Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven og Sisi øyhopper Kykladene høst 2013, del 2: AMORGOS

Started by Tjorven, 12. Mar 14, 16:31:37

Previous topic - Next topic

Tjorven

Men nå er det ingen vei tilbake, og vi må forlate Amorgos for denne gang  :'(  (Kjenner at jeg er litt lei meg for å avslutte denne reiseskildringa/egenmimringa også) Denne øya, og spesielt Katapola, gjorde virkelig inntrykk. Den har det udefinerbare, magien, og er et sted hvor man finner ro i sjela og gjør så godt  :-*  For ikke å snakke om de trivelige folka vi traff der  ;D
Her er noen siste bilder på vei bort til ferjekaia.

Et lite tilbakeblikk nedover hovedgata


Her står presten ved vanntårnet og peker




Så var vi borte ved katteplassen. Her satte vi oss ned og tok en røyk og en prat mens vi venta på båten (og som vi gjorde da vi kom  ;) ) Her sitter "mor" og koser med en av pusene.



Amorgos var ei katteøy, noe vi også satte stor pris på  :-*  Avslutter derfor med et bilde av en av dem. Foto: Sisi



Tusen takk for alle hyggelige kommentarer og alle "liker"  :-* ;D :-*  Det gir meg alltid god inspirasjon når jeg lager reiseskildringer, så takk for følget så langt. Håper dere blir med oss videre til Koufonissi også  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

KariK

Anders

Amorgos og Katapola "gjorde noe" med meg også... litt sjokkert over at det faktisk er seks år siden.... takker for bilder og ord, og gleder meg til fortsettelsen :-)

Joan2008

Tusen takk Tjorven for en flott reise som vekker mange gode minner! Ikke uten grunn jeg har vært i Katapola 16 ganger!

karri

Helt herlig, Tjorven! Du er helt herlig, Tjorven!!
Virkelig en fryd å følge dere, både i bilder og ord!
Jeg er med videre! Gleder meg.
:goodjob: :yourock: :kissand:
KARRI

TOMS

Blir spanande å være med til Koufonissi! Lurer på ein dagstur dit i sommer ;-)

Fia

:smile12: Veldig bra, Tjorven. Takk for turen - følte nesten at jeg gikk i gatene sammen med dere! Får lyst til å oppleve øya selv, så bedre Hellas-reklame enn dette vet ikke jeg!! :D
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Tjorven

Tusen tusen takk! Så gode dere er, alle sammen  :-*  Veldig koselig å høre at jeg har bidratt med både mimring for dere "Amorgosveteraner" og fristelser for dere som er nysgjerrige på øya.
Aner ikke når jeg kommer tilbake selv i skrivende stund, men tror ikke det blir så mange år til, nei  ;D  Igjen, takk for følge, og så "ses" vi plutselig igjen  8)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Johanne

Artig å få fölge med dere på reisen Tjorven!  Takk for turen :)

Tjorven

Takk for følget, Johanne, hyggelig at du ville være med  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Solgry

Takk for herlige bilder og skildringer (som alltid fra deg, Tjorven!) fra Amorgos! Det ser ut som dere hadde noen flotte dager der!
Vi fikk aldri helt "Amorgos-feber" den ene gangen vi var der, men det kan jo flere grunner til det.... Mulig vi lar øya få en sjanse til, ved en senere anledning?

Vi var på klosteret i "fjellveggen", og det er ingen problemer med høydeskrekk der, men trappene opp kan jo være litt slitsomt, hvis man har "vonde bein".
Desverre visste vi ikke at de ikke slapp inn "menn med skjørt" og "kvinner med bukser", så det hjalp ikke for min kjære, som hadde på seg sarong over shortsen!
Han kom ikke inn, men det fikk jeg, og tok noen bilder, slik at han fikk sett hva "han gikk glipp av". Jeg fikk også et lite glass klosterlikør.

Det kom ei fransk dame samtidig med oss, og hun hadde bare langbukser, så hun fikk låne sarong av oss, slik at hun fikk komme inn! Da kom hvertfall sarongen til nytte, og hun takket hjertelig for lånet!

Ser fram til Koufonissi-tråden.....

Lodotter er englenes tøfler.....

Tjorven

Takk for gode ord, og nyttige tips mht klosterbesøk, Solgry  ;D  Jeg vet at man må være tildekka ved kloster-/kirkebesøk, men den "vrien" dere opplevde var ny for meg  ???  Jeg trodde poenget var at man ikke skal vise bar hud på armer og bein, men ikke at det må være bestemte klesplagg "tilpassa" kjønn! Du verden, her var det liten smidighet vil jeg si  :(   Da hadde det vel blitt bomtur på oss uansett, for vi hadde nok ikledd oss langbukser for anledningen. Det var bra at en av dere kom inn, iallfall  ;)

Ja, det er vel ingen tvil om at både Sisi og jeg falt for Amorgos, og det helt uten slike forhåndsforventninger man noen ganger kan ha... Men som Solgry sier, øya falt ikke helt i deres smak, og jeg håper ikke jeg har "hausa" opp eventuelle forventninger til dere som jeg har "frista" med mine lovprisninger  :D  Vi opplever og ser steder på forskjellig vis heldigvis, og dette var kun våre erfaringer. Noen vil sikkert også mene at Katapola er FOR stille og rolig, mens den passa oss helt utmerka  ;)
Jeg banner vel i kirka når jeg sier at jeg aldri får taket på Naxos, men har innfunnet meg med at sånn er det bare  ;) Særlig Naxos by er alt for travel og bråkete for både Sisi og meg, men vi måtte jo innom noen dager for å oppleve forumtreffet m.m  ;D Akkurat DET angra vi ikke på, men ellers hadde ikke Naxos stått på reiseruta vår....
Men først tar vi turen til Koufonissi  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...