Logg inn med Facebook eller Google!

Er det ingen som har vært på Limnos i 2008?

Started by Bjørg, 03. Oct 08, 20:07:58

Previous topic - Next topic

Tjorven

Takk for info om Limnos Bjørg og Polyanna. Alltid interressant å høre om steder som ikke er så mye omtalt. Det høres ut til å være ei øy etter min smak, og at det er flyplass der syns jeg også er en fordel. Dels for å spare dyrebar tid, som Bjørg sier, og dels fordi jeg ikke er glad i lange båtturer.
Heldigvis for meg er det flere små øyer som har internasjonal flyplass, men uten chartertrafikk.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anne

Ving har ikke Limnos lenger og det er bra for oss som bare mellomlandet for den flyplassen med manglende fasiliteter var en tragedie. For de som ville til Limnos var det jo perfekt med direkte fly. Olympic har daglige flyvninger direkte til Limnos fra Athen. Prisen ligger på 50 euro og oppover pr. pers. Flytiden var ca.55 min. Det er militærflyplass på Limnos derfor var det helt tragisk å lande der. Vi ble låst inne i et lite rom med sitteplass til en tredjedel, resten stående eller sittende på gulvet. Ikke mulig å få kjøpt noe å spise eller drikke. De hadde 4-5 små juicebokser inne i Taxfree-kottet sitt, det var alt. Tror Ving fikk maaaange klager på det for det var ikke mange godordene å høre der. Gleden var stor når Limnos ble tatt av programmet, for man forventer noe mere med de prisene man tross alt betaler for flyreisen.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

polyanna

Quote from: \"Anne\"Flytiden var ca.55 min. Det er militærflyplass på Limnos derfor var det helt tragisk å lande der. Vi ble låst inne i et lite rom med sitteplass til en tredjedel, resten stående eller sittende på gulvet. Ikke mulig å få kjøpt noe å spise eller drikke. De hadde 4-5 små juicebokser inne i Taxfree-kottet sitt, det var alt. Tror Ving fikk maaaange klager på det for det var ikke mange godordene å høre der. Gleden var stor når Limnos ble tatt av programmet, for man forventer noe mere med de prisene man tross alt betaler for flyreisen.

Huff og huff. for en traumatisk opplevelse. Nesten verre enn å tilbringe en hel natt på ferge - inklusiv disse illeluktende toalettene, elendig mat og snorkende medpassasjerer. Dette var ikke bra. Gir liten Hellas-lengsel. Man må jo nesten være greker for å tåle dette.

Liv

Quote from: \"polyanna\"Huff og huff. for en traumatisk opplevelse. Nesten verre enn å tilbringe en hel natt på ferge - inklusiv disse illeluktende toalettene, elendig mat og snorkende medpassasjerer. Dette var ikke bra. Gir liten Hellas-lengsel. Man må jo nesten være greker for å tåle dette.

De tåler ikke mer enn oss andre.
Et eks. så går nesten aldri greske damer på et offentlig toalett,nettopp fordi det er så uhygenisk. De skjønner ikke hvordan vi turister klarer å gå på de.Og det er vel ingen som klager så fælt over forholdene som grekerne? Vi er \'\'snille\'\' som turister i forhold.

polyanna

Quote from: \"Liv\"
Quote from: \"polyanna\"Huff og huff. for en traumatisk opplevelse. Nesten verre enn å tilbringe en hel natt på ferge - inklusiv disse illeluktende toalettene, elendig mat og snorkende medpassasjerer. Dette var ikke bra. Gir liten Hellas-lengsel. Man må jo nesten være greker for å tåle dette.

De tåler ikke mer enn oss andre.
Et eks. så går nesten aldri greske damer på et offentlig toalett,nettopp fordi det er så uhygenisk. De skjønner ikke hvordan vi turister klarer å gå på de.Og det er vel ingen som klager så fælt over forholdene som grekerne? Vi er \'\'snille\'\' som turister i forhold.

