ikke glemmer. De unge ville ønsket det.

xristina

En mann har tatt livet av en masse flotte barn og ungdom, drept gode kolleger av meg, og bombet i stykker min og mange andres arbeidsplass. Ønsker jeg han død? Nei, det er for lettvint! Dødsstraff løser INGENTING! Nå er det viktigste å bite tenna sammen, komme oss gjennom dette på en eller annen måte. Jeg er så \"heldig\" at jeg må jobbe masse pga dette, men det funker som terapi - en stund...

«Om én mann kan vise så mye hat, tenk hvor mye kjærlighet vi alle kan vise sammen».

Poppi

Quote from: \"xristina\"En mann har tatt livet av en masse flotte barn og ungdom, drept gode kolleger av meg, og bombet i stykker min og mange andres arbeidsplass. Ønsker jeg han død? Nei, det er for lettvint! Dødsstraff løser INGENTING! Nå er det viktigste å bite tenna sammen, komme oss gjennom dette på en eller annen måte. Jeg er så \"heldig\" at jeg må jobbe masse pga dette, men det funker som terapi - en stund...

«Om én mann kan vise så mye hat, tenk hvor mye kjærlighet vi alle kan vise sammen».


Lykke til! Tenker på deg<3

brit

Quote from: \"xristina\"En mann har tatt livet av en masse flotte barn og ungdom, drept gode kolleger av meg, og bombet i stykker min og mange andres arbeidsplass. Ønsker jeg han død? Nei, det er for lettvint! Dødsstraff løser INGENTING! Nå er det viktigste å bite tenna sammen, komme oss gjennom dette på en eller annen måte. Jeg er så \"heldig\" at jeg må jobbe masse pga dette, men det funker som terapi - en stund...

«Om én mann kan vise så mye hat, tenk hvor mye kjærlighet vi alle kan vise sammen».

Tenker på deg!!! Lykke til!

Klem

Turid

Quote from: \"xristina\"En mann har tatt livet av en masse flotte barn og ungdom, drept gode kolleger av meg, og bombet i stykker min og mange andres arbeidsplass. Ønsker jeg han død? Nei, det er for lettvint! Dødsstraff løser INGENTING! Nå er det viktigste å bite tenna sammen, komme oss gjennom dette på en eller annen måte. Jeg er så \"heldig\" at jeg må jobbe masse pga dette, men det funker som terapi - en stund...

«Om én mann kan vise så mye hat, tenk hvor mye kjærlighet vi alle kan vise sammen».

Tenker på deg, Xristina! Lykke til!
Det er etter regn at fuglene synger!

Turid

A german newspaper article says: \"Even in their deepest sorrow the Norwegians don\'t get hysterical. They resist the hate. It is amazing to see how politicians and the whole country reacts. They are sad to the deepest thread of their souls. They cry in dignity. But nobody swears to take revenge. Instead they want even more humanity and democracy. That is one of the most remarkable strengths of that little country. ♥
Det er etter regn at fuglene synger!

Heidrun

Nå er det pågrepet en polsk mann  til. Gudene vet hvor mange som står bak denne galningen. Og da sprenges det sikkert en bombe et annet sted om ikke så langt til
Yamas til livet og til

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...