Logg inn med Facebook eller Google!

Taxistreik nå

Started by Ole, 18. Jul 11, 16:54:43

Previous topic - Next topic

Riitta

Uppgifterna om dom där licenspriserna verkar gå uppåt dag för da :roll:
På ett annat forum skrevs det om 100.000 euro och nu är det fördubblat här!
Jag tror säkert att dom har betalat massor med pengar, vitt, eller svart, eller båda, vad vet jag :???:

Men för mig låter det som helt orealistiska summor för en vanlig Grek. Sådarna lån skulle dom ju inte kunna betala på sin livstid och bil måste dom väl ha också. Det är inte gratis heller :???:

Och skrämmer dom bort turisterna nu också så inte blir det bättre inkomster :???:

Dom sade just i nyheterna att dom stora tidningarna vädjar nu att inte skrämma bort turisterna, för det är ju den viktigaste inkomsten i Hellas!

Fast nu planeras det visst båtstrejker också :sad:

Får se om jag får hem mina flickor på tisdag. Dom är beroende av både taxi och båt för att komma till flyget :???:

Inte för att dom har något emot och stanna på Kalymnos ett tag till :wink:

Riitta

Heidrun

Det å streike er å skjære over greina de sitter på. Hjelper ikke det shit. Selvsagt er det ille slik de får tingene tredd ned over hodet. Men desverre så har ikke Hellas noe annet valg. Har ikke noe tro på at det koster 200.000 euro det å få seg en taxiløyve. Hvordan pokker kan de skaffe seg så mye penger. Slike lån uten grenseløs sikkerhet er umulig å få tak i
Yamas til livet og til

mouche

Men at det kan koste et par titusner av euros har jeg tro på siden det er hva the head of Greece\'s main taxi union, Efthimis Lyberopoulos, told Reuters.
 

But cab drivers, who also disrupted traffic on other roads in Greece and blocked access to the port and airport in Athens on Monday, vowed to press on with the strike if their demands were not met. They say the reform, which would cut the price of taxi licences to just a few thousand euros from tens of thousands, would hurt a sector already hit by austerity.
 
\"Our decision is final. We won\'t return to work unless the minister solves the problem, he must solve it,\" the head of Greece\'s main taxi union, Efthimis Lyberopoulos, told Reuters.


Et noe mere edruelig tall vil jeg tro!

http://www.athensnews.gr/portal/1/45220

IngeS

Nå har jeg pratet med to andre sjåfører og to personer som ikke har drosjeløyve. Alle sier det samme om prisen for løyvet som den første jeg pratet med.
Jeg har ingen grunn for å tro at disse personene, som jeg kjenner godt, lyver for meg
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Anders

Skal ikke påstå at de lyver for deg Inge... men en komma seks millioner for et løyve???
Man sliter jo ut en to-tre sølv-mercer før man er på pluss-siden (og de er jo ikke akkurat gitt vekk heller, hverken her eller i Hellas).  
Ikke så rart at de sniker litt på skatten, iallfall. Du er sikker på at det ikke er en liten misforståelse ute og går? Ulik oppfatning av tall? De må jo ha en euro i påslag pr.kilometer for å takle noe sånt?


IngeS

Søkte litt på nettet og fant dette som sikkert forklarer prisen. Den dårlige oversettelsen er utført av Google og ikke undertegnede:

Το κόσÏ,,οÏ, Ï,,ηÏ, άδειαÏ,

 Î£Ï,,α επίπεδα Ï,,οÏ... 2000 (100.000 -120.000 εÏ...ρώ) διαμορφώνεÏ,,αι η αξία Ï,,ηÏ, άδειαÏ, Ï,,αξί σÏ,,ην Î'θήνα, ÏŒÏ,,αν πριν από 1 - 1,5 χρόνο κόσÏ,,ιζε περί Ï,,ιÏ, 170.000 και σε κάποιεÏ, περιπÏ,,ώσειÏ, έφÏ,,ανε Ï,,ιÏ, 200.000 εÏ...ρώ, χωρίÏ, σÏ,,ην Ï,,ιμή αÏ...Ï,,ή να περιλαμβάνεÏ,,αι η αγορά Ï,,οÏ... αÏ...Ï,,οκινήÏ,,οÏ.... ΣÏ,,ην περιφέρεια, όποÏ... οι άδειεÏ, είναι λιγοσÏ,,έÏ,, οι Ï,,ιμέÏ, σε κάποιεÏ, πόλειÏ, έχοÏ...ν ξεπεράσει Ï,,ιÏ, 200.000 εÏ...ρώ.

ΣÏ,,η Θεσσαλονίκη, πριν από 18 μήνεÏ,, η Ï,,ιμή άγγιζε Ï,,ιÏ, 250.000 εÏ...ρώ. ΣÏ,,ο λεκανοπέδιο Ï,,ηÏ, Î'Ï,,Ï,,ικήÏ, κÏ...κλοφορούν νόμιμα περί Ï,,α 13.600 Ï,,αξί, 2.000 σÏ,,η Θεσσαλονίκη και 13.400 σÏ,,ην Ï...πόλοιπη Ελλάδα. Τον «Î­Î»ÎµÎ³Ï‡Î¿» Ï,,ηÏ, αγοράÏ, διαÏ,,ηρούν 70-80 μεσιÏ,,ικά γραφεία, Ï,,α οποία είναι σÏ...γκενÏ,,ρωμένα (κÏ...ρίωÏ,) σÏ,,ην Î'θήνα. Οι περισσόÏ,,εροι κάÏ,,οχοι άδειαÏ, Ï,,αξί προÏ,,ιμούν να πωλούν Ï,,ην άδειά Ï,,οÏ...Ï, σÏ,,α μεσιÏ,,ικά γραφεία, Ï,,α οποία Ï,,η μεÏ,,απωλούν, βγάζονÏ,,αÏ, προμήθεια ποÏ... κÏ...μαίνεÏ,,αι μεÏ,,αξύ 1.000 - 3.000 εÏ...ρώ

Kostnaden av tillatelsen
 Nivåer av 2000 (100.000 EUR -120 000) utgjør verdien av lisensen drosjer i Athen, da før på 1 - 1,5 år koste rundt 170 000 og i noen tilfeller beløper til 200.000 euro, men til den prisen inkluderer kjøp av bil.  I periferien, hvor tillatelser er mangelvare, har prisene i enkelte byer passerte de 200.000 euro.

I Thessaloniki, 18 måneder siden, rørte prisen på € 250,000.  I Attica lovlig ca 13 600 drosjer, 2000 og 13400 i Thessaloniki i Hellas.  Den \"kontroll\" av markedet opprettholde 70-80 meglere, som er sammensatte (hovedsakelig) i Athen.  De fleste taxi tillate eiere foretrekker å selge lisenser til meglere som videreselge til, fjerne tilførsel av mellom 1.000 til 3.000 euro.
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Anders

Okay... tror deg... men inkludert bil, iallfall. Aner ikke hva slike koster i Hellas. Tror jeg heller vil gjøre som min svoger og velge å kjøre \"søppelbilen\" i gamlebyen på Naxos! ( eselet som ble leid rundt med en tøysekk på hver side :-) )

mouche

Her http://www.car.gr/?lang=en kan du kose deg med bilpriser i Hellas. \"Noe\" billigere enn i Norge!

IngeS

Med ulende horn og trykkluftsirener kjørte øyas taxier nettopp demonstrasjonstog gjennom gatene i Pythagorion. De er nå inne i sin tredje uke med streik.
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Tzasiki

Er for tiden pa Keffalonia, og taxiene begynte a kjore igjen for et par dager siden her! :grin:


Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...