Logg inn med Facebook eller Google!

En l i t e n smak av Astypalea

Started by filhellener, 23. May 08, 21:51:55

Previous topic - Next topic

filhellener

Siden jeg vet at noen i Forumet gleder seg til å besøke Astypalea,
hei Tjorven og Barbro  :hello2: , vil jeg dele den deilige utsikten vi hadde fra terrassen vår, anbefaler virkelig AVRA studios  :icon_smile:

Kari

Riitta

Välkommen hem. Hoppas ni hade en underbar resa :bom:
Den här utsikten kan man verkligen klaga på,jättefin :cyclopsani:  :bom:

Riitta

Tjorven

Tusen takk, Filhellener, o lengsel..... Jeg har sett meg ut Avra, men finner ingen e-post-adr til dem på Astypaleasidene mine. Det står bare tlf.nr, så jeg har ikke fått lagt inn noen forespørsel dit. Hva koster det? Prisen er jo litt avgjørende da. Men Avra ser flott ut på bildene og veldig sentralt.
There are no strangers, only friends we haven't met.

øyvind

Var der selv i begynnelsen av mai, choraen er bare helt nydelig fikk ikke tid til å utforske resten av øya noe særlig men den virket litt gold og uinterresant for fot-turer...veldig gresk!

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"Tusen takk, Filhellener, o lengsel..... Jeg har sett meg ut Avra, men finner ingen e-post-adr til dem på Astypaleasidene mine. Det står bare tlf.nr, så jeg har ikke fått lagt inn noen forespørsel dit. Hva koster det? Prisen er jo litt avgjørende da. Men Avra ser flott ut på bildene og veldig sentralt.

I ettermiddag har jeg fått nytt modem og er endelig på lufta igjen,etter over en uke med datatrøbbel!

AVRA er nok ikke på nett, men ring dit, Tjorven. De snakker engelsk, jeg regner med at det er Effie som tar telefonen, hun er kjempekoselig :flower:
Jeg vet ikke hva rommene koster i august, vi betalte 25 euro.
Hvis du/dere vil bo der så vent ikke for lenge med å ringe, det kom stadig inn bookinger for sommeren da vi var der.
Hils gjerne fra meg, vi var de første som bodde der i år og hadde rom nr 4  :cheese:
Kari

filhellener

Quote from: \"øyvind\"Var der selv i begynnelsen av mai, choraen er bare helt nydelig fikk ikke tid til å utforske resten av øya noe særlig men den virket litt gold og uinterresant for fot-turer...veldig gresk!

Vi var der 4 - 10 mai, vi hørte ikke e t t ord på noe skandinavisk språk vi hverken der, eller på Amorgos hvor vi var etterpå :cheese:
Men, kanskje dere var på Astypalea samtidig med oss?
Kari

Tjorven

Hei Filhellener. Torte ikke å vente lenger, så nå har jeg booka oss inn på Kalypso Studio, 200 m rett oppfor stranda. Fullt utstyrt kjøkken, a/c, balkong med havutsikt og over byen, for 30 € natta. Virker helt greit, og var billigst av de som svarte. Ellers lå prisene på 45-50 €. Leste i et \"review\" at det var rent og pent der, og at eierne var veldig hyggelige. Så da tror jeg vi kommer til å bli fornøyde :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"Hei Filhellener. Torte ikke å vente lenger, så nå har jeg booka oss inn på Kalypso Studio, 200 m rett oppfor stranda. Fullt utstyrt kjøkken, a/c, balkong med havutsikt og over byen, for 30 € natta. Virker helt greit, og var billigst av de som svarte. Ellers lå prisene på 45-50 €. Leste i et \"review\" at det var rent og pent der, og at eierne var veldig hyggelige. Så da tror jeg vi kommer til å bli fornøyde :)

Det blir sikkert kjempebra, Tjorven  :sunny:
- og en virkelig g o d augustpris ! - du måtte nok ha betalt mer enn 30 på Avra!
Kari

Tjorven

Ja, syns jeg måtte slå til på den dealen. Og det var \"due to your long stay\" at vi fikk det tilbudet. Blir der i 18 dager. Nå er depositum betalt og det er bare å glede seg. Men først er det Leros. Jippi, så mye jeg har å glede meg til :) :) ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"Ja, syns jeg måtte slå til på den dealen. Og det var \"due to your long stay\" at vi fikk det tilbudet. Blir der i 18 dager. Nå er depositum betalt og det er bare å glede seg. Men først er det Leros. Jippi, så mye jeg har å glede meg til :) :) ;)

Hele 1 8 dager  :cheers:  :flower: - jeg mente det var snakk om 1uke jeg, men planer er jo til for å endres, d e t er jo endel av charmen det  :cheese:

Du og jeg kommer til å oppleve to forskjellige sider av Astypalea, vi var der i absolutt lavsesong da det m e s t e var stengt.
Nede i byen var det kun 1, en åpen taverna, Maistrali, et koselig sted med deilig mat heldigvis :cheese:  og i Chora var det noen flere å velge i  :cheese:
-  bussen hadde ikke startet opp enda..... tydelig at de lokale aldri har bruk for buss utenfor turistsesongen  :iconbiggrin:

Men du kommer til et livlig Astypalea på en tid da a l t  er åpent   :iconbiggrin: -  fryse om kvelden slipper du nok og..., vi gjorde ikke det vi heller, med genser og vindjakke gikk det fint  :cyclopsani:  :cheese:
 - det er u a n s e t t en deilig øy  :flower:

Men først skal du ha gleden av deilige Leros  :cheese:
Kari

Tjorven

Joda, 19 dager i Hellas blir det, 1 overnatting i Aten først - og nå har vi fått papirbilletter til flyturen til Astypalea. De ligger og koser seg sammen med andre reisepapirer ;)
Og jeg tror ikke det er noen fare for at vi fryser ihjel nede i Pera Yalos, selv om vi skal bo litt i \"høyden\". Tar alltid med meg en genser eller jakke for det kan jo blåse godt oppi Chora vil jeg tro.

Det må ha vært spesielt å oppleve byen så stille og stengt. Vi havner jo midt i høysesongen, men det blir kanskje roliger i september. Vel, nå er jo ikke Astypalea noen partyøy uansett, så det skal nok bli herlig okke som. Har tenkt å prøve ut Mistraeli ja, ser veldig koselig ut i hagen der.  :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

cillepi

Jeg skal til Astypalea for første gang i  August /September. Må se når det blir billigst.
 Faren til tvillingene mine på 7 er gresk og jobber der denne sesongen. Jeg trenger noen gode råd  om hvordan jeg kommer meg best mulig ned der. Rygge flyplass til Aten for så fly? Eller er det noen bedre og billigere  måter ?
Øya virker fin,men det blir litt rart da jeg bare reiser for at barna skal få treffe faren sin . Han skal nok ha dem noen dager og jeg er der som backup i tilfelle språkproblemer etc. Mulig jeg vil påkoste meg et skikkelig fint sted å bo så jeg skjemmer meg selv litt bort ...
Alle tips,forslag og råd motaes med takk ! :)

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...