Logg inn med Facebook eller Google!

Sommerferie i Kykladene 2013

Started by pippi1, 30. Aug 13, 12:45:58

Previous topic - Next topic

pippi1

Tar også turen i reting Agia Anna et par ganger.


Ungene på ATVen


Etter seks dager sier vi takk for oss

Et siste bilde fra hotellhagen


Siste farvel med Naxos før vi setter oss i Seajeten med kurs for fantastiske Milos...


karri

Kjempe fine bilder, pippi1!
Gleder meg til å se fra Milos.  :)
KARRI

Ole

Jeg sier som karri: Flotte bilder fra Naxos og gleder meg til Milos! Milos - en glemt perle?

Solgry

Herlige bilder fra Naxos! :hjerte: :juble: :hjerte:

Der dere bodde, på Birikos, hadde dere leilighet eller hotellrom? Vi vurderer om vi skal bo i Ag. Prokopios istedet for Naxos by, neste år, men vi ønsker oss leilighet, med kjøkken.
Lodotter er englenes tøfler.....

pippi1

Vi hadde leilighet og det har vi hatt 2 ganger tidligere. En gang kom vi uanmeldt og alle leilighetene var opptatt, da fikk vi 2 rom til prisen av 1. Vi liker oss veldig godt på dette stedet som dere sikkert har skjønt  ;)

Denne gangen hadde vi en ganske romslig leilighet, med kjempestor terrasse på bakkeplan

Tjorven

Denne tråden oppdaga jeg først nå  ::) men for en gledelig overraskelse  ;D  Herlige bilder, Pippi1!!! Hyggelig at dere likte dere på Babis, forresten. Kommer det bilder fra Milos også? Det er ei kjempefin og mangfoldig øy som jeg må tilbake til  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

pippi1

Takk for likes og pene ord :). Jeg har mange bilder fra fantastiske Milos... Det kommer...

pippi1

Den siste dagen i juni ankom vi Adamas, havnebyen på Milos. Varmt var det og nesten vindstille. Vi hadde bestilt toppetasjen på Seagull som ligger ganske mange trappetrinn opp fra havna. Da vi hadde pesa oss helt opp og fått rommet vårt var vi enige om at det var vel verdt slitet, stor og romslig leilighet med fantastisk utsikt








pippi1

Kattene rundt hotellet får godt stell hele året, og litt ekstra mat og oppmerksomhet av oss også



Milos er jo mest kjent for mange flotte strender. I år var vi på Milos for 3. gang og vi finner stadig flere strender. Problemet er at jeg ikke noterte noe da vi var der, så det er litt vanskelig å huske navn og beliggenhet på de forskjellige nå som det har gått 4 måneder.., men jeg håper jeg presenterer de med riktig navn her.

Den fineste av strendene som ligger i gangavstand fra Adamas er Papikinos




Ikke vondt å tilbringe en dag på denne stranda!

Etter noen timer rusler vi rolig tilbake - mye å se og nyte langs veien







pippi1

Som nevnt lå vårt bosted Seagull noen trapper ovenfor havneområdet. Her nede ligger restauranter og kaféer på rekke og rad.
Noen av disse har gratis wi-fi og der var det helt ok å bruke en time eller to på ettermiddagen.


On the road again... Også her leide vi 2 atver som vi hadde noen dager. Trafikken på Milos er veldig rolig. Høflighet blir satt pris på, ikke noe stress i trafikken her. Var det noen som var uhøflige og pågående var det atenere.
Som kjent er det ikke noe poeng å reise til denne avsidesliggende øya uten å se seg rundt. Buss og taxi er også mulig, men det beste er å  disponere eget kjøretøy


Paleochori er en strand som er veldig fascinerende


steinene


fjellveggen


hulene i fjellveggen



den lange flotte stranda med det klare vannet

Det ligger en eim av svovel over området men det gjør bare opplevelsen enda mer spesiell.
Det mest fascinerende er varmen som kommer nedenfra - jo lenger ned man graver i sanda, jo varmere blir den. Slik er det også ute i vannet!
Noen steder ser man små kullsyrebobler når man snorkler.

Restauranten som man passerer når man kommer til stranda serverer vulkanstekt mat.


Vår lunch med utsikt

Tjorven

Deilige fristende Milosbilder, Pippi1  :-*  Vi hadde også tenkt oss til Paleochori, og smake den vulkanske maten, da vi var på Milos ifjor høst. Men bl.a pga av ribbensbrudd, skrinla vi planer om leiebil. Vi bodde i Pollonia, og farta en del rundt med buss og taxi, men fikk bare utforska den nordøstlige delen av øya. Bussrutene ble betydelig færre da vi nærma oss slutten av september også, så håper å få se mer av Milos neste gang  ;)
I mellomtida er det veldig koselig å bli tatt med rundt der vi ikke var selv. Takk for turen så langt, og håper det kommer myyyye mer  ;D (Ikke fritt for at det lengtes en god del også, når jeg ser bildene dine, sukk)
There are no strangers, only friends we haven't met.

pippi1

Tusen takk, Tjorven og dere andre som "liker"!

Ser nå at dette kanskje ikke er en helt riktig "reiseskildring" -  mer en beskrivelse av stedene enn selve reisen egentlig. Hvis "sjefen" vil kan han flytte tråden til kategori "Kykladene" i stedet.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...