Logg inn med Facebook eller Google!

Sitteplass på charterflyene

Started by Anita, 30. Sep 08, 17:39:02

Previous topic - Next topic

xristina

Vi forsøker også å bestille ved nødutgangen når det lar seg gjøre. Samboeren min er jo 1,95 - så han sliter jo med å få plass... Selv jeg med mine 1,73 har det jo trangt!

Enig, Operafantomet; å legge hodet mellom knærne er fysisk umulig!!!

Svein~B

Jeg har fulgt med denne bransjen i noen år og mitt inntrykk er at blant de store turoperatørene, så har Ving over tid vært best i alt. Flyselskapet deres, derimot, er verst på alt, inkludert beinplass. De påstår at de stuer flest mulig inn i flyene for å spare miljøet, men det tror jeg ikke noe på. De gjør det kun for å tjene mer penger. Novair, som er Apollo sitt selskap, markedsfører seg med at de har bedre benplass til alle. Jeg har ikke reist med dem, så jeg vet ikke. Jeg foretrekker SAS. De har alltid hatt bedre benplass enn de andre charteroperatørene, for de bruker de samme flyene til både charter- og ruteflyging.

Når du vurderer å bestille ei reise, så kan du sjekke flyfakta på nettet. Der står det hvilket flyselskap og hvilken flytype som benyttes på akkurat den turen. Men, det kan hende, har hendt, at de forandrer selskap og flytype i siste liten.

Jeg reiser aldri mer med Thomas Cook, tidligere MyTravel, tidligere Premiair, tidligere Conair, tidligere Scanair. Jeg har reist med dem noen ganger for mye. Hvis en tur jeg har bestilt, endres til det selskapet, så avbestiller jeg.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Atle

Quote from: \"Svein~B\"Jeg reiser aldri mer med Thomas Cook, tidligere MyTravel, tidligere Premiair, tidligere Conair, tidligere Scanair. Jeg har reist med dem noen ganger for mye. Hvis en tur jeg har bestilt, endres til det selskapet, så avbestiller jeg.

Går ikke like drastiskt til verks Svein, men som skrevet tidligere så ser jeg etter alternativ og går med lett hjerte opp i pris  :cheese:
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

xristina

Jeg går ikke så drastisk til verks, men jeg sikrer meg plass ved nødutgangen! :-)

Katta

Jeg har reist med SAS til Chios (Lilleput), og syns at det er ganske god beinplass. At noen legger ned setet foran deg, påvirker igrunnen ikke beinplassen. Dette er kun et problem når man skal spise, eller om man har oppe bordet for drikkevarer.

Jeg syns det er hårreisende at andre selskap har det så trangt, at det blir ubehagelig for andre dersom man legger bak setet. Da burde de \"låse\" setene, eller ha spart seg den mekanismen.......

Tommy

Inom en snar framtid får man kanske vara glad om man har råd med en sittplats överhuvudtaget på nåt flyg  :bom: ???

Priserna lär inte gå ner, snarare opp, och lågprisflygets glada dagar tycker jag man redan börjar skönja slutet på..... Eller har jag fel  :drunken: ???

Kanske ska man vara nöjd om man lyckas få råd med en plats bland bagaget  :bounce: ????
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Katta

Quote from: \"Tommy\"Inom en snar framtid får man kanske vara glad om man har råd med en sittplats överhuvudtaget på nåt flyg  :bom: ???

Priserna lär inte gå ner, snarare opp, och lågprisflygets glada dagar tycker jag man redan börjar skönja slutet på..... Eller har jag fel  :drunken: ???

Kanske ska man vara nöjd om man lyckas få råd med en plats bland bagaget  :bounce: ????

Ja, kanskje det Tommy. Da blir det kanskje et marked for stol-/krakkformede kofferter? Alle sitter på sin egen bagasje.

operafantomet

Quote from: \"Katta\"
Quote from: \"Tommy\"Inom en snar framtid får man kanske vara glad om man har råd med en sittplats överhuvudtaget på nåt flyg  :bom: ???

Priserna lär inte gå ner, snarare opp, och lågprisflygets glada dagar tycker jag man redan börjar skönja slutet på..... Eller har jag fel  :drunken: ???

Kanske ska man vara nöjd om man lyckas få råd med en plats bland bagaget  :bounce: ????

Ja, kanskje det Tommy. Da blir det kanskje et marked for stol-/krakkformede kofferter? Alle sitter på sin egen bagasje.

NÅ prater vi! He-he.

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Sjøløve

Jeg har en mann på 1,93 cm som mer enn en gang har lidd seg gjennom flyturer på trange charterfly.  
Generelt sett virker det som om det er bedre benplass på rutefly, men det kommer vel an på både flytypen og flyselskapet.
Vi kom hjem i går fra Hellas, fløy med SAS og Lufthansa, min bedre halvdel hadde ingenting å utsette på beinplassen på de flyene.  
Selv Olympics lille noen og tredveseters fly som vi tok fra Paros til Athen hadde bedre beinplass enn hva vi har opplevd hos charterselskapene.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Hellasfrelst

Etter en god del reiser med forskjellige flyselskap er jeg ikke i tvil, det er SAS som har best benplass. De bruker rutefly. Vi reiste med dem til Montenegro i fjor høst og til Chios i sommer, og der var brukbar benplass også til min mann som er 1.86 m. Det verste jeg har opplevd er Iberworld fra en førjulstur til Tenerife for to år siden. Følte klaustrofobien var meget nær. Aldri mer Iberworld.
 :help:
i zoi ine tora - livet er nå

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by marjana | 02. May 24, 22:32:57
Det er for liten tid, for bussen tar ca 45 minutte...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....