Logg inn med Facebook eller Google!

Athen

Started by Svein~B, 16. Aug 09, 17:20:17

Previous topic - Next topic

Svein~B

Her er vi tilbake på Ermou, omtrent midtveis mellom Syntagma og Monastiraki. I bakgrunnen ser dere Kapnikarea, kirka som bokstavelig talt ligger midt på Ermou. Der dere ser trær midt i bildet, er det Evangelistrias krysser Ermou.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Jeg har ikke bodd på Philippos, selv om jeg hadde bestilt rom der en gang. I siste liten ble jeg oppgradert til søsterhotellet Herodion som ligger to kvartaler unna. Begge hotellene har veldig god beliggenhet i Makrigianni. De ligger bokstavelig talt rett rundt hjørnet for Akropolismuseet og Akropoli metrostasjon. Det er gangavstand til Akropolis, Plaka og sentrum.

http://www.philipposhotel.gr/
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Jeg bodde altså på Herodion siste gangen jeg var i Athen. Det er et hotell med forholdsvis høy standard og det har en veldig fin beliggenhet. Hotellet har takterrasse med utsikt i alle retninger. I en annen tråd har jeg vist utsikten mot Akropolis. Her ser vi i retning Lykavittos.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Vi er fortsatt på takterrassen på Herodion. Her ser vi østover. Jeg sa at det ligger rett rundt hjørnet for Akropolismuséet. Det er det vi ser til venstre i bildet. Akropoli metrostasjon ligger rett bortenfor muséet.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her ser vi sørover fra taket på Herodion. Fjellet vi ser til venstre heter Ymittos. Flyplassen ligger rett på den andre sida av fjellet.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Vi fortsetter runden rundt. Vi er fortsatt på taket. Her ser i vestover, mot Filopappos-høyden og -monumentet.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Jeg har, som sagt, vist utsikten fra Herodion mot Akropolis i en annen tråd, men her har vi den også i denne tråden. Her ser vi også at hotellet har flere takterrasser og på den vi ser skrått ned på her, er det boblebad. Så vidt jeg kan huske, var det ikke noe serveringstilbud på takterrassene, men det kan sikkert bestilles gjennom resepsjonen hvis du ønsker noe.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her er vi tilbake på Kidathineon. Dette er fra den mest livlige delen, nærmest Adrianou. Lato er midt borti der.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her står vi utenfor inngangen til Herodion Hotel. Jeg hadde balkongen til høyre, rett over inngangspartiet. Bussene til Akropolis kjører forbi hotellet, så på dagtid var det litt støy fra disse bussene. Ellers er det et hotell som jeg absolutt vil anbefale. Kofferten som står foran trappa er min. Jeg er på vei hjem.

http://www.herodion.gr/
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her er vi tilbake på Neratziotissa stasjon. Til høyre ser vi nedgangen til jernbanestasjonen der forstadstogene, blant annet til flyplassen går. I bakgrunnen ser vi kjøpesenteret The Mall Athens som ligger rett ved stasjonen.

http://www.themallathens.gr/
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Greece-Traveller

Her er The Mall:



Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

stein

Bumper denne flotte og nyttige tråden :) Det er sikkert mange som skal til Athen i sommer og trenger noen tips. Jeg brukte den første gang jeg var ordentlig i Athen i 2010. Bodde på Kimon og gikk i Svein og Epi sine fotspor. Etter det, har det blitt Kimon nesten hvert år. Til høsten kanskje 2 ganger. Kimon er super så lenge man klarer 20 kilos bager opp trange trapper. Beliggenheten i forhold til Syntagma, Ermou, Plaka, Akropolis, Monastiraki, flee marked og Adrinaou som er "vårt" område er uovertruffent.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...