Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven og Sisi på turne i Kykladene høst 2012, part 3: MILOS

Started by Tjorven, 12. Apr 13, 20:00:00

Previous topic - Next topic

Diddi

Så flinke dere har vært til å ta bilder denne gangen. Man må jo bare få "hjertelengsel" Tusen takk, Tjorven og Sisi  ;D
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

karri

Ord blir fattige her.  :hjerte:
Når man ikke tror det blir finere, så blir det det.....
VIRKELIG VAKKERT!!
KARRI

Tjorven

Tusen takk for alle fine ord og liker  :-*

Etter all denne sight-seeinga begynte magen og rumle, så nå måtte vi få i oss litt mat. Vi hadde gått forbi en taverna der gammelkara satt ved veien og hilste og smilte til oss da vi gikk nedover. Det så ut til å være en koselig taverna, så vi bestemte oss for å spise der.  Vi fant et bord inni hagen, og nå var det godt for beina å få seg en pause. Innehaveren var en hyggelig liten mann som het Nikos, som visste å ta vare på gjestene sine  :) Vinen vår kom på bordet, og vi ble varta opp med oliven, feta og en hyggelig prat mens vi venta på maten.

Utsikt til et pent bolighus på andre siden av veien.


Fra tavernaen




Deilig moussaka og fylte tomater


Så var det klem og velkommen tilbake fra Nikos


Gode og mette var det på tide å gå tilbake til kirkeplassen for å få med oss dagens siste høydepunkt: solnedgangen  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tzasiki

Jeg er fortsatt med dere jenter, og jeg skjønner så godt at dere falt for Milos!!!  Idyllisk, idyllisk!! Så fine bilder da!! :)  Håper jeg får rusle rundt her også en gang  !! :hjerte:
:kd66:

Tjorven

Vi kom tilbake til kirkeplassen akkurat tidsnok før sola gikk ned. Nå var det også kommet flere folk til for å nyte dette synet. Vi hadde hørt at solnedgangen fra Plaka skulle være spektakulær, og DET var den absolutt. Jeg har jo fått med meg endel greske solnedganger tidligere, men denne topper lista. Det ble en utrolig vakker opplevelse  :-*
Jeg har jo lagt inn noen av disse bildene i solnedgangstråden også, men jeg håper dere tåler å se dem igjen (samt noen fler  ;) ) for jeg syns de hører hjemme i denne tråden også.



















Og dette er tatt av Sisi.
There are no strangers, only friends we haven't met.

kari

Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.


Ole


Tjorven

Tusen takk for hyggelige kommentarer og liker  :)
Etter et litt ufrivillig langt opphold i denne tråden, er det på tide å fortsette, for nå vil jeg ut på tur igjen  ;)

Denne dagen hadde vi bestemt oss for å besøke noen flere steder på Milos, og vi endte opp med fiskerlandsbyen Mandrakia, fargerike Klima og fjellbyen Tripiti som ligger på høyden over Klima. Noen leiebil hadde vi ikke, så vi farta rundt med buss og taxi  :P For å komme oss til Mandrakia måtte vi ta bussen inn til Adamas, før den gikk videre nordover i retning Plaka.

Vi sitter på bussen på vei til Adamas, og får igjen noen glimt av Papafragas som vi suser forbi. Den merkelige grønnfargen på bildene skyldes at bussen hadde farga glass.




På vei til Adamas




Bussen gikk ikke innom Mandraki, så vi hoppa av i Triovassalos som lå nærmest. Der fikk vi hjelp av noen snille folk som bestilte taxi til oss, slik at vi kom oss ned til fiskerlandsbyen.

Mandrakia, opplyste sjåføren da vi kom til veis ende. Hva i all verden, var min første tanke, det var jo ikke HIT vi skulle  ??? Vi var riktignok kommet til Mandrakia, "problemet" var bare at jeg hadde gått litt surr i navna på alle disse små idylliske stedene jeg hadde sett bilder fra. Jeg hadde nemlig sett meg ut Firopotamos, der det også var ei fin strand hvor vi kunne bade og spise lunsj. Hadde jeg tenkt  ::) Vel, change of plans, her var det ikke mye strand, men det var da et sjarmerende lite sted likevel  :) Det ble ikke noe bading, men vi kosa oss med å rulse rundt på fotosafari istedet  :) Det var ikke mye folk å se der, men vi traff da noen firbente venner  :-*

Vi gikk ned til den koselige havna der fiskebåtene kranser bukta med de karakteristiske sjøhusene som er gravd inn i fjellet.




Vi kom ned til den idylliske havna fra disse trappene, her sett nede fra havna.










There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Så hørte vi ivrig bjeffing fra sjøhuset helt til venstre (på siste bildet i forrige pulje) Der ville disse to skjønnassene inn tydeligvis, og de så bedende opp mot oss. Vi kunne dessverre ikke hjelpe dem, men måtte jo ta et bilde  :-*



På toppen overfor havna ligger kirka


og et annet hus som var under oppussing.


Vi fortsatte opp disse trappene og gikk rundt til andre siden av odden. Like ved trappene kom vi over fiskegarn arrangert "the greek way"  ;)


Flott utsikt fra toppen


Foran kirkeplassen havner vi visst midt i lunsjtida til disse pusene


som hadde foringsplass på en egen "balkong". Foto Sisi


Her vanka det mer godsaker enn bare tørrfor


Og etter lunsjen hadde de ingen ting imot litt pelskos fra to damer som sårt savna sine egne puser  :)


Nå var det på tide med litt forfriskninger for vår del også, og heldigvis fantes det en hyggelig taverna i Mandrakia. Siste bolk kommer litt senere.....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Diddi

Vakre bilder, Tjorven fra en fredelig liten plass  ;D ;D
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Sisi

en perfekt fredag med gjensyn fra høstturen vår Tjorven!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...