Logg inn med Facebook eller Google!

Sommerferie i Kykladene 2013

Started by pippi1, 30. Aug 13, 12:45:58

Previous topic - Next topic

pippi1

28. Dec 13, 19:41:02 #48 Last Edit: 28. Dec 13, 21:47:06 by pippi1
Nå er vi allerede midt i jula! Adventstiden gikk unna i en røyk, var ikke så ofte innom forumet da, men kort innpå julekalenderen av og til. Følte meg veldig beæret da jeg fant mine Naxos-bilder i oppgave 3 - og noen dager etter Milosbildene, da rakk jeg også å være med å svare. Morsomt at så mange løste oppgavene. Milos er jeg jo ikke ferdig med engang!

Tilbake til sommerferien - Milos har et utall av spennende strender, men de kan være vanskelig å finne. Det er morsomt å kjøre på de små veiene. Mange bratte bakker, de små ATVene måtte nok slite litt noen ganger.

Etter å ha fulgt en smal vei gjennom Plaka (hovedstaden) og nedover mot sjøen kom vi til Plathiena - en flott strand med en liten lunch-taverna, solsenger og fri wi-fi!


Disse siste strandbildene er fra Plathiena



pippi1

Mandrakia er også en av de nydelige små fiskelandsbyene som vi besøkte.




Denne "byen" eller grenda rettere sagt hadde ikke fullt så fine bademuligheter, men den hadde en liten koselig taverna i strandkanten.

pippi1

Og så noen bilder fra den flotte fjellbyen Plaka






I Tjorvens Milos-tråd leste jeg om sandmuséet, derfor tok vi med litt sand i en liten boks som vi leverte der. Vi fikk også se alt det fine de hadde laget av sand - imponerende! Blir spennende å se om de har gjort noe med sanda vår neste gang vi er der.




pippi1

Og så noen stemningsbilder fra Plaka. Solnedgangen var fantastisk!





karri

KARRI

kari

Åhhhh... flotte bilder og stemninger. Milos må man tilbake til.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

pippi1

29. Dec 13, 16:04:26 #54 Last Edit: 29. Dec 13, 16:10:31 by pippi1
Milos-oppholdet begynner å gå mot slutten. Pga forholdsvis sterk vind og at vi er avhengig av Seajet garderer vi oss og reiser til Santorini to døgn tidligere enn absolutt nødvendig. Det gir oss jo også mulighet til å oppdage mer av Santorini som hittil kun har vært et transittsted for oss.

Hadde avtale med mr. Babis om å ringe/maile han når vi skulle hjem. Vet ikke hva som skjedde men vi fikk ikke kontakt med han verken på mobil eller mail. Nei, nei, vi får se etter han i havna tenkte vi. I verste fall ta taxi til hotellet hans. Vi ankom Santorini, tok en matbit i havna (som smakte og kostet som ventet i en så travel havn  :-[ )
Så ble det taxi til Karterados da... Og hotellet - det var fullt! Babis var veldig lei seg for at vi ikke hadde fått kontakt med han, og satte seg ned og tok noen telefoner mens vi venta ute med kalde drinker i skyggen. Etter en halv time hadde han likevel skaffet oss rom!

Santorini er et ganske stressende sted å være etter rolige Naxos og enda roligere Milos - trafikken gikk i 100 - døgnet rundt.
Vi fikk nå sett Fira og Oia, og fikk en stranddag på Kamaris svarte lavasand

Bildene jeg har er nok ganske typiske Santorini-bilder, solnedgangen fra Fira o.l. Men for oss som så det for første gang var det ganske storslått!

Med det sier jeg takk for følget, og for kommentarer og likes. Det var artig å gjenfortelle dette for andre med samme interesse. Neste gang skal jeg prøve å ha det i tankene underveis og prøve å ta dokumentarmessig bedre og mer beskrivende bilder ;)

Bildene ble visst ikke med - prøver på nytt



pippi1

Første et par fra Oia



Magisk å følge eselfølget med øyene opp mot Fira




Solnedgangen fra Sunset Bar




kaka

Det har vært fint å følge dere!
KariK

Ole

Utrolig fine bilder fra Milos, Pippi1! Lysten på en tur tilbake til Milos er sterkt økende, og muligens blir det i sommer. Synd at det er tungvint å kombinere Milos med Paros/Naxos....

filhellener

Quote from: Ole on 30. Dec 13, 12:06:18
Utrolig fine bilder fra Milos, Pippi1! Lysten på en tur tilbake til Milos er sterkt økende, og muligens blir det i sommer. Synd at det er tungvint å kombinere Milos med Paros/Naxos....


Jeg har også fått v e l d i g lyst på et gjensyn med Milos  :)
- litt dårlige forbindelser, men fra Paros via Sifnos går det, og "et par dager" på Sifnos først er heller ikke helt feil  :)
Dessuten  et pluss, når det gjelder Milos, er det at innenriksfly Milos -  Athen på hjemreisedagen er mye billigere enn fra Paros og Naxos  :)
Kari

pippi1

Tungvint, ja. Men det går. Naxos og Milos er våre favoritter og vi har vært på begge øyene 3 ganger. Den ene måten er  å ta fly til Milos hvis man reiser via Athen, det har vi gjort 2 ganger, den ene gangen med overnatting i Rafina. Ellers er man avhengig av hurtigbåter, og det kan være noe usikkert i vindfulle perioder. Nel Lines har også hatt rutebåt mellom øyene (Aqua Jewel) bl.a mellom Naxos og Milos, men den gikk ikke i år, ikke da vi var der i hvert fall, selv om den sto oppført på GTP

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...