Logg inn med Facebook eller Google!

Forumtreff september 2018 Hania, Kreta

Started by Heidrun, 11. Nov 17, 12:11:45

Previous topic - Next topic

Anders

Og grunnen til at jeg oppholder meg så mye mer på Facebook enn her, er ganske enkel. Jeg er med i mange grupper.... får veldig mye lokal info.... ting som gjelder både jobb og fritid.... jeg selv kan bidra med opplysninger som hjelper mine sambygdinger.... jeg har kontakt med venner i det store utland.... og har kontakt med venner som knapt vet hvor Hellas er. Og Hellasforum på Facebook begynner å nærme seg 7000 medlemmer.... noen må jo hjelpe Ole å holde styr på så mange galninger :-)

Anders

Og hvis noen lurer på hvorfor jeg er på forumet midt på dagen, så er det fordi jeg har fått enda en grunn til å oppholde meg mer i Hellas :-) Hele "ventilasjons-systemet" mitt (dvs lunger med tilliggende herligheter) reagerer visstnok veldig negativt på kulde. Da jeg gikk hjemmefra fredag morgen var det minus 7 på trappen her, og siden har jeg ikke vært meg selv (og det har jeg vel kanskje aldri vært?). Igår fikk jeg ordre fra legen om å "dra meg hjem", holde varmen, og ikke anstrenge meg. Så derfor derfor.....

Diddi

God bedring, Anders  :) og stell pent med deg selv :hjerte:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Lous

Jeg husker tilbake til 2016 Anders, da vi skulle forflytte oss fra en lang frokost med tilbehør på Kalergis og bort langs stranda til Paradis. Du er rask til beins i varmen. Det går mot varmere tider og særlig der nede Anders

Anders

Det går veldig "opp&ned"..... men jeg lever jo, så da skal jeg ikke klage :-)

Anders

Her vil bli lagt ut mer info etter hvert. Bl.a. Ninette og Maria (m.fl.) er involvert. Et "omtrentlig" programforslag kommer for meninger og synspunkter om ikke altfor lenge. Den "obligatoriske" fellesmiddagen blir som sagt 17.september. Helt hva den tavernaen heter har jeg ikke i hodet, men den får gode skussmål. Men antagelig blir dette noe større enn de andre treff vi har hatt. En liten uke med ulike sosiale happenings og valgmuligheter, som man kan velge å være med på eller stå over. Som vanlig har det oppstått diskusjoner både for og imot. Akkurat det "gidder ikke" jeg henge meg opp i, hvis noen vil dele et måltid med meg så er de velkommen. Det blir fx sagt at påmelding må være bindende og forhåndsbetalt før juni er over.... det synes jeg personlig er litt imot den "free spirit"-tonen som Hellasforum er basert på. Det er lenge mellom juni og september.....
Her er iallfall noen bilder fra den tavernaen som er valgt.....

Anders

Et "løselig" forslag fra Ninette. Zoom inn..... for min egen del blir det lite av aktiviteter som krever fysiske utskeielser.

Lous

04. Apr 18, 11:53:54 #31 Last Edit: 06. Apr 18, 10:33:08 by Lous
Ser ut som det er Tsalikis Seafood Resturant ytterst på Nea Chora. Det er jo et bra sted ikke langt fra Chania by. Stranda er veldig bra på Nea Chora. Når vi er i Chania bor vi alltid inne i gamlebyen og rusler ut til Nea Chora-område for frokost og formiddagsbading.
Ser helt ut til Theorodoroi som ligger rett ut for Agia Marina fra resturanten ser jeg. Område der er vel fredet- Det går ville Kri-Kri geiter der har jeg jeg hørt.

Anders

Jeg har bare vært i Chania en gang..... noen timer for tjue år siden. Så jeg er avhengig av å få hjelp :-)

Lous

04. Apr 18, 14:15:45 #33 Last Edit: 05. Apr 18, 07:49:13 by Lous
Når vi bor i gamlebyen bor vi på Talos tlf +30 2821079530. Gamle og rene rom/leiligheter i trebygning/betong som knirker. Hvis han ikke har ledig så vet han så klart å hjelpe.
Har vært så heldig å bo der på tiden da appelsinene er som best. Hver morgen kom han med de søte/saftigste appelsinene jeg har spist. Har han ikke ledig rom så hjelper han til.
Leilighetene ligger rett bak havnepromenaden. 100 meter ned til havna ved sjøfartsmuseet. Han har bilder og opplysninger på google
Hvis du går inn på gate-kamera på Google så står han selv der når kameramannen går forbi (med stripete overdel) mens renholderen sitter i stolen. En gang bodde vi rett over der han står med den lille verandalen.
ca 500 meter fra byen begynner Nea Chora og stopper der forumtreffet skal være. Der er masse greie leiligheter. Mange av disse er reg. på Google med tlf.nr
Taxi fra flyplass og 150 meter fra leilighet kostet for 3 år siden 30 Euro enten det er gamlebyen eller Nea Chora

marjana

Er det mange her i forumet som har tenkt seg på forumtreffet i Chania?


Glika i zoi

Lous

Jeg regner med at jeg kommer. I så fall kommer jeg alene. Kona jobber fortsatt mens jeg er AFP-er

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...