Logg inn med Facebook eller Google!

Taxistreik nå

Started by Ole, 18. Jul 11, 16:54:43

Previous topic - Next topic

Anders

Og Kathimerini skriver at streiken visstnok er avblåst... for en stund.
http://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w_articles_wsite1_1_04/08/2011_401092

kaka

Jeg skjønte i hvertfall at det var ganske negativ holdning til streiken blandt en del grekere, da jeg var nedover. Fikk presentert litt forskjellige synspunkter.
KariK

Anders

... har fått høre at det visstnok skal være en god del med \"pappa-penger\" inni den bissnissen der...

Lilli

Hei!

Jeg reiser til Kreta i morgen. Jeg har ikke førerkort fordi jeg har epilepsi, derfor bruker jeg mye taxi når jeg er der. Har brukt en og samme sjåfør siden første dagen vi var der nede. Jeg snakket med han i går og han sa at de er nå på streik på den 18. dagen, men han trodde kanskje at dette ville endre seg på mandag eller tirsdag.......

Har jo blitt veldig god venn med både han, kona hans og deres barn, vi/jeg har vært på grillfester hos de og de har vært hos oss og spist middag og vi har vært ute på tavernaer og kost oss masse. Så han skulle hente meg i sin privatbil (det var sånn venner gjorde for hverandre når det var problemer mente han) og kjøre meg til huset vårt og han verken kunne eller ville ha betalt for det (det var faktisk betingelsen hans for å kjøre meg \"hjem\"). Dette så han på som en vennetjeneste i og med situasjonen. Jeg er jo selvfølgelig veldig glad for det, for det går ikke buss til huset vårt....................

Diddi

Så godt å lese slike solskinnshistorier i disse dager.Ja,det er godt å ha gode venner  :smile: Har du eget hus på Kreta? Høres herlig ut!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

IngeS

De fornekter seg ikke når det gjelder taxistreiken heller. I går kveld fortalte en sjåfør at streiken skulle være over i dag tidlig. Det ble altså Greek Maybe Time.

Kvart på ni ringte jeg for en taxi. Sorry vi streiker svarte det i telefonen, prøv etter klokken tolv. Etter å ha vært tre timer nede ved havnen gikk jeg til taxistasjonen klokken tolv. Flere biler sto opplinet med dekte lys på taket, mens sjåførene sto rundt omkring. Jeg ventet til klokken to for om mulig å få bilde av den første taxien i drift etter tre ukers streik. IKKE!

Ett kvarter senere var jeg hjemme, kjørt av en taxisjåfør som ikke ville ha betaling. Han var fortvilet og fortalte at han hadde en datter på universitetet og det krevde 2.000 Euro i måneden. Nå ville han ut i arbeid igjen, og det ville flere sjåfører også sa han. Han visste ikke hvor lenge streiken ville fortsette, bare at det i dag var et møte mellom partene i Athen
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Kalimera

Taxi streik over i følge \"etterrettelige \" kilder.

Pjokken

Quote from: \"Kalimera\"Taxi streik over i følge \"etterrettelige \" kilder.

Athens News

Lilli

Quote from: \"frudiddi\"Så godt å lese slike solskinnshistorier i disse dager.Ja,det er godt å ha gode venner  :smile: Har du eget hus på Kreta? Høres herlig ut!

Ja, vi har leier et hus på langtidsleie, det er godt!  :smile:  :smile:

Anders


IngeS

Quote from: \"Anders\"Aftenposten med en liten oppklaring...
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4192950.ece
Norske aviser er igjen ute med sine uetterretteligheter: STREIKEN VARTE IKKE EN MÅNED!
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

mouche

Hvordan ser så denne streiken ut sett fra en taxieiers ståsted? Det kan dere lese i denne bloggen;

http://www.organicallycooked.com/2011/08/2011-greek-cabbies-strike.html

FOr egen del er jeg lite imponert over svaret fra bransjen for de er fortsatt ute etter en monopollignende tilstand hvor de som har sitt løyve kan selge dette for blodpenger eller la det gå i arv. EU vil aldri la dette fortsette så taxiene i Hellas har etter mitt skjønn \"a lost case\"!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...