Logg inn med Facebook eller Google!

Hellas i pressen

Started by operafantomet, 07. Apr 08, 06:04:46

Previous topic - Next topic

KyriaT

Det er ganske pinlig, men i flere dager har det ligget en artikkel på E24 (VG Økonomi) hvor det bl.a. blir konkludert med at man i Hellas ikke får kjøpt en toroms for under 250.000 euro. Flere på dette forumet vet at dette ikke er tilfelle! Det er mulig det er ment kroner, men etter både meldinger og epost (bl.a. fra meg) er det ikke endret, så da må man begynne å lure på hva de driver med....

Les selv:
Syden sliter

Her er ett eksempel på at det er mulig å finne noe under den prisen, selv på \"dyre\" Peloponnes: Tsoumeas boliger til salgs
Livet har ingen generalprøve, det er premiere hver dag!

Mixelite

Lurer på hvor de har lett etter leiligheter? De kan ikke ha kikket veldig godt iallfall!

Jeg visste ikke at Peloponnes er regnet som dyr. Trodde det var ganske rimelig med leiligheter på fastlandet jeg!

bengalow

Ja se, journalister - jordens salt enligt eget förmenade, demokratiens försvarare, som ljuger så infernaliskt att dom bara blir trodda av sin egen yrkeskår. Detta gäller inte dig, Admirala!...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Mixelite

Jeg har også sendt mail til enkelte journalister fordi de helt beviselig har gitt feil opplysninger i en artikkel, men det har aldri blitt rettet opp.

Den groveste \"feilen\" jeg har vært ute for gjorde jeg aldri noe med, og det irriterer meg til dags dato. Det var et stort norsk ukeblad som hadde en artikkel om Chios og journalisten hadde \"lånt\" deler av artikkelen fra hjemmesiden min. Merkelige greier å kaste seg over et blad fordi det inneholder stoff fra favorittøya og finne ting jeg har skrevet sjøl gitt :-S

Admirala

Quote from: \"KyriaT\"... E24 (VG Økonomi) hvor det bl.a. blir konkludert medat man i Hellas ikke får kjøpt en toroms for under 250.000 euro.

Da har jeg gjort et knallgodt kjøp i Nafplio, som visstnok har noen av de dyreste boligprisene på Peloponnes  :cheers:

Quote from: \"bengalow\"Ja se, journalister - jordens salt enligt eget förmenade, demokratiens försvarare, som ljuger så infernaliskt att dom bara blir trodda av sin egen yrkeskår. Detta gäller inte dig, Admirala!...

Takk Bengalow  :angel8:  :angel8:
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

marjana

Kan ikke folk bruke en kalkis til å se hvor mange tusen/millioner euro/kroner man skal betale til slutt hvis man skal investere i eiendommer i Hellas?
Jeg hadde prøvd å regne ut kursen på norske kroner mot euro før jeg hadde kjøpt noe som helst i utlandet.
Glika i zoi

Mixelite

Quote from: \"marjana\"Kan ikke folk bruke en kalkis til å se hvor mange tusen/millioner euro/kroner man skal betale til slutt hvis man skal investere i eiendommer i Hellas?
Jeg hadde prøvd å regne ut kursen på norske kroner mot euro før jeg hadde kjøpt noe som helst i utlandet.
Ehm, det er vel ikke det som er poenget her, tror jeg, heller det at journalisten oppgir en altfor høy minimumspris på boliger i utlandet. Har noen sjekket om vedkommede har en leilighet for salg der nede? ;-)

Marit

It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Heidrun

Så på denne reportasjen om tips til Hellasferien med åpne øyne. Men jeg greier ikke ( kall meg gjerne gammeldags og forutintatt ) å gå på stranda på en øy som deklareres for homseøya fremfor noen. Vil føle meg brydd da. Dette er faktisk grunnen til at jeg aldri vil vurdere Mykonons ( får vel på pukkelen her inne nå )
MVH
heidrun
Yamas til livet og til

Marit

Har vært på Mykonos noen dager i sluten av mai. Bodde i Mykonos by, og den stranda jeg dro til var ikke Paradise/Super paradise (men stranda hvor deler av filmen \"Shirley Valentine\" ble innspilt). At det er homofile rom reiser hit var ikke fremtredende da jeg var her.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Marit

It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

MaFi

Quote from: \"Marit\"Hetebølge i Hellas (Dagbladet)

Enda mer her: Varmen kan gi straumkrise i Hellas:
http://www.yr.no/ver-nytt/1.6131546
Klikk dessuten på videolenka: \"I overkant varmt i Hellas\"

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...