Hallo Liv, egentlig er vi vel på en ny - og ikke oppstartet tråd-. Vi har jo beveget oss langt fra Bjørgs opprinnelige spørsmål. Men at de greske damene synes de greske doene er lke uappetittelige som oss, det visste jeg ikke. Litt utnyttet som turister blir vi vel. Kanskje fodi vi vil ha \'gresk stemning\', hva det nå enn er. Var forøvrig nettopp på en nokså trendy kafe her i Oslo - med dopapir på gulvet og en \'meter\' med støv og skitt på gulvet. Det giddder en ikke, simpelthen. uappetittelig....Enten en er her eller der.

Moderator får flytte innleggene om det bør være sånn...

cubical

Jeg stjeler denne tråden å lurer på om noen har noe å tilføye om øya? Det virker som om en øy det ikke skrives så mye om. Vi har hatt lyst til å besøke øya noen år og vi har stadig nærmet oss med turer til Samos, Chios og Lesvos.

Vi ankommer Athen om kvelden 20. august 19:50 å lurer på om vi bare skal knake til å bestille fly videre til Limnos 21:35. Sjekket med et hotell (Filoktitis) og de hadde rom ledig til 45 euro.

Jeg kan bidra med linker til noen bilder noen andre har tatt.  Limnos bilder

Tjorven

Takk for de fantastiske bildene i linken du la ut Cubical. Du verden for et fugle- og dyreliv, for ikke å snakke om alle typer forskjellige steinformasjoner som fins på Lemnos. Fikk helt hakeslepp jeg, dette er virkelig ei spennende øy som frister å besøke :)

Håper dere kommer dere dit i ferien, og jeg gleder meg til å høre om turen (gjerne med egne bilder) etterpå.
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Med de bildene virker det som Limnos ikke er den øya jeg trodde den var.
Jeg trodde den var flat og gold, men her så det ut til å være mange fine variasjoner! Jeg husker jo den var på programmet til reiseselskapene, men blander kanskje inntrykket med en anne øy jeg hører lite om? (Hvis noen fra Kardamili husker hvilken øy \"vertinnen\" i supermarkedet (Eleni?) er fra, så får jeg kanskje sortert litt i hodet mitt)
- Fint å se bildene i hvertfall, Cubical!
KariK

filhellener

Quote from: \"cubical\"Vi ankommer Athen om kvelden 20. august 19:50 å lurer på om vi bare skal knake til å bestille fly videre til Limnos 21:35. Sjekket med et hotell (Filoktitis) og de hadde rom ledig til 45 euro.

Jeg kan bidra med linker til noen bilder noen andre har tatt.  Limnos bilder

J e g  ville nok helst hatt litt bedre margin mellom flyene! - men håper det går fint  :cheese:

- etter å ha sett  disse bildene forstår jeg godt at Limnos frister  dere :flower:
Kari

cubical

Kari, Det en en sånn semifleks bilett så dersom en ser at det går den veien høna sparker før en reiser fra Oslo kan det hende en rekker en telefon for å utsette reisen til dagen etter. Kona fyller år den 20. så vi kan sikkert lempe baggasjen et eller annet sted å sette kursen for en bedre middag å ta morgenflyet klokken 05:30ish. Jeg mener dessuten at dette flyet var satt opp til å gå 21:15 når jeg sjekket tidligere i år. Når vi nå har 20 minutter lengre tid på oss så bør dette gå bra uten forsinkelser.

Øya viker veldig forlokkende og jeg regner med at vi reiser dit, det har også vært tanken siden vi bestemte oss for hellas i år. Vi har tre uker så vi returnerer ikke før 10 september. For alt jeg vet kan det hende vi blir på øya i hele ferien med noen dager shopping i Athen før hjemreise.

Skal bidra med ord og bilder etter turen, nå er det natta får ta innkjøpsrunder av flysete i morgen.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...