Logg inn med Facebook eller Google!

Blomstrende lengsel

Started by Katherina, 10. Feb 21, 11:10:30

Previous topic - Next topic

Katherina

 :bye:  :kd66: Takk for koselige hilsner.
Marjana: Jeg bruker speilreflekskamera. Nå har jeg Nikon D5200 og til nærfotografering, blant annet blomster, bruker jeg et objektiv som heter AF-S Micro Nikkor 60mm.
Jeg står som regel på kne eller ligger på bakken og tar bilder. Må innrømme at jeg noen ganger lurer på hva forbispaserende tror om denne litt til årskommende. litt runde kvinnen som ligger rett, musestille og rett ut holder på med. Men iveren etter å få akkurat det rette skuddet driver meg. Kjenner på knærne at jeg bør  gå over til å bruke stativ mer.  ::)
 :99wywy: I dag har jeg lyst til å ta dere med på en liten tur opp til den lille landsbyen, Ag.Sofia, som ligger rett ovenfor Kardamili. For mange det førstestoppet på en lengre fjelltur.
 :) Turen opp til den lille og sjarmerende landsbyen, Ag.Sofia. går i vakker og frodig natur. De første bildene er fra 2010 og tatt med det første digitale kameraet vårt. Synes det er fint å vise litt av den vakre naturen også.
 :45fjj: Jeg synes bildet av den lille hagen og med den lille sitteplassen inviterer meg inn. Skulle gjerne tatt en hvil her med en forfriskning og bare kjenne på stillheten og naturen rundt.
 :o Så noen av nyere dato.

Katherina

 :blomst3: Vi fortsetter å rusle litt rundt i Ag.Sofia.

Katherina

 :blomst3: vi forlater fjellet for denne gangen og rusler ned mot det lille sentrumet i Kardamili.  :)

Katherina

 :teary: Koselig at dere rusler rundt sammen med meg. Vi fortsetter litt rundt i Kardamili og beundrer blant annet den store og vakre bougainvilleaen og nyter utsikten mot den lille øya og havna fra et lite smug.  :)

Katherina

 :hfjjk:  :hfjjk: Da forlater vi Kardamilli for denne gangen og vender blikket mot Judastrærne, som snart står i vakker dyp rosa skrud. De lyser opp og er en fin kontrast til de andre trærne og buskene med sine hvite og gule blomster. Først en liten titt på judastreet til Pierides. Så avslutter vi med den første spiren til fikenene.

Katherina

 :bye: Kalo Mina - velkommen mars - Velkommen vår! :blomst3:
Rundt meg tæres det godt på snøen, som kom i februar. Fuglesangen er i sin spede begynnelse og vi kan skimte en svak farge på busker og trær. Jeg kjenner på en uro, en en glede. Det begynner å ruske i turfoten. I de siste 20 åra har jeg nesten hvert eneste år, som flere av dere andre,  begynt å telle ned til ny tur til Hellas på denne tiden.
Men ikke i år! :-X Fortsatt må vi nøye oss med turer i nærområdet og glede oss over alt det vakre vi har rundt oss og fortsatt være tålmodige.  ;)En gang vil det løsne igjen og koffertene kan pakkes og vi kan sett kursen mot våre ferieparadiser i dette landet som av forskjellige grunner er blitt oss kjært.  ::)
Så fortsetter jeg å drømme og mimre og dele med dere andre.
 :kd66:Gjennom flere år hadde ønsket om å få oppleve mars måned i Hellas vokst fram i oss og i 2015 ble dette ønsket til virkelighet. Hele 4 uker fikk vi til. Fra midten av mars. På denne måten fikk vi med oss våren og den greske påsken.
Profiti Elias og fjellene rundt hadde fortsatt et fint dekke av snø. På enger og i olivenlundene vokste det markblomster i alle tenkelige farger. Det var tid for å beskjære oliventrærne og andre trær og etter hvert påskeforberedelser. En travel tid for grekerne. Været var fortsatt litt ustabilt og enkelte dager kunne det være litt kjølig både ute og inne og med kraftige regnbyger.

Katherina

 :solsky: Grått her hos oss i dag, men bak skyene er himmelen alltid blå. Jeg glemmer gråværet og mimrer og drømmer meg bort til
den vakre og frodige greske naturen.  ::)
1-612.JPG

Katherina

 :( OJ! Her kom det to like. Pytt!

Katherina

 :99wywy: Vi fortsetter å rusle rundt.

Katherina

 :duskedame: Må innrømme at jeg er sofasliter i disse VM-tider. Spenning, jubel og glede. Gratulerer til Therese Johaug og Heidi Udnes Weng. Superjenter.  :sjampis: En liten pause før kombinert og mer spenning, får vi tro. Deilig og koble helt ut og drømme seg bort til snøfrie steder.

kaka

07. Mar 21, 10:27:49 #22 Last Edit: 07. Mar 21, 14:37:09 by kaka
Ahh! Mye heller roen rundt disse blomsterteppene enn sportsmaset :) (unnskyld)
Det å gå rundt de blomsterengene var en opplevelse som sitter.
KariK

Katherina

 :blomst3: Så enig med deg, Kaka! Det inntrykket en slik blomsterprakt gir, fester seg godt i minnet.
Teppene under oliventrærne, på engene. langs stier og veier i milde pastellfarger, gult og hvitt i blant det friske vårgrønne, er et mektig syn.
Også, glemmer jeg selvfølgelig ikke valmuen, som med sin friske, røde farge kroner det hele.  :kd66:



Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